ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-02-08, 12:22

Miss nöjd besökare

Standard Isla de Margarita
Hej!
Jag var på Isla de Margarita i Februari förra året.
Jag och min familj bodde på ett hotell som hette Flamenco någonting och de hade tre stjärnor. Vi hade all inclouded. Varje mogon fick vi samma frukost och middagen var rester från lunchen som de hade serverat. En dag kröp det sniglar i salladen. Usch.
Staranden Playa El Agua skulle vara Margaritas vackraste strand med en stor vit sandstrand. Men det var det inte. Man kunde ha en solstol liggande ner mot vattnet, så stor sandstrand var det, alltså ca 1 meter sandstrand. Solen var bra. Den var varm och man blev brun.
Landet var väl okej, men hotellet var uselt. Och resebolaget gjorde ingenting. Vi reste med Framtidsresor. Jag kan säga en sak Framtidsresor har ingen framtid. Alla svenskar vi träffade på Isla klagade på bolaget.
:|
Svara med citat

Gammal 2006-02-10, 04:09

rebecca_

Medlem
rebecca_ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard Re: Isla de Margarita
Citat:
Ursprungligen postat av Miss nöjd besökare

Hej!
Jag var på Isla de Margarita i Februari förra året.
Jag och min familj bodde på ett hotell som hette Flamenco någonting och de hade tre stjärnor. Vi hade all inclouded. Varje mogon fick vi samma frukost och middagen var rester från lunchen som de hade serverat. En dag kröp det sniglar i salladen. Usch.
Staranden Playa El Agua skulle vara Margaritas vackraste strand med en stor vit sandstrand. Men det var det inte. Man kunde ha en solstol liggande ner mot vattnet, så stor sandstrand var det, alltså ca 1 meter sandstrand. Solen var bra. Den var varm och man blev brun.
Landet var väl okej, men hotellet var uselt. Och resebolaget gjorde ingenting. Vi reste med Framtidsresor. Jag kan säga en sak Framtidsresor har ingen framtid. Alla svenskar vi träffade på Isla klagade på bolaget.
:|
Sniglar i salladen?Fy :shock:
Kontakte ni resebolaget?
Vad sa dom?
Svara med citat

Gammal 2006-02-20, 18:22

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Nååååja!
Om Playa El Aqua har en strand som är en meter bred, djup, kalla det vad Ni vill, så ska jag banne mig äta upp både hatten och rocken, för så är det inte.
Jag bor av och till alldeles intill stranden och har en fastighet där jag hyr ut lgh. Jag BORDE ju ha uppfattat att stranden är sååå smal, för då hade knappt tjejen och jag kunna gå i bredd.
Nä, det är absolut inget fel på Playa El Aqua, ej heller på ön eller befolkningen som är alldeles utomordentigt trevliga. Nä, det var nog snarare och bara, sättet att resa på som var felet. Ja, och möjligtvis då researrangören. Alla mina gäster, och det har blivit några på de två år jag har hyrt ut, har trivits bra. Någon enstaka har inte gillat varken det ena eller det andra, men jag har fått en känsla av de är såna som inte ens trivs med sig själva.

Så låt Er inte avskräckas av detta inlägg, utan ta en titt på min hemsida och pröva ett annat sätt sätt resa och ha semester på.

Nu pratar jag självklar som part i målet, men i min gästbok finner Ni många nöjda resenärer/gäster som Ni kan maila till och höra om hur de upplevde Isla Margarita och kanske rent av mina lgh - Isla Flats.

Mvh Rulle - www.isla-margarita.se
Svara med citat

Gammal 2006-03-11, 18:11

Nena

Standard Re: Isla de Margarita
Jag har också åkt med Framtidsresor och bott på Flamenco. Detta var juni 2003 och en bättre semester har jag aldrig haft. Framtidsresor var skitbra, har inte fått så bra service på någon charterresa någonsin. Flamenco är inget lyxhotell men det var helt ok och maten var inget större fel på, olika varje dag. Sen KAN man ju faktiskt gå ut och äta ibland, priserna är fruktansvärt låga. En meters strand? Är du säker på att det var på Playa El Agua du var? För Hotell Flamenco ligger där men du har nog bott någon annan stans för stranden mitt emot hotellet är jättelång och jättebred. När vi var där bodde en kille och tjej från Göteborg där, de var precis lika gnälliga som du. Det visade sig att de inte hade rest särskilt mycket och trodde allt skulle vara som hemma. Om man reser utomlands får man faktiskt ta seden dit man kommer och lära sig uppskatta landet. Om man inte kan det- stanna hemma, då får du din svenska perfekta mat och din perfekta bostad.
Svara med citat

