ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-10, 15:14

Gäst

Standard Bästa ställe att växlar jag pengar ?
Hej allihoppa.

Jag har hört att växla pengar i Isla kan vara lite Lurigt. Att kursen i svarta marknaden kan vara up till 100% bättre, men risken att bli lurad kan också vara stor.

Kan någon rekommendera något bra ställe där man kan få en schysst kurs och inte löpa någon allt för stor risk att bli lurad?

Mvh/ En Isla margarita resenär.
Svara med citat

Gammal 2009-07-17, 20:09

rmsk

Nykomling
rmsk är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard
Hej! Vi växlade till USD här hemma sen växlade vi på hotellet en sk svartväling
Svara med citat

Gammal 2009-07-19, 19:06

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Vi bodde på Hesperia playa el agua och växlade i en klänningsaffär precis vid stranden vid hotellets beach utgång. Bästa kursen då ( i påskas) var 6bolivarer för en dollar. Vi växlade dollar här hemma och hade allt i kontanter.
Ingen blev rånade eller lurade. Vi var 6 pers.
Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 20:57

Solymar

Nykomling
Solymar är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Hej, jag har kvar en hel del bolivares (VEF) som jag skulle kunna växla till ett bra pris. Kontakta mig gärna via mail. mariaccio@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-07-24, 07:15

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Växling å annat....
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej allihoppa.

Jag har hört att växla pengar i Isla kan vara lite Lurigt. Att kursen i svarta marknaden kan vara up till 100% bättre, men risken att bli lurad kan också vara stor.

Kan någon rekommendera något bra ställe där man kan få en schysst kurs och inte löpa någon allt för stor risk att bli lurad?

Mvh/ En Isla margarita resenär.
Hej Margarita resenär...

Om du vill så kan du höra av dig direkt till mig för lite råd och tips, då jag bor och driver olika verksamheter på ön.

Mvh Rulle

PS: Skriv till mig på runar.hellstrand@gmail.com eller via den infromation som finns här på forumet, under min profil.
Svara med citat

Gammal 2009-08-23, 10:55

Gäst

Standard Växla
Som många andra påpekar är det ingen fara att växla svart så länge man håller sig till affärer och restauranger.

Något jag märkte är också att det är lättare att få bra kurs ju högre valörer du har på dollarn.
En 1-20 dollar ger ibland mindre än en 50 dollar, och kommer du tillbaka flera gånger till samma person och växlar kan även detta göra att du får bättre betalt.
Svara med citat

Gammal 2009-08-23, 15:09

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Olika upplevelser...
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Som många andra påpekar är det ingen fara att växla svart så länge man håller sig till affärer och restauranger.

Något jag märkte är också att det är lättare att få bra kurs ju högre valörer du har på dollarn.
En 1-20 dollar ger ibland mindre än en 50 dollar, och kommer du tillbaka flera gånger till samma person och växlar kan även detta göra att du får bättre betalt.
Jag bor här och skulle vilja säga att många gånger är det ingen som ens vill ha 1-5 USD sedlar, 10-20 ger sämre kurs och bäst ger 50-100 USD....så enkelt är det. Just nu så ligger kursen på 50-100 (å det finns ju ingen anledning att ta med sig något annat!) runt 6 x pengarna.

Mvh / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8