Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Har du nått mer konkret att berätta om fallet?
|
Hej, jag har precis pratat med ARN som säger att de gör en uppföljning sent höst. Framtidsresor blev ålagda att betala mig x för kr. De har svarat nämnden att de alltid följer deras beslut. Senast datum för betalning var 13 aug i år. De svarar att p.g.a semestertider betalar de först i slutet av augusti. Nu är det 12 september, de har fortfarande inte betalat. Jag vidarbefodrade deras mail att de skulle betala till ARN - vilket de svarat Framtidsresor att de erhållit -vilket gör att troligen tycker att saken nu är utagerad. I övrigt vill jag bara tillägga att jag aldrig råkat ut för ett företag som så utstuderat försöker skylla sina tillkortakommande på andra, resenärens fel, hotellets fel etc - när det visat sig att felet enbart varit deras. Lite ovan att folk står och ljuger en rakt upp i ansiktet. Det är inte lätt att få rätt i sådana här fall - men bitvis har ARN gett oss rätt. Jag känner flera som rest med dem och känt sig totallurade men inte orkat driva frågan. Helst vill man lämna en dålig erfarenhet och går vidare. I mitt fall tycker jag att överträffar sig själva när trots sina egna utfästelse till nämnden och mig låter bli att betala.