ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-28, 12:53

Tess1818

Nykomling
Tess1818 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Smile Till Isla Margarita i Januari -2010
Vi har bokat en all-inclusive resa till Isla Margarita. Vi skall bo på Le Flamboyant. Är det någon som har bott där som kan tala om hur det var? Vi skall resa nu i januari 2010. Man finner mycket information här på forumet, och även på andra ställen på internet. Både positivt och negativt.
Vi har inte förbokat någon utflykt, men planerar att göra några under våra 10 dagar i solen. Är det någon som har nåt förslag på en trevlig utflykt. Någon som är extra trevlig/skön/prisvärd?
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 00:32

Gäst

Standard
Hej Tess!

Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av hotellet du frågar om, men har hört att det är bra.
Min egen erfarenhet av Isla Margarita består av ca 10 vistelser dom senaste 5 åren, samt att jag och min fru numera har egen lägenhet på I-M och stormtrivs därnere.

Att du hört både positivt och negativt om I-M är nog ganska normalt. Så är det ju här i livet, att vi alla har olika åsikter om det mesta. Som du förstår av ovanstående så har jag personligen väldigt bra erfarenheter från ön och älskar I-M.

Något som du absolut måste testa är en resa till Los Roques. Ett riktigt paradis!!!
O.K resan kostar ca 2000:- svenska, men är värd varenda krona.

Hoppas att ni får en underbar resa!
Svara med citat

Gammal 2010-01-07, 17:34

Gäst

Standard
Grattis till val av hotell, vi bodde där i februari och var supernöjda. Riktigt bra och varierad mat. Rent, fräscht och toppenpersonal. Kanonläge med stranden 50 m bort.
Vet ej vilket bolag ni reser med?? men vi bokade 2-dagars utflykt till Los Roches hemifrån (Fritidsresor) och det var bra mkt billigare än på plats. På plats kostade det ca 550 dollar/person, då vi var där (dollarn kostade då 9:-). Höll på att svimma när jag såg priset, men den resan är värd varenda krona. Det absoluta paradiset, att segla katamaran genom arkipelagen är det bästa vi gjort-alla kategorier.
Sedan köpte vi några utflykter av en man med en Wranglerjeep-han höll till vid internetcafet till höger när man kom ut från hotellet. Toppenkille som guidade jättebra.
Det var superbilligt att ringa hem ifrån det caféet.
Om Walter fortfarande ingår i danstruppen på hotellet vill jag att ni ger honom en kram ifrån Victor och hans mamma.
Ha en underbar resa.
Hälsningar Lotta
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 21:14

Tess1818

Nykomling
Tess1818 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Smile Vi reser med Framtidsresor
Tack för ditt svar. Skoj att höra från någon som faktiskt har varit på hotellet vi skall bo på. Från början var det egentligen ett annat som ingick i vårt paket, men det belv fultl, coh då fick vi Le Flamboyant istället. Just nu med 10 minus utanför dörren, så känns det nästan lite konstigt att packa badkläder och sololja.... Men det skall bli nåt så otroligt skönt att komma bort lite. Miljöombyte och vila. "Just what the doctor ordered!"
Vi har hört flera lovord om just Los Roches. Det får nog bli en sådan utflykt. Men vi har inte bokat något. Vi vill hellre komma på plats och ta dagen som den kommer...
Jag lovar att återkomma senare med information!
Svara med citat

Gammal 2010-01-16, 14:38

gunnarar

Medlem
gunnarar är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard
Hej Tess,

Jag och min sambo bodde på Le Flamboyant i mars 2007. Jag kan hålla med Lotta om att hotellet var rent och fräscht, personalen bra och med ett kanonläge väldigt nära stranden. Däremot håller jag inte med när det gäller maten.
Maten har jag svårt att kalla ok. Väldigt enahanda med nästan samma rätter hela tiden. Den varmhölls på ett felaktigt sätt så att bakterietillväxten måste vara riskabelt stor. Det som inte gick åt ena dan återkom i annan form nästa dag. Till frukost fanns endast vitt formbröd hela tiden.
Isla Margarita som ö var heller ingen höjdare. Stränderna var fina, men i övrigt bestod landskapet mest av kaktusar och buskar. Inte som i "riktiga" Karibien med palmer och regnskog. Dessutom är det väldigt skräpigt och skitigt nästan överallt, det är ett fattigt folk.

Det bästa med ön var nog vädret. Alltid 25-30 grader och en lätt vind.

Hoppas trots detta att ni får en skön semester!

Hälsningar
/Gunnar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8