ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-03, 15:20

skogstotto

Nykomling
skogstotto är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Smile här kan ni kolla svartväxel kursen för dollar i venezuela !!
Venezuela fx Bolivar-Dollar Swap Exchange Rate-Dolar Paralelo det är en länk som uppdaterar svartväxel kursen för dollar , månad för månad .. både för köp och sälj !!

mmmmm och till alla er som har tänkt åka till Isla margarita .. glöm inte att kolla in ABC öarna går att göra med kryssning från Isla margatia .... eller för den som vill resa utan att se en enda turist , och njuta av ett riktigt paradis ,, så kan jag rekomendera morrocoy ett naturreservat som är okänt för charter turister Morrocoy - Venezuela Tuya ..

jag kan även hjälpa med billiga resor till Venezuela från sverige .. och inrikes biljetter inom venezuela .... jag åker själv i slutet av aprill stockholm - caracas , caracas - isla margarita , och med en 7 dagars kryssning till ABC öarna och colombia ... allt detta kostade ca 14000 kr

och till er missnöjda Isla margarita resenärer ta och googla Aruba så kommer ni att förstå vad ni missade

soliga hälsningar Totto
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 21:58

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Jaha..å de är de kurserna som de kan räkna med att få när det växlar på gatan på ön? Det är ju faktiskt LITE skillnad mellan teori och verklighet!! Denna kurs är en styrkurs för den svarta marknaden, och kanske man kan komma i närheten av den med bra kontakter, särskilt på fastlandet där efterfrågan är större och utbudet mindre, men vad tror du är en realistisk kurs för alla och en var som kommer till ön?..jag bara undrar? / R
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 08:10

skogstotto

Nykomling

Standard sant sant
det är alltid stor skillnad när man gör affärer .. och växla pengar i Venezuela är inget undantag ... så länken jag skickade är bara information för den som vill hålla sig uppdaterad ... mmmm jag har växlat några gånger på flygplatsen i Caracas å då fått ca en halv boliviar lägre för varje dollar jämfört med styrkusen ...

för att få bättre betalt för sina dollar .. är det bara att fråga sig fram .. min erfarenhet är att kinesiska handlare i venezuela ger bästa växel kursena ... inte omöjligt att få lite över styrkursen om ni växlar med 100 dollars sedlar !

som sagt affärer är affärer , en del gör bättre och andra sämre ... men en halv boliviar lägre än styrkursen är inte en omöjlighet att få för vanliga resenärer !!!

mvh Totto
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 15:02

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
...då pratar Vi fortfarande FASTLANDET? :-)
Svara med citat

Gammal 2010-04-13, 09:30

skogstotto

Nykomling

Standard isla margarita venezuelas största ö
med över 400 000 tusen innevånare ... och med turism som huvudnäring ... så det låter lite konstigt för mig att det inte ska gå växla pengar till en normal kurs på denna Ö !! mmmm jag åker själv till Porlamar på 14 dagar så vi får väl se hur det verkligen ligger till !!! Isla Margarita - Wikipedia

mvh Totto
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 18:15

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Skogtotto, hur gick det nu när du väl kom till ön?

Numera så är mig veterligen alla växlingssajter stängda,. men växlingen fortsätter precis som förr. Man pratar om än det ena än det andra, men förändringarna här tar tiiiiid. Just nu så ligger den alternativa (fint ord, va?) kursen på mellan 7,5 - 8.....å svänger som vanligt lite fram å tillbaka, upp å ner, allt beroende på tillgång och efterfrågan!

Har Ni frågor om det och annat så hör av Er! / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8