Gammal 2006-03-12, 18:07

inglas

Nykomling
inglas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2006

Standard
Ja, precis så är det. Det finns alltför många som gnäller. Res och lär!
Ta vara på semesterdagarna med ett öppet sinne och ödsla dem inte på att gnälla. Tänkt positivt och gör det bästa av situationen
Svara med citat

Gammal 2006-03-12, 21:11

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Gött snack! Skönt å höra att det finns anledning att ha tron kvar på mänskligheten. Det är som sagt var ett annat land och helt andra referensramar. Vill de ha glamour så går det ju bra att åka till någon annan ö i Karibien med buttler å hela kitet, men det kostar ju lite annan plånbok och är en helt annan grej. Lämna då "Maggan" åt oss som gillar det som det är.
Viva Margarita! / Rulle-Isla Flats
Svara med citat

Gammal 2006-05-18, 21:49

Maria

Standard hur kan man gnälla på en plats som Playa el agua!!!???
Måste bara säga att jag förstår verkligen inte hur man kan gnälla på en plats som Playa el agua. Jag reste hem därifrån för bara några veckor sedan, och jag har aldrig mått så bra o känt mig så tillfreds som där... Och denna underbara strand... skulle den vara en meter??? knappast!! en helt fantastiskt strand med palmer o nära till restauranger o annat..

Playa el agua är en plats med härlig miljö, underbara människor, och en hel massa möjligeheter att roa sig.. längtar redan tillbaka!

Så om du nu inte gillade att vara där, ta o åk aldrig tillbaka så slipper man stöta på gnälliga människor o kan njuta av paradiset i lugn o ro
Svara med citat

Gammal 2006-06-08, 13:03

H-G

Standard Isla de Margarita
Var på Margarita förra året med Framtidsresor och det mesta var bra.

Bästa stranden var inte Playa el agua utan ville man ha en bra strand så fick man ta en taxi till tex Manzanillo, Punta Arenas eller Playa Caribe.

Maten. Vad ska man säga om den mer än att det fanns hur mycket som helst att välja på. Favoriterna i min familj blev Papa Hotspot och thaien lite längre upp på gatan.

De enda problemen vi råkade ut för var en försenad barnvagn och en dålig guide på en utflyckt, annars så var det mesta bra. Och som en del andra har skrivit här, man är inte hemma utan man får ta sakerna som de är när man är ute och ser sig om i värden.
Svara med citat

Gammal 2007-06-12, 12:26

Sune

Standard Oseriösa Framtidsresor
Hej

Åk inte med Framtidsresor, vi var där över jul och nyår och de hade missat att boka hotell, de lämnade oss vind för våg utan någonstans att bo. Det fanns ingen personal på plats de hade sagt upp sig för de fick ingen lön. Det pumpade in turister som inte fick någon som mötte dem. Barnfamiljer grät, äldre par blev separerade på olik flyg. Varning! :x
Svara med citat

Gammal 2010-07-15, 13:55

monicha.norlin@telia.com

Talking Paradisö
Hej.....
var på Isla M. för några år sedan tillsammans med min son och hans barn (för 2a ggn), och bodde för övrigt i just Rulles lägenhet....KANON!!! Har rest väldigt mycket både nära och långt, men aldrig haft det bättre än på Margarita...vilket f.ö. hela familjen tyckte. En värme från både invånare och klimat...underbart, sen finns det ju tyvärr gnällspikar överallt och dom gör ju bäst i att stanna hemma. Stranden är ju helt suverän....hur bred och lång som helst.... nä, res till Venezuela och njut av livet där, alla som kan!!!!
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 18:06

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
...jag kan bara hålla med....även om jag nu är lite part i målet så att säga! *asg* Ha det BÄST Monicha...å alla Ni andra också! Fundera Ni på att åka hit så hör gärna av Er! Mvh / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8