ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-06-13, 10:01

Klara

Standard Jobba/Volontärjobba i Italien
Ciao! Jag är en 23 årig tjej som studerat italienska i Bologna 16 veckor under våren. Nu är jag sugen på att åka tillbaka till hösten. Spelar egentligen inte så stor roll vart i Italien. Finns det någon som kan ge mig tips om hur man ska gå till väga för att hitta jobb/voluntärjobb/bostad i Italien eller finns det bara någon som sitter i smma situation som jag och kanske vill leta tillsammans? Hälsningar Klara
Svara med citat

Gammal 2006-06-15, 16:52

HelenaR

Standard
Hej Klara!!!! hihihi!!!(Jag gissar att det är du! :wink: )
Hoppas att allt är bra! Letar lägenhet i Milano.... och då hittade jag dig !
Det ska finns en www.volunteerforum.se har jag sett någonstans...

Sök kanske även på en sida som heter utlandssvenskar.com (tror jag) kanske du kan finna något där!

Kram kram Helena
Svara med citat

Gammal 2006-06-23, 11:42

Aanna

Nykomling
Aanna är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jun 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Aanna
Standard Re: Jobba/Volontärjobba i Italien
Ciao...Tänkte bara höra om det var på "Centro cultura italiana" du pluggade? Ska nämligen dit snart...Bra skola?
Det är ju verkligen enkelt att få tag på ett jobb i Italien om man jämför med Sverige..I alla gfall när det gäller restaurangbranchen och liknande (om man är svensk o blond hehe ...) har bott utanför Modena i nästan ett år så har lite koll...... Hoppas det går bra för dig! Kram Anna
Svara med citat

Gammal 2006-07-03, 17:45

Standard
Visst var det Cultura Italiana som jag gick på! En jätte bra skola! Underbar atmosfär bland lärare och elever. Du har så mycket härligt framför dig, din lyckost! Hoppas du får det jätte bra!
Kram Klara
Svara med citat

Gammal 2006-08-01, 10:37

Gäst2

Standard Jobb i Italien
Hej!

Hur får man ett jobb på en restaurang då? Måste man åka ner först och söka eller kan man kontakta någon innan så man vet att man har ett jobb? Är jättesugen på att åka ner till Italien och jobba. På en restaurang skulle vara kul!
Svara med citat

Gammal 2009-08-18, 15:21

Stina J

Smile Äntligen!
Hej!
Jag hade tänkt att läsa Italienska i Venedig sommaren 2010. Har sökt runt för att hitta någon som gjort något liknande, och halkade nu äntligen in här!
Jag hade tänkt vara borta i ungefär 13 veckor. Lite osäker, eftersom jag inte riktigt vet hur bra man blir på språket efter en så relativt kort tid. Man vill ju gärna att det skall bli något utav det! Hur mycket Italienska lärde du dig under dina veckor, Klara? Skulle du rekommendera att stanna längre?

Kram Stina
Svara med citat

Gammal 2009-11-13, 02:19

gäst

Standard jobb i italien!
Hejsan =) jag har kommit hem från ett au pair jobb för ca 2 veckor sen då jag var i Vedano al lambro. Nu letar jag som bara den efter ett jobb och har kanske men troligen inte hittat en lägenhet. Har du redan dragit iväg du eller ??

Bbeaaaa@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-12-03, 20:46

Erika G

Medlem
Erika G är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Stina J Visa inlägg

Hej!
Jag hade tänkt att läsa Italienska i Venedig sommaren 2010. Har sökt runt för att hitta någon som gjort något liknande, och halkade nu äntligen in här!
Jag hade tänkt vara borta i ungefär 13 veckor. Lite osäker, eftersom jag inte riktigt vet hur bra man blir på språket efter en så relativt kort tid. Man vill ju gärna att det skall bli något utav det! Hur mycket Italienska lärde du dig under dina veckor, Klara? Skulle du rekommendera att stanna längre?

Kram Stina
Hej Stina,
Var i Italien fyra veckor i våras och lärde mig massor! Hade läst litegrann på distans innan så jag kunde lite grunder, grammatik och så, men jag hade aldrig pratat egentligen. Nu kan jag föra konversationer på italienska och göra mig förstådd riktigt bra där nere. Har haft kompisar som jag träffade där nere på besök som inte pratar engelska och vi har umgåtts och pratat konstant i flera dagar! Du kommer lära dig hur mkt som helst! Ett tips skulle kunna vara att inte åka till en allt för turistig stad. Upplevde i tex Venedig att folk svarade på eng fast jag pratade italienska med dem. I syditalien är det annorlunda. Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:49

sebajna01

Medlem
sebajna01 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Klara Visa inlägg

Ciao! Jag är en 23 årig tjej som studerat italienska i Bologna 16 veckor under våren. Nu är jag sugen på att åka tillbaka till hösten. Spelar egentligen inte så stor roll vart i Italien. Finns det någon som kan ge mig tips om hur man ska gå till väga för att hitta jobb/voluntärjobb/bostad i Italien eller finns det bara någon som sitter i smma situation som jag och kanske vill leta tillsammans? Hälsningar Klara
Om du kan italienska och vet hur du tar dig runt så borde de inte vara speciellt svårt att hitta arbete eftersom dom gärna tar in utifrån kommna människor på cafeer osv.
Svara med citat

Gammal 2010-07-25, 23:24

19malin84

Nykomling
19malin84 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Standard Italien!
Hej Klara!
Kul att det finns fler som har samma planer som jag
Har planer på att åka till Italien, främst för att jobba och upptäcka landet. Åker dock till USA i sept, så det blir Italien i Jan 2011 ist. Hur länge hade du tänkt stanna?

Mvh
Malin
Svara med citat

Gammal 2010-07-26, 09:06

maariellee

Medlem
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 1

Standard
Jag kommer att åka till Italien i september och stanna där i ett år. Vart i italien hade ni tänkt åka ?
Svara med citat

Gammal 2010-08-08, 09:32

19malin84

Nykomling
19malin84 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Smile Italien
Min pojkvän har fått jobb utanför Milano, men jag kommer antagligen flytta dit de bästa jobbmöjligheterna finns!Vet du om man måste kunna Italienska för att få ett jobb överhuvudtaget?Isf vet jag vad jag måste börja göra nu=)
Svara med citat

Gammal 2010-08-08, 10:33

maariellee

Medlem
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 1

Standard
Ja, alla jag har pratat med säger att det är ett måste att kunna italienska om man ska få ett jobb där. Därför jag ska åka dit i september och plugga
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8