ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-10, 12:53

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 0

Cool Isla Margarita
Är det helt dött på resor till Isla? Har varit där för två år sen och kommer att åka tillbaka nån om sju åtta år kanske. Är bara ute efter sol o bad o avkoppling så det passade oss utmärkt, men var i dyraste laget(resan alltså).Kanske blir billigare....Vem vet.
Senast redigerad av Åke den 2009-07-31 klockan 14:48.
Svara med citat

Gammal 2009-06-20, 11:09

Gäst

Red face
Hej
Problemet är att inte så många flyger dit, vilket gör att flygbiljetterna har blivit mycket dyrare,
på 5 år har priset dubblats på resa Köpenhamn- Porlamar. Priserna på ön vad gäller hotell
och mat, så är det oftast beroende på gällande svartkurs. Skall man växla lagligt blir det
skitdyrt, vilket gör att all inclucive är bästa alternativet, betalade själv 150 sek per dag för
all inkluciv och hotell i våras, men åtevänder nog inte, pga hög kriminalitet mm.
Resvan.
Svara med citat

Gammal 2009-07-08, 08:03

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard Billigare biljetter till Isla Margarita!
Hej på Er alla här på Reseforum!

Nu så har ju alla charterarrangörerna lagt ned sina resor direkt till Margarita, i vart fall tillfälligt, så då återstår bara reguljära flyg eller "semi-reguljära" typ reguljärt till Frankfurt och vidare därifrån direkt till Margarita med Condor. Condor blir numera ganska så dyrt om man inte kan ha is i magen och vänta in i det sista och hoppas på ett par billiga sista-minuten-biljetter. De flersta måste ju dock planera sin semester och ha lite framförhållning och koll på läget och då är det bara reguljärt via några av de stora hubbarna i Europa, t.ex. Frankfurt och Paris.
Jag kan ordna med bokning och betalning av E-tickets till uppskattningsvis 20-30 % billigare pris och självklart så kan jag ordna med både boende, hyrbil, utflykter och allt annats som Ni kan tänkas behöva hjälp med.

Mvh Rulle på "Sjuan"

PS: Klicka bara på min profil så hittar Ni all kontaktinformation, men Ni kan även maila direkt till runar.hellstrand@gmail.com, och Ni kan självklart även få tips och råd i mån om tid, även om Ni reser på annat sätt....en gör så gött en kan! Jag befinner mig i Sverige just nu och fram till den 29/7 och Ni kan då nå mig på +46 704 83 92 71.
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 13:49

Egil

Standard VARNING!
Akta er för den här bluffmakaren Rulle.
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 18:25

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
Fattar inte varför alla pratar om hög kriminalitet.

Har varit på Margarita två ggr. 2005 i fyra veckor och 2009 två veckor + en vecka på fastlandet. Under dessa veckor så var det bara en person som bott på samma hotell som oss som råkat illa ut, (i mina ögon självförvållat) då han gick omkring med en fet guldlänk runt halsen. En kille kom fram och klappade honom först på axeln och frågade någonting för att i nästa ögonblick slita av länken och springa sin väg.

På Gran Canaria som jag besökt 7-8 gånger var det mer regel än undantag att någon i resesällskapet råkade illa ut på något sätt. Men jag hör ingen som varnar för resor dit.
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 19:03

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard Här är jag....
Citat:
Ursprungligen postat av Egil Visa inlägg

...ja, Rulle alltså. Du kanske vill utveckla det där lite, annars så känns det lite lågt! Lägre än Glocalnet!! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 21:27

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Smile ISLA
Citat:
Ursprungligen postat av Egil Visa inlägg

Håller helt med Rulle..

Har man inget viktigt att säga eller kan stå för sina åsikter så kan man hålla käften...

Mycket snack o lite verkstad...

