ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-16, 19:42

vinkelnisse

Nykomling
vinkelnisse är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Isla de Margaritas.
Hej. Vi är några som hade tänkt oss att åka till Isla de Margaritas i år och jag undrar om det finns någon/några som kan säga vilken tid på året det är bäst att åka dit. Jag tänker på ev. regnperiod mm. Vill ju inte åka dit utan att veta. Är ute efter sol och avkoppling så tips från er som vet lite mera är mkt välkommet.
Även tips angående hotell, mat mm välkomnas.
MVH Bosse.
Svara med citat

Gammal 2011-01-19, 03:11

MrGoodCat

Nykomling
MrGoodCat är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Standard
Tjena!

Är på Isla Margarita just nu faktiskt, sitter och avnjuter en god Rum punch på hotellet :-). Angående boende kan jag tipsa om Miramar Village i Playa el Agua, bor där just nu och betalar cirka 180sek/natt för all inclusive. Och då är det restaurangmat som ingår, inte någon dålig buffémat som du ofta får på många av de andra all inclusive hotellen i området. Har bott runt på ett par ställen på Isla Margarita och är väldigt nöjd med det här hotellet så kan varmt rekommendera det, eller så kan du snacka med Rulle här på forumet, han hyr ut bra lägenheter som också är oslagbara!

Och angående mat så är det också Rulle du ska till, han driver den bästa restaurangen i området, den heter 7th Heaven och ligger också här i Playa el Agua. Finns för övrigt också massor av andra bra restauranger här, bor du på Miramar Village så ingår ju dock maten från en restaurang som heter Blue Marlin, och det är faktiskt riktigt god mat.

Ha det!
/Mrgoodcat
Svara med citat

Gammal 2011-01-19, 08:23

vinkelnisse

Nykomling

Standard Isla Margarita
Tack för svaret. Men väderleksmässigt; är det någon tid där då man bör undvika att åka dit med tanke på regnperioder? Vilken är den bästa/säkraste perioden på året ?
Svara med citat

Gammal 2011-01-19, 14:55

Gäst

Standard
Vad jag har förstått det som är väl bästa perioden jan-april = mest regnfria dagar.
Kanske även lägre luftfuktighet då också, men är osäker på detta!?
Svara med citat

Gammal 2011-01-19, 22:59

MrGoodCat

Nykomling
MrGoodCat är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vad jag har förstått det som är väl bästa perioden jan-april = mest regnfria dagar.
Kanske även lägre luftfuktighet då också, men är osäker på detta!?
Angående vädret är jag nog inte den mest kvalificerade att svara i och med att det är första gången jag är här :-), men det jag hörde idag från en lokalare var att det är finast väder från januari fram till september, och att det är typ regnperiod nov och dec. Han sa också att det är ganska dött här under den riktigt fina perioden (förutom då eventuellt påsk osv som är riktigt stort här). För det är ju inte så många som reser från europa o.s.v. när det börjar bli fint väder där hemma. Men som sagt, ska enligt uppgift vara bra väder ända från januari till september då som sagt. Hoppas det kan vara till någon hjälp :-).

MVH
Svara med citat

Gammal 2011-01-23, 21:02

vinkelnisse

Nykomling

Standard
Tack så mycket för svaret
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8