ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-28, 17:17

Tess1818

Nykomling
Tess1818 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Thumbs up Le Flamboyant, All Incl, 10 dgr med FR
Vi kom hem igår från 10 (eg 9) underbara dagar på Isla Margarita. Vi passade ju på att viga oss på Landvetter Flygplats innan vi far, så vår semester blev istället en bröllopsresa.
Innan resan läste man så mycket man kunde om resmålet här på nätet. Både bra och dåligt. Nu har man fått bilda sig en egen uppfattning.

Vad gäller hotellet, så tyckte vi att det passade oss alldeles utmärkt. Även om vi såg ut att höra till den yngre generationen (40+) Det var knappt några barn där, vilket just nu passade oss bra, eftersom våra var hemma.

Vad gäller personalen, uppfattade vi dom som något kyliga i början, men när man hälsat och snackat med dom så var dom hur trevliga som helst resten av vistelsen.

Maten, visst kan man kanske tycka att det blir enformigt, men dom serverade ris, pasta och potatis till varje lunch och middag. Samma med kyckling och entrecote och fläsk kotlett till nästan varje middag. Sen fick man dom i olika variationer. Några dagar var det hamburgare, någon dag var det köttfärs sås, och man fick själv välja vad man ville blanda i den.
Det fanns en kock vid stek bordet hela tiden, bara att peka.
Det fanns färska grönsaker till alla måltider. Och till efterrätt fanns antingen meloner och ananas, eller en god kaka. Ofta med likör/cognac/rom i!.
Värmehållningen på maten tycker jag var alldeles utmärkt. Det var varmt och gott i allafall när vi var där. Jag blev dålig i magen en gång. Då hade jag inte ätit på hotellet, utan på Hard Rock Cafe inne på Zambil i Porlamar. Men i övrigt inget sånt alls.
Jag tycker själv att det blir enformigt hemma ibland, även om man varierar kosten...

Vi testade restaurangen Il Pacifico som låg strax utanför hotellet. Vi var där 2 ggr. Mat för två och dryck = 210 BF. Helt ok. Då valde vi ändå det dyra, "Specialite" valet. Flamberad oxfile med räkor.

Vad gäller stranden, så visst blåste det, men just vi uppskattade detta. Kändes som att vara tillbaka på Fish Hoek i Kapstaden. Mycket vågor att surfa på in mot stranden. Just Flamboyants egen lilla strandbit, hade en egen bar, en egen livvakt/badvakt och en egen massös. Lite tråkigt med att solstolarna bokades upp av folk innan frukost, som sen inte gick ner dit förrän efter 9-10 tiden. För dom bokade dessutom en solstol vid poolen, så gick dom däremellan. En annan hade knappt en chans.. Men man lärde sig!!

Internet fanns dels på en restaurant 100 meter utanför hotellet, och ett ställe mellan hotellet och beachen. Sen skulle dom öppna eget inne på hotell området om 1-2 veckor. Jag skall få rapport om det senare..

Att växla var lätt. Det fanns alltid någon som kunde tala om var du skulle göra det. Sen fick man ofta möjlighet till det på Caracas flygplats. Men inte till lika bra kurs som på plats.

Vi var ju där för att vila, så vi gjorde inte så mycket. Vi simmade med delfiner på Diverland, och vi snorklade på Los frailes. Men utöver det, stannade vi på hotellet och tog det lugnt. Precis som dom flesta som var där.
Men ett par från Tyskland, som gick i pension förra året, dom var på Reggea club till halv tre på natten, en annan natt på Disko till ett på natten. Men det var också deras 4 besök på IM, och detta besöket skulle sträcka sig till 12 veckor. 11 på Flamboyant och 1 på Coche Island. Dom visste vad som fanns, och gillade det. Och under deras tidigare år på IM, så hade dom kommit fram till att Flamboyant var bäst. Men alla har ju olika uppfattningar!

Kan tyckas att vi åkt långt, för att sen stanna på hotellet. Men vi tyckte det var skönt. Värme, bad, serverad mat. Trevligt folk och skön avslappning.

En dag tog vi taxi till Manzanilla Beach. Men just den dagen var kanske ingen höjdare. Det flöt blöjor i strandkanten och luktade inte så fräscht. Andra som varit där hade en helt annan uppfattning. Så vi hade nog otur. Men om någon tar sig dit, så skall man äta på antingen Blue Marlin eller Retsina. Skall vara jättegod mat. Vi missade det.

Och Rulle!! Tyvärr så kom vi aldrig till dig. Vi tänkte kommit nu i slutet, men en annan svensk familj som varit förbi dig, sa att du skulle renovera måndag och tisdag. Så då hoppade vi över det och stannade på stranden istället. Men risken är att vi kanske kommer tillbaka en annan gång. Vad jag förstår finns du kvar ett tag till. Vet inte vad gästen menade som skrev nåt inlägg här om dig..
Svara med citat

Gammal 2010-01-30, 08:49

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Tess!

Först om främst så vill jag tacka för ett balanserat å bra inlägg!

Ja, Vi passade på att göra lite underhåll måndag, tisdag och faktiskt även under dagen på onsdagen och öppnade åter på onsdag em.

Gästen som skrev hade väl LITE rätt men inte på långa vägar HELT RÄTT! Ni kan själva läsa mitt svar på det inlägget!

Hälsa vargavintern där hemma och skall Ni återvända hit så är Ni välkomna att höra av Er.

Grattis i efterskott! Varma hälsningar & tankar! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2010-03-02, 17:27

Gäst

Standard
Liten varning på le Flamboyant gällande posten. Vi skickade vykort den 25 januari. Lämnade dom i butiken på hotellet men ännu har inga kort kommit fram. Möjligen är postgången långsam så kanske kommer dom fortfarande fram men jag börjar tvivla. Det märkliga var när jag skulle ha frimärken att han stämplade med en DHLstämpel istället för att ge mig frimärken och i mina ögon så är det fina pengar han tjänar. Först säljer han vykorten sedan betalar jag för en stämpel som inte kosta honom någonting. Jag får skylla mig själv när jag är så dum. Så om ni skickar kort, köp frimärken och lägg på brevlåda (om det finns någon - jag såg ingen). i övrigt var det ett toppenhotell
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 15:28

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hej alla Ni här på forumet!

Jag är inte beredd att hålla med dig fullt ut....och då pratar jag inte hotellet specifikt, utan postgången i stort.
Jag skickade vykort hem med VANLIG postgång ett par gånger och en del kom fram efter en dryg månad och några efter ett par, tre månader, och något kom inte alls fram. Sedan så har jag skickat några via DHL, med stämpel istället för frimärke och de har som regel kommit fram efter 2-3-4-5 veckor, lite beroende på vart i Europa/Sverige de har varit skickade till, men som regel har de alltid kommit fram.

Vykort med vanliga frimärken går att stjäla och ånga bort frimärken ifrån, medan stämpeln sitter där den sitter (var stämpel har ett unikt nummer för att debitera respektive säljare som har tagit betalt för dessa. Dessa räknas och summeras sannolikt på DHL's station och rimligtvis så borde det vara så att det bara är DHL själva som har nyckel till brevlådorna! :-)
...bara ett litet inlägg i debatten! / Rulle på "Sjuan"

PS: Mina inköpta på Bodegón Johnny har stämpeln "JOH 04"
Senast redigerad av margarita den 2010-03-03 klockan 15:30.
Svara med citat

Gammal 2010-03-04, 21:21

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Våra vykort har fortfarande inte kommit fram efter 1 år :=) Inte ett enda ett. Köpte kort och stämpel hos Bodegon Johnny och lade dom i DHL lådan på hotellet (Hesperia Playa el Agua) Antar att hela lådan försvunnit. Förra gången i 2006 så kom 1 kort fram och inga andra. Då postade vi dom i DHL lådan på Bodegan.
Svara med citat

Gammal 2010-03-07, 22:53

Gäst

Red face Stämpel istället för frimärken
Han kan använda stämpeln hur många gånger som helst, det var inget räkneverk på den. Om han tar emot mina vykort och slänger dom i papperskorgen så kostar det inte honom något utan han har bara lurat en dum turist på pengarna. Först sålde han vykorten och sedan betalade jag för stämpeln och han slänger korten. Men jag har fortfarande hoppet att dom skall komma fram.....
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 20:50

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Apropos det där med vykorten! Som sagt så var vi på IM förra året vid påsk. I dag ringde min far och sade att korten kommit fram till dom som vi skickat till i Norge :=)Både mormor,moster och andra släktningar hade hört av sig och undrat om vi var ute och reste nu..... Korten var hela och fina men hade varit en sväng på Jamaica för att stämplas om. Sedan kan man väl undra om dom har använt roddbåt för att frakta över posten :=)))
Jaja bättre sent än aldrig!
Marianne
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 21:00

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hallå där....

Det var trevligt att höra, för det ger lite mera sannolikhet till mina teorier. Jag tror nämligen knappast att det handlar om att det är någon som stjäl porto pengarna å kastar vykorten!

Tack för lite balans i debatten! :-)

Varma & soliga! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 15:35

Gäst

Standard vykort framme
Jag är så glad, idag ringde min mamma och berättade att ett vykort kommit fram efter 6 veckor, jag ber om ursäkt för att jag misstänkliggjort någon. Som tidigare sagt, vi var så nöjda med vår resa till Venezuela och Isla Margarita och jag rekommenderar varmt alla att åka dit.
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 16:04

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
:-) Nu snackar du så där gott! :-) Så att jag blir gla i hela kröppa! Tack! LITE balans å rättvisa ska det ju vara...å det är ju himla mysigt å trevligt här! Det fattas bara lite ordning å reda, men det kommer....men "snela"...inte FÖR mycket ordning å reda bara,. för då bli´re juh som himme! / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8