Lite avundsjuka kanske.............
Svara med citat

Gammal 2009-07-21, 07:31

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Jadu, det är kanske så, lite tråkigt bara när folk inte kan vara klarare och så...men så har det alltid varit här...att de som haft något negativt att komma med inte har vare sig stått för det eller har varit medlemmar...utan anonyma. Jag tror att Vi får leva med det...att 99% är nöjda, glada å tacksamma för det man har gjort för dem...de e ju rätt så hyfsad rate ändå! :-) / Rulle
Svara med citat

Gammal 2009-07-22, 16:46

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Nej någon bluffmakare är Rulle inte ! Då hade väl knappast Fritidsresor använt hans restaurant till sitt välkomstmöte. Många växlade oxå sina pengar där. Det tyckte många på våran resa kändes tryggt. Vi fick bättre kurs på annat håll men är mycket vana resenärer som andra inte är. Vi chansade och växlade i en klänningsaffär :=).
Maten på resataurangen var god men smaken är som baken och vi åt annat på andra ställen som vi tyckte var bättre.
Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-07-23, 14:18

Erik L

Standard Rulle och Sjuan!
När det gäller Rulle har de varit mkt snack, både i positiva liksom negativa toner. Haft en del vänner som frågat mig om honom och hans tjänster innan de rest och de enda jag kan säga att är att han som person är en trevlig filur men det finns mkt mer prisvärd och bättre mat på andra ställen. Första och enda kvällen lyckades han göra hela sällskapet magsjuk.

Dock är det värt ett besök enbart tack vare hans vackra fru. Herregud vilken vacker kvinna... kvällen vi åt middag där stirrade vi oss blind på henne under långa perioder. Vilken fenomenal kropp.. vilka ögon.. mmmmummma var förnamnet! så vill ni se något riktigt exotiskt och erotiskt så kika in på sjuan! vi började därför tänka att Rulle måste ha blivit arg efter våra längtande blickar på frugan så att han la något som förpestade våra magar.

Men oroa dig inte Rulle, vi kommer titta in även nästa gång fast då kommer vi nöja oss med några kalla bärs.
Svara med citat

Gammal 2009-07-24, 07:04

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Thumbs up Ja, vad ska man säga???
Trevlig filur.....med fru med vacker figur!! *skrattar*

Smaken är som baken vare gäller mat å potatis och Vi har haft och har många gäster som äter där mest hela tiden, provar något annat ställe å kommer tillbaka. Tack och lov så har Vi alla inte samma smak. Jag kan bara tacksamt konstatera att Vi har haft övervägande delen MYCKET nöjda gäster och har väldigt många stamgäster bland både venezuelaner och "utlänningar" som bor permanent eller som kommer frekvent. Dessvärre så är det ju så (faktum) att de flesta nöjda gäster sällan gör sig hörda i olika forum, men det gör de som är mer eller mindre missnöjda.

Vad det gäller Er magsjuka så kan jag självklart inte gå i svarsmål, då jag inte vet när Ni var där eller vad Ni åt. Dessutom så är det så att även Vi själva blir dåliga i magen mellan varven, inte allt för sällan bara den ena av oss, TROTS att Vi har ätit exakt samma mat hemma, på stan eller vart det nu har varit, så det är långt ifrån ALLTID det man har ätit på t.ex. en restaurang som är orsaken till det onda, även om det nu självklart KAN vara fallet. Åter igen så har Vi haft gäster som har ätit hela tiden hos oss just därför att de INTE har blivit dåliga där.....men-men! Handhygien och annat är ju lite halvviktigt! :-)

Hur som helst så är Ni och alla andra välkomna in till oss på öl, mat, lite prat, råd, tips eller vare nu kan vara! Kanske kolla in något vackert bara....

Rulle på "Sjuan"

Restaurant Septimo Cielo / 7th Heaven -Playa el Agua
Senast redigerad av margarita den 2009-07-24 klockan 07:06.
Svara med citat

Gammal 2009-07-24, 13:27

En mycket nöjd gäst

Standard Frugan
Jag tycker att det är märkligt att Runars fru inte kommit på tals förrän nu.
En enorm vacker kvinna med väldigt fina egenskaper, främst utsidan men säkerligen även insidan.

Hon gjorde iallafall våran middag mer än trevligt. Under måltiden märkte jag att min ädlare delar reagerade kraftigt på frugans magnifika bröst. Gubbe som är var man tvungen att låna toaletten en bra stund för att utföra sina behov.

Sedan satt jag och försökte få ögonkontakt hela kvällen tills jag lyckades få en liten pratstund med henne innan jag lämnade septimo cielo. Sedan när vi skulle säga hejdå hände det som inte fick hända. Instinktiv lät jag min smeka hennes bakdel. Mitt hjärta pulserade htl plötsligt i alldles för många slag och jag bara väntade på en öfril. När hon inte verkade reagera eller bry sig utan bara log lät jag handen