ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-29, 18:50

Nickan

Standard Terracina
Hej! Första gången jag skriver här men säkerligen inte sista!
Så bra att det finns ett forum för resor!!!
Vi (min man och jag) tänkte åka till Terracina i Italien och bo på
lägenhetshotellet Poseidon i september.
Är det någon som har varit där och kan tala om litet hur det är, om hotellet var bra etc.etc.?
Vi har också funderat på Grado i norra Italien.
Någon, som vet något om det?
Tacksam för alla svar!
Nickan i Höllviken
Svara med citat

Gammal 2007-07-08, 22:34

Tina från Helsingborg

Standard Terracina
Kan varmt rekommendera Terracina! Har varit där tre år i rad,olika månader,har hyrt lägenhet i Centro Storico-gamla stan,där är det verkligen underbart-man kan nästan känna de antika Romarnas röster!
I år åker jag dit igen i mitten av september då är det öppet hus på vingårdarna och min hyresvärd tar mig med på en "vendemmia"
det är då man plockar druvorna och sedan pressas de och efter en del arbete blir de till vin.Själva vendemmiadagen hålles stor fest och det är mycket trevligt!
Hotellet du nämner ligger nere i den nyare delen av staden men längre från själva centrum.I september är det ganska trist där borta medan det är mer liv i gamla stan och centrum(centrum är gatorna kring Via Roma och Viale Della Vittoria och gamla stan ligger precis ovanför uppe på en kulle)klimatet är fantastiskt och i september kan man fortfarande bada och det är lagom för att åka till Rom(direkttåg ca 1 timme) och till exempelvis Pompei.
Svara med citat

Gammal 2007-07-14, 01:21

Nickan

Nykomling
Nickan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard Terracina
Tack för ditt svar! Det lät ju trevligt!
Vi tänkte ta tåget till Rom någon dag.
Enligt vissa uppgifter måste man först ta buss till något ställe, för att sen ta tåget till Rom och enligt andra källor kan man åka tåg direkt från Terracina till Rom. Hur är det egentligen? Vad står det på tågen tillbaka till Terracina?
Tacksam för alla upplysningar!
Nickan i Höllviken
Svara med citat

Gammal 2007-07-20, 18:34

Fridaad

Standard Re: Terracina
Hej!

Jag arbetar på ett företag i Terracina som hyr ut lägenheter. Kolla in vår hemsida www.terracina.com så får du lite mer information.

När ni ska åka till Rom och inte tar direkttågen från Terracina tar ni en buss från busstationen till Monte S Biagio, därifrån går sedan tågen till Rom.

Maila mig gärna om du har fler frågor! f.adolfsson@twis.it

Mvh

Frida Adolfsson
Svara med citat

Gammal 2007-07-22, 10:26

Tina från Helsingborg

Standard Terracina
Det finns två tåg:ett går på linjen Rom-Neapel en gång i timmen och väljer man detta måste man stiga av efter ca en timmes resa i Monte San Biagio och fortsätta med buss ner till T.Det andra är ett direkttåg Rom-Terracina -på morgonen går det från Terracina till Rom och på eftermiddagen från Rom till Terracina-bekvämt om man ska besöka Rom en dag.Du kan även maila till mig om du vill veta mer:var hyra lägenhet osv.
<Qualitynails-1@hotmail.com>
Svara med citat

Gammal 2007-08-16, 17:51

Kristina

Standard Re: Terracina
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan

Hej! Första gången jag skriver här men säkerligen inte sista!
Så bra att det finns ett forum för resor!!!
Vi (min man och jag) tänkte åka till Terracina i Italien och bo på
lägenhetshotellet Poseidon i september.
Är det någon som har varit där och kan tala om litet hur det är, om hotellet var bra etc.etc.?
Vi har också funderat på Grado i norra Italien.
Någon, som vet något om det?
Tacksam för alla svar!
Nickan i Höllviken
Hej!
Min familj var i Terracina 2006 och bodde just på hotell Poseidon. Det var toppen. Terracina är en härlig stad och hotellet var nog det bästa vi har bott på. Så himla trevligt! Vi ska snar tillbaka!
Kristina/Örebro
Svara med citat

Gammal 2007-09-20, 20:51

Gäst

Thumbs up Bra resesajt
Kolla in trivago - Hotell - Italien
Här hittar man hotell, sevärdheter, restauranger och mycket mer i Italien. Många av de har foton och recensioner från användare i hela Europa som redan varit där.
Det är helt gratis att bli medlem och jag tror att det är den enda resesajten som faktiskt ersätter dig för att lägga upp dina foton och skriva recensioner.

Letar man efter andra resmål är det bara att gå in på www.trivago.se och söka sig fram till stället man är intresserad av
Svara med citat

Gammal 2007-10-01, 12:08

catarina

Standard terracina
Ska ni till till Terracina så kan jag lova att ni får full service och assistens om ni hyr genom Holiday apartments in Italy in the historical part of Terracina!
Vi blev av med våra pass och Mari följde oss till polisen för rapport och ställde upp på alla möjliga vis.Jättegulligt!
Staden för övrigt är mycket trevlig vi hade en mycket trevlig vistelse!
Svara med citat

Gammal 2008-04-24, 12:24

sarabella

Nykomling
sarabella är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard Tacksam för tips och råd.
Hej.
Jag och min man sitter också och funderar på Italien och än så länge är det Toscana som lockat en hel del men vi är samtidigt sugna på lite bad...finns den möjligheten i Terracina?
Är en vecka helt lagom att stanna?
Svara med citat

Gammal 2008-07-18, 22:17

GästAnki

Smile terracina
terracina ligger vid havet,visst kan man bada där-stranden och havet är super!
Svara med citat

Gammal 2008-07-25, 23:22

islandhopper

Nykomling
islandhopper är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Standard
Terracina är ett mycket trevligt stad och om man gillar att semestra bland italienare så har man hamnat helt rätt.

Vi har varit där många gånger och brukar att boka lägenhet i Terracina genom casaalmare.se. De har bra priser och har lång erfarenhet av Terracina. De har varit mycket tillmötesgående och har tipsat oss på helt underbara restauranger.
Svara med citat

Gammal 2008-07-26, 17:54

Agneta

Standard Tina från Helsingborg
Hej Tina!
Vi planerar en resa till Terracina i mitten av september. Hur fixar man en tripp till vinskörd som du nämner att din hyresvärd tar med dig till??

Agneta
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 23:20

Gäst

Standard
Jag ska till Rom den 1-6: e oktober, och funderar på att stanna i Terracina under dom dagarna. Är det någon som känner till eller kan erbjuda en specifik lgh eller hotellrum för två personer nära stan?

MVH Erik, eriksundblad@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 13:51

Peppssan

Nykomling
Peppssan är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Standard
Undrar om du kanske vet hur vädret är i mitten april ? Är väl inte direkt säsong men är det idé att åka dit i april ? Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2010-02-04, 20:02

Gäst

Smile Terracina
Har varit i Terracina 4 ggr och där är jättemysigt. Äkta italiensk stad och känsla.
Poseidon är bara något år gammalt och är väldigt fräscht och fint.
Svara med citat

Gammal 2011-06-20, 20:52

Gäst

Smile Terracina
Hejsan,
vår familj bara älskar Terracina! Vi bor alltid i lägenhet och tycker att Villa Marina är perfekt. Nära stranden, rent och snyggt och stora lägenheter och balkonger. Det är en svensk familj som har det så man kan alltid få hjälp med tips och råd på plats.
Vårt smultronställe

Karin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8