|

2010-02-02, 18:11
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Just not yet - Rulle - Still alive and kick'in
Hej alla glada läsare här på forumet, nya såväl som gamla bekanta!
På grund av det tidigare inlägget "RIP RULLE" så vill jag härmed kommentera detta ytterligare. Jag HAR inte sålt och det är långt ifrån säkert att jag KOMMER att sälja... å då pratar Vi om Restaurang "sjunde Himlen" eller Sjuan som de flesta svenskar säger.
Jag trevar lite för att se om jag kan få vad jag tycker att jag vill ha och får jag inte det så säljer jag helt enkelt inte.
Vi fortsätter arbetet med att förbättra, förändra, försköna och få Sjuan att fungera bättre. Då säsongerna går än upp än ned så är det inte alltid lätt att hänga med i svängarna och framför allt väldigt svårt att anpassa antalet personal efter detta. Vi gör dock så gott Vi kan och hoppas att Vi når fram på ett eller annat sätt.
När Sjuan blir snyggare och än mera väl fungerande så sjunker viljan att sälja, så är det. Varför skulle jag då över huvud taget vilja sälja? För att få lite mera tid över till att leva helt enkelt. Som jag skrev i kommentaren till "RIP RULLE" så har jag lite andra planer på G och för att förverkliga dessa så behövs det kapital helt enkelt!
Jag har allstå INGA som helst planer på att lämna Margarita, i vart fall inte för stunden. Lika lite som jag för 6 år sedan visste att jag skulle operera här under en tid, vet jag nu om framtiden. Visste Vi allt om Vår framtid så vore ju livet ganska så tråkigt. För oss som vågar "tappa fotfästen" för en stund så finns det en massa möjligheter på en rad olika platser runt omkring i världen. Blir jag kvar här eller hittar Ni mig på annan ort i framtiden, jag det få¨r just den utvisa....alltså FRAMTIDEN!...ett oskrivet kapitel!
Men nu och framöver så finns jag här på plats för alla Er som önskar fråga, få tips å råd eller kanske bara komma förbi för en go drink, kall öl eller en bit god mat eller vad det nu kan vara!
Skulle det bli några ändringar i mina planer och min tillvaro så LOVAR jag att Ni skall få höra det från MIG SJÄLV! :-)
Dagen började lite grå å trist idag, men nu så skiner solen för fullt och allt känns så där himla bra. Jag sitter på kontoret på Sjuan och tittar ut över stranden å havet...å önskan att sälja sjunker ytterligare! :-)
De ska va gött å leva...annars kan de kvetta! / Rulle
Senast redigerad av margarita den 2010-02-02 klockan 18:17.
|
|