ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-07, 01:24

charl8

Nykomling
charl8 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard Diverse frågor...
Hej hej
jag undrar om någon som nyligen har varit på Isla Margarita eller kanske bor där kan svara på några frågor? Har läst runt i olika forum men får inget riktigt grepp om aktuellt prisläge. Vad kostar tex el öl, en cocktail, eller en middag? Och finns det rödvin...:-)? Vi brukar alltid resa reguljärt och boka de första nätterna någonstans och sen förhoppningsvis hitta något litet och charmigt hostel/guesthouse efter några dagars letande. Är det någon som har några tips om något ställe med atmosfär till en hyfsad prislapp? Atmosfären är viktigare än en perfekt standard. Bara det är rent. Och vet ni i så fall prislappen?
Och vilken strand skall man bo på eller i närheten av? Jag är ute efter en avslappnad backpackeratmosfär. Finns det någonstans eller är det bara stora höga hotell? Är förtjust i Goa och har även rest i Kambodja som är lika avslappnat och charmigt.
Jag undrar också om man kan hyra moppe och köra runt som man vill på ön?
Tack på förhand
Charlotta
Svara med citat

Gammal 2010-02-07, 11:03

Gäst

Standard Lite svar
Mycket mycket billigare än Sverige är taxi för att inte tala om buss som är nästan gratis, öl o vin är också mycket billigare. Restaurangbesök dock prisnivå som Sverige..
Svara med citat

Gammal 2010-02-08, 01:57

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Tjenare Charlotta!

Rulle här, fast boendes på Isla Margarita sedan 5 år å driver uthyrning av lgh samt en restaurang i Playa el Agua uppe på den nordöstra spetsen av ön. Om du kan specificera dig lite mera, tid, hur många och lite sånt så kan jag nog hjälpa dig hitta tillrätta. Kanske rent av Ni kan hyra något av/genom mig. Du kan endera ventilera det här direkt på forumet eller så kan du skriva direkt till mig på runar.hellstrand@gmail.com så ser Vi vad Vi kan hitta på för något. Kanske kan jag hjälpa dig/Er att även få lite koll på kostnadsläget? :-)

Varma hälsningar från Margarita!

PS: De e söndagkväll och nu ska Vi ner till poolen å bada, grilla och umgås med några gäster!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8