|
Isla Margarita / Playa el Agua kommer starkt igen....
|

2010-01-06, 15:33
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Isla Margarita / Playa el Agua kommer starkt igen....
Hej alla glada resenärer...
Jag vill bara säga det att Playa el Agua kommer starkt igen efter en tid av smutskastning med mer eller mindre goda skäl. Detta är inte som hemma kan Vi konstatera, men å andra sidan om det är som hemma Vi vill ha det, så varför resa??
Jag tror att detta var den jul/nyår som det har varit mest folk här sedan jag först satte min fot här för snart sex år sedan och det har varit fullt med folk och liv på stranden både dagar och kvällar...UNDERBART!
Vi kan konstatera att det har blivit trfyggare och säkrare på alla sätt och vis, Vi har knappt några strömavbrott och det kommer vatten från gatan mest hela tiden. Kort sagt så blir allr bättre och bättre dag för dag, presi som de sjunger i sången.
Enligt mitt förmenande så gjorde charteraarrangörerna ett stort fel i sin satsning, nämligen att nästan uteslutande satsa på all inklusive. I övrigt så var väl kanske inte ön riktigt redo för den typen av resenärer, nämligen charterresenärer, utan är väl mera passande för de (ursäkta uttrycket) RIKTIGA resenärerna. jag är dock övertygad att de kommer tillbaka hit igen, det är bara en tidsfråga så snart tiderna har blivit bättre och ön är mera anpassad för den typen av turism.
För alla Er andra som är lite mera resavana och har lite mera skinn på näsan så menar jag att resemålet är PERFEKT. Vi har ett underbart klimat året runt och sedan så är det bara att välja om man vill komma när det är lugnt å skönt eller när det är lite mera folk eller när det är TOKMYCKET folk här. Det finns en tid för alla här och Vi finns här mest hela tiden (åker ju hem till Svedala emellanåt för att hälsa på nära & kära).
För Er som då vill komma hit så finns det ju alltid Framtidsresor som ordnar med resa hit å hem, samt boende å rundturer i alla dess former. Vill Ni ta Er hit för egen maskin så kan Ni alltid kontakta mig så kan jag ordna med biljetter, boende, hämtning från flyget, ordna med utflykter och vad Ni nu kan tänkas behöva hjälp med.
Tro inte på allt negativt Ni hör, kom hit och gör Er en egen uppfattning! De e tyvärr lite typiskt svensk att om man e nöjd så berättar man det för grannen å bästa vännen, men är man missnöjd så berättar man det för Bosse på bussen , Karin i kassan och lägger ner obegränsat med tid på att sprida detta på allahanda forum. Jag har här bara haft 100 % nöjda gäster (nåja, nån ENSTAKA genom åren, som man inte hade kunna få nöjd om man så hade brutit ryggen av sig, så säg 99 % då!!) så det handlar nog till syvene å sist om hur man reser, vart man bor och framför allt vad man har för förväntningar. Här finns det inte Kalles kaviar i var gathörna, inte hellr gårdagens kvällstidningar å inga servitörer eller försäljare som säger "jävla smålänning" om man inte lämnar tillräckligt med dricks eller försöker pruta. Är det DET Ni söker, ja då vet Ni själva vart resan bär hän, å inte är det hit! ;-)
Hur Ni än reser hit, eller om Ni så bara funderar på att resa hit, så har Ni "Er man på plats" att fråga till råds. Jag försöker att svara på allt och alla som har funderingar i mån om tid.
Sist men inte minst så vill jag här och nu tacka all Ni som skriver till mig och tackar för all information Ni har hitta här på reserforum. jag lägger ner otroligt myckjet tid på att svara både här och till alla Er som skriver till mig direkt, och det värmer långt in i hjärtat när man får feedback från Er. Det gör också lite gott i gommen å magen när folk kommer med gåvor som en tacksamhetens gest, i form av Marabou choklad, lakrist, lingonsylt till restaurangen, rökta musslor (min favorit) och annat trams som man saknar när man är här mest hela tiden!
Tack alla Ni glaga och tacksamma! Det abslolut bästa Ni kan göra är att skriva lite positivt om ön och PEA här på forumet, för att ge lite balans åt all de som skriver och gnäller! Snälla! :-)
Over and out för denna gång!
Med massor av varma och soliga hälsningar från "Maggan"!
Rulle & personal både i Don Humberto & Sjunde Himlen
Senast redigerad av margarita den 2010-01-06 klockan 15:53.
|
|
|

2010-01-11, 08:57
|
Reg.datum: jan 2010
|
Hej Rulle!
Hur reagerar folk på devalveringen?
Jag och mitt sällskap anländer på onsdag, vi kikar säkert förbi dig då.
/Kristofer
Göteborg
|
|
|

2010-01-11, 20:36
|
|
|
Tips om hotell med mera
Hej hej
Vi kommer att åka till venezuela i mitten av mars o stanna i 3 veckor. Vi har bokat flyg till caracas på fastlandet och hoppas kunna ta oss ut till isla maragarita. Vi hara bara flyg till caracas o hem än så länge. Har du några bra tips på hur man tar sig från fastlandet och om de finns några bra hotell och ungefär vad de kostar i mitten av mars?
Jätte tacksam för svar
Pernilla
|
|
|

2010-01-12, 13:04
|
|
Hej Pernilla
Om Ni nu redan har bokat så är det ju så, annars så hade jag med stor sannolikhet ha kunnat ordnat biljetter hit till bättre pris, ja om Ni nu inte är flygbolagspersonal å köper dem extremt billigt.
Hur som helst så kan jag oirdna biljetterna mellan CCS - PMV för rimliga pengar. Man KAN åka färja ut hit, men det är ingen större vinst ekonomiskt och dessutom så är det krångligt och tidsödande, då de inte går från CCS utan från puerto la Cruz.
Jag håller ju på med uthyrning av lgh själv, men har ingen järnkoll på hotellpriserna, men vill Ni så kan jag själklart kolla upp detta och i så fall även boka åt Er härifrån och lösa betalningen åt Er.
Du/Ni kan väl skriva direkt till mig så kan Vi se vad Vi kan koka ihop för något åt Er.
Varma & soliga hälsningar! / Rulle
|
|
|

2010-01-12, 13:07
|
|
Hej Kristofer!
Än så länge inga större förändringar! Ett tag trodde alla att den svarta kursen skulle gå ner, en del trodde upp, men det ligger faktiskt kvar nästan som före. Hur det blir på sikt återstår att se!
Välkomna in till oss på "Sjuan"! Är jag inte där så går det alldeles utmärkt att be personalen ringa upp mig! Oftast så är jag inte långt borta...jag bor ju bara ett stenkast bort! :-)
Varma & vänliga hälsningar! / Rulle
|
|
|

2010-01-12, 13:56
|
|
|
Svart kursen?
Hej, Rulle vad är den exakta svart kursen hos dig idag?
Daniel / Göteborg
|
|
|

2010-01-13, 14:20
|
|
Hej Daniel! Skicka ett mail till runar.hellstrand@gmail direkt så tar Vi det där! :-) / Rulle
|
|
|

2010-01-15, 20:47
|
|
|
Hyllning
Just hemkommen till snö och kyla vill jag bara säga att det har varit tre jättefina veckor hos dig Rulle på Don Humberto och Isla Margarita!! Det är väldigt tydligt att man reser långt bort för det tar sin tid, det är ett tydligt att man inte är hemma för det fungerar inte på samma sätt. Det är ett annat tempo, andra dofter och en helt annan kultur. Allt är förvirrande i början och det är klart att om man läst om all farligt som ska hända när man sätter sin fot i Venezuela så är det lätt att vara rädd. Lite lagom sunt förnuft tror jag är bra överallt och så även här men det är också viktigt att våga vara öppen för all vänlighet och hjälpsamhet som finns om man bara frågar efter den. Det har varit helt suveränt att ha tillgång till en svensk som vet hur det funkar och som kan fixa allt så om man vill åka till Margarita så är det mycket bra att ha kontakt med Rulle, särskilt om man inte kan spanska. Jag är glad att vi vågade åka på egen hand och att vi hamnade där vi hamnade.
/Anita
|
|
|

2010-01-16, 05:38
|
|
Tack till Er båda, till Er alla. Det var underbart att ha Er här....Nyårafton var ju "on-of-a-kind" och jag hoppas Vi ses hemma i Svedala framöver...eller vem vet, kanske här igen. Gärna både och! :-) Soliga & varma bamsekramar! / Rulle
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|