|
tillbaka efter en kanonresa!
|

2011-02-26, 11:38
|
|
|
tillbaka efter en kanonresa!
Är hemma igen efer 11 kanondagr på isla och orinoccodeltat. ecocampen var en riktig höjdare och vår guide james kanon. vi såg all djur man kan tänka sig; floddelfiner,fiskade piraya, sköldpaddor,tucaner,papegojor,apor mm.
var dock beredd på att det är mkt mygg. långarmat och långa byxor om du är känslig, det är värt det! vi kom till Maturinflygplatsen själva och blev lite fundersamma när taxichaffisen kom, det var sagt att vi skulle ligga äöver i maturin men så blev det inte. det känns lite som framtidsresor är som att resa på egen hand men du har ng du kan ringa om du bir osäker.
på isla bodde vi på isla carribbe, jättebra ingen antydan till magsjuka.underbart klimat! stranden är dock inte så bra men blir bättre och bättre, man kan ta gratisbuss vrje halvtimme upp till playa aqvua. taxi till manzanillo och playa carribe är att rekommendera för bättre bad.
|
|
|

2011-03-07, 14:03
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Gött å höra att Ni hade det bra!
...de tycker vi om att höra här på Forumet! Generellt så är det ju så i livet att det som tar sig tid att göra sig hörda annars, mest är gnällspikarna! ;-) TYVÄRR!
Varma å soliga från "Maggan"! / Rulle
|
|
|

2011-08-30, 19:18
|
|
|
Även gnällspikarna har något vettigt att säga
Märkligt att vissa tycker att allt negativt är gnäll. Jag tror nu inte att någon gnäller av gnällandets egenvärde. Gnället härrör troligen från en negativ upplevelse av något slag, och det är väl väldigt bra att offentliggöra det för andra så de får en möjlighet att undvika att utsätta sej för samma negativa upplevelse.
Det skulle som jag ser det, både gynna de permanentboende som du Rulle, och även kommande turister till ön. Om nu någon har något negativt att säga om Rulle och Sjuan, är det gnäll som ingen ska bry sej om? Eller skulle ägaren i egen hög person ta till sej av kritiken och lägga iaf två fingrar i kors för att undersöka varför det finns gnäll eller kritik, sen kan man ju i den bästa av världar hoppas att all kritik är konstruktiv, men så är det ju nu inte, även konstruktiv kritik kan och upplevs ganska ofta som gnäll, framförallt av de som drabbas eller de som det riktas mot. Men tar man till sej av gnället så har man ju möjlighet att rätta till det som är fel och orsak till gnället. Det kommer aldrig någon rök utan eld. Och personligen tror jag ju att även ur gnället kan det komma något positivt, bar de lyssnar och tar till sej av den kritik som finns.
Hur ska t,ex en researrangör ha möjlighet att kunna rätta till det som är fel om de inte får in de negativa tankarna och upplevelserna som resenärerna ger uttryck för?
Och är det någon som sitter inne med fakta om varför Fritidsresor och Ving slutade flyga på IM. Det borde ju finnas alla möjligheter att upprätthålla IM som destination för charterresor.
Ett underbart klimat med jättefina badstränder. Men troligtvis upplevde researrangörerna det som att det inte var tillräckligt, det måste finnas ytterligare kriterier som drar för att det ska fungera som semestermål.
Fram för mer konstruktivt gnäll.
|
|
|

2011-08-30, 19:40
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Hej du namnlösa gäst....(med det inte sagt att du är sämre :-))..
Jag ser själv gärna att folk har åsikter och till och med kommer med kritik, gärna då konstruktiv sådan. Jag blir själv LITE upprörd när folk t.ex. lämnar min restaurang och sedan skriver å GNÄLLER här på forumet. Jag tycker att OM man nu är missnöjd med något så bör man ta det då och på plats. Är de t.ex. missbelåtna med en mat eller dryck, så får man ju då chansen att prova och se om de har rätt i sin kritik och ok (gud förbjude *asg*) så får man ju då chansen att se varför å säkerställa så långt det går att det inte händer igen. Man får dessutom chansen att OM det nu är befogad kritik, ge dem rätt, be om ursäkt och kanske till och med kompensera på ett eller annat sätt! Det tycker jag är ett sätt som gagnar alla parter och även framtida gäster. Summa summarum så är jag alltså inte på något sätt emot kritik, särskilt inte om den framförs på rätt sätt....men jag hävdar ändå att det förekommer en hel del gnäll...alla resemål är inte "Kanariefåglarna"...med Kalles å Aftonbladet...och det är därför som jag delar in folk i charterresenärer och RIKTIGA resenärer...å det säger jag med glimten i ögat!
Tack för ordet å ha det så BÄST alla resenärer...å fortsätt att berika detta forum med tips, upplevelser å kritik!
Rulle....alltjämt ägare av "Sjuan"
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|