|
Venezuela- La Isla Margarita Vinter 2010
|

2010-01-08, 23:05
|
Reg.datum: jan 2010
Rykte: 0
|
Venezuela- La Isla Margarita Vinter 2010
Hej! Jag funderar på att boka resa till denna underbara ö. Jag har sett väldigt bra priser i framtidsresor.se. Jag undrar om det finns andra bra hemsidor som man kan jämföra med? Förutom de mest vanliga som ving, fritidsresor osv.
Hotellet coco pariso är det nån som varit där eller hört om det är bra?
|
|
|

2010-01-09, 00:17
|
|
|
Ej rekommenderat
Min mamma besökte denna ö för ett år sedan, det var inte att rekommendera enligt henne.
Blåsigt på stranden, mycket kriminella, gick inte att gå själv ute på kvällen och det fanns mycket lite att göra och se.
Min rekommendation är istället Dominikanska Republiken.
|
|
|

2010-01-09, 00:28
|
|
det har vi tänkt på. Vi får se vad som händer. tack ändå!
|
|
|

2010-01-15, 13:43
|
Reg.datum: feb 2006
|
Jag mötte Lassie.....
Citat:
Ursprungligen postat av Isit
Min mamma besökte denna ö för ett år sedan, det var inte att rekommendera enligt henne.
Blåsigt på stranden, mycket kriminella, gick inte att gå själv ute på kvällen och det fanns mycket lite att göra och se.
Min rekommendation är istället Dominikanska Republiken.
|
Min mamma var där.....jamen det känns väl som en bra referens, för ett år sedan!! Då var då, nu är nu.....och alla resemål passar inte alla, det är bland annat därför som Kanarieöarna finns! :-)
|
|
|

2010-01-15, 20:45
|
|
|
|

2010-01-16, 00:23
|
|
Okey tack! Men kan inte polska..kan man översätta sidan till engelska eller hur ska man förstå det som står?
|
|
|

2010-01-16, 06:41
|
|
Tack "Polski"...Vi är här mest hela tiden och du och alla är varmt välkomna hit! Hör av dig och titta förbi när du väl är här!
Rulle å gänget på "Sjuan"
|
|
|

2010-01-16, 11:25
|
|
|
De pratar engelska och sidan är också på tyska om det hjälper. Det är tyska resebyråer som fixar charter, jag har använd de flera gånger och det gick väldigt smidigt, nackdelen är att man måste tag sig själv fram till något tysk flygplats sedan fungerar det som i Sverige. Fakultativa utflykter köper man nere på plats det är betydligt billigare vi använde Marcko som springer på stranden. Los Roqes - ett måste såsom katamaran till Isla Cocha med fransk kapiten, hästridning på Macano också toppen upplevelse. Dunes ligger lite vid sidan om men det kostar inget att tag taxi till Playa El Agua och till Sjunde himmel. Lycka till
|
|
|

2010-01-29, 13:41
|
Reg.datum: jun 2009
|
Venezuel- La Isla Margarita Vinter 2010
Jag har varit där ett par gånger med Framtidsresor och är mycket nöjd. Har bott på Coco Paraiso vid Playa El Agua som är bästa stranden bl a och tycker mycket om hotellet. Frukost, pool och mysiga rum med altan där man kan slappa i hängmattor. Kaffe och kex kunde man ta när man ville under dagen. Rekommenderas.
|
|
|

2010-01-30, 00:35
|
Reg.datum: nov 2008
|
Gästw
Framtidsresor?
|

2010-01-30, 08:30
|
|
|
|

2010-02-24, 17:19
|
Reg.datum: feb 2010
|
Har inte varit på Isla Margarita men åker med Framtidsresor den 16:e mars och ska bo på Coco Paraiso vid Playa El Agua.
Skriver mer när vi kommer hem den 26:e
|
|
|

2010-02-24, 18:12
|
|
Välkommen!
Hej Jejo
Ja, då kommer du att bo mitt/snett emot min restaurang! :-) Så de e väl inte alldeles omöjligt att Vi träffas. har du frågor och funderingar inför resan så är det bara att höra av sig här på forumet eller direkt till min email (du hittar all information under min profil), så gör jag så gott jag kan för att räta ut eventuella frågetecken. Samma sak gäller när du/Ni väl är på plats så är det bar att koma förbi om det är något. Är jag inte själv där så är det bara att be personalen ringa upp mig och lämna över luren. Jag är oftast inte långt borta, då Vi bor bara cirka 700 meter därifrån!
Ha en bra resa hit! Varma & soliga hälsningar! / Rulle
Restaurant 7th Heaven / Séptimo Cielo
|
|
|

2010-04-11, 21:03
|
|
|
Hej Jejo.
Är nyfiken att få läsa om dina erfarenheter från Isla Margarita och hotellet Coco Paraisa.
Kan det rekommenderas.
|
|
|

2010-08-02, 16:58
|
|
|
Resebyrå
Hej! jag har varit på Isla margarita ett flertal gånger. har då rest med danska falk lauritson ( säkert felstavat!)
Denna gång har jag valt att boka via närtesebyrån ( Malmö), har baokat 11 veckor.... 4/10-2010 till 9/12-2010  ska åter bo på Playa el agua standen som jag tycker är toppenfin, hotel La Flamboye ( vilket jag inte tidigare bott på).
Angående priset jag har betalat ungefär summa som det skulle kosta ca 3 veckor på samma hotell hos Falk lauritsen..
Ett antal besök på 7/heaven är givet 
MVH // Lotte
|
|
|

2010-08-02, 17:53
|
|
Hej Lotte....å alla andra som nu funderar på att åka hit.
Vill man nu inte resa i flock, bo på hotell, bo i lgh eller hus, ja då finns det ju faktiskt andra alternativ. Jag kan som regel hitta biljetter för relativt humana pengar och sedan så kan boka boendet hos eller genom mig, lite beroende på hur/var Ni vill bo.
För Er som kommer hit til ön och särskilt då till Playa el Agua, så finns jag här mitt nere på stranden med restaurangen 7th Heaven/Séptimo Cielo...eller som de flesta svenskar säger; "Sjuan".
Mina egna boenden hittar Ni på Isla Margarita - Isla-Margarita och ni når mig direkt via runar.hellstrand@gmail.se
Många varma hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle
|
|
|

2010-10-20, 12:46
|
Reg.datum: okt 2007
|
//Lotte
Funderar på att åka till våren.
Vilken nätresebyrå bokade du hos, vilket hotell bor du på och vad kostar det???
|
|
|

2010-10-20, 14:09
|
Reg.datum: jun 2009
|
Isla Margarita
Hej! Bokade hos Framtidsresor och bodde vid ena tillfället på Coco Paraíso vid bästa stranden Playa el Agua. Hade ett annat hotell med all inclusive nästa gång men har glömt namanet. Jag skulle välja Coco Paraíso igen om de blev aktuellet. Gå in på framtidsresor.se för priser.
|
|
|

2010-10-20, 16:00
|
|
Hej Göran...
Är det ett lite friare liv och leverne du är ute efter så är ju Hotel Coco Paraiso att föredra, då de bara erbjuder hotell och frukost. Jag har själv bara bott på hotell här en gång (den första) och då bodde Vi på Hotel Hisperia, även de ett all inklusive. De sades vare det bästa då i alla fall, men man tröttnar rätt så fort att äta där hur som helst. Vi åt där totalt en 3-4 gånger under 14 dagar. Men de e klart, det beror ju lite på hur man är som person.
Bokar du Coco så får du sannolikt fribiljetter till oss för solstolar och Vi ligger bara tvärs över gatan, så då får Ni nära till både oss och stranden! :-)
Varma och soliga morgonhälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle - Restaurang 7th Heaven / Séptimo Cielo
|
|
|

2010-10-20, 16:12
|
|
Var du/Ni nu än kommer att bo så är Ni alltid välkomna hos oss, för mat, dryck eller kanske bara lite frågor och funderingar. Jag/Vi har alltid behova lingonsylt, då Vi har köttbullar med potatis mos, gräddsås och lingonsylt på menyn, så har Ni plats och möjlighet??? :-) Så är det ju alltid välkommet! De där påfyllningskorvarna i plast är prefekta för transport, men tänk på att de måste packas i väskan som checkas in då det går som gel, vätska! Vi kan alltid byta några lingonsylt på några goda froozen cocktails eller nåt annat som faller i smaken! :-)
Har du/Ni övriga frågor om nåt innan resan så går det bra att höra av sig! Lite tips och råd! / Rulle
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|