ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-21, 15:21

stdamman

Nykomling
stdamman är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via Skype™ till stdamman
Standard Smutthull for billig billett til Margarita
Hei,

Her er en forklaring på hvorfor det er billigere å bestille billetten din fra Margarita enn fra Skandinavia:

VALUTA
En ting som faktidk gjør livet billig for oss som bor på Margarita, er at vi med vår utenlandsk valuta (USD eller Euro) kan veksle til oss lokal valuta, Bolivares Fuerte (BsF) til en meget god kurs. Dette er fordi lokal valuta er fastlåst mot USD med en kunstig lav kurs (som et middel for å begrense inflasjonen i landet). Det er flere år siden det ble fastsatt at 1 USD skulle tilsvare 2,15 BsF. Imens har inflasjonen og etterspørsel etter utenlandsk valuta økt betraktelig.

VEKSLING
Nå (september 2009) kan du veksle deg til rundt 6,0 BsF per 1 USD, altså nær 3 ganger så mye som den offisiele kursen tilsier. De fleste turister er klar over dette og får oppholdet til å bli mye billigere enn om de veksler offisielt til 2,15. For gjør du det, blir det faktisk ganske så dyrt å være her! En slik type veksling høres kanskje utrygt og lite seriøst ut, men det foregår ganske så åpenlyst uten at det er noen stor risiko forbundet med det.

REISE
De store internasjonale flyselskapene må selvsagt forholde seg til offisiell kurs. Det betyr - og følg med nå; at om du bestiller din flybillett i Venezuela betaler du i BsF beregnet ut fra offisell kurs. Altså, du kan, fra Skandinavia, bestille tur/retur for eksempel Arlanda - Margarita ved hjelp av et reisebyrå på Margarita og med det betale betraktelig mindre enn om du betaler hjemme.

Eksempel; Jeg skal til Oslo snart og trenger en enveis billett. Jeg betaler ca BsF 2.000 (ca NOK 2.000 ut fra dagens NOK-USD kurs) for en billett som Condor (Condor - Born to fly.) skal ha USD 829 for; altså ca NOK 5.000. Det betyr NOK 3.000 spart fordi jeg betaler i BsF.

Da jeg forleden fikk besøk av mine norske venner betalte jeg for dem her, og de betalte meg tilbake senere. En familie på 4 (Oslo - Margarita - Oslo) sparte ca NOK 15.000 på den løsningen. Fint, ikke sant?

HVORDAN
For godt til å være sant? Vel, ja på en måte. Det er ikke helt rett frem. Du må 1) ha kontakt med et reisebyrå og 2) klare å betale med dine penger i BsF. Det er ikke bare å sende penger til Venezuela/Margarita. Det gjelder altså å ha noen kontakter som man kan stole på...

Dette er kun et tips til dere som vurderer å besøke Margarita. Målet mitt med dette er at flere kan besøke øya og med det øke turismen. Ikke for at jeg skal tjene masse penger...

Om du vil vite mer om hvordan du kan få til dette, ta gjerne kontakt....

Isla Margarita - Isla de Margarita - Property, Rental, Real Estate. All you need to know

Mvh
Stein
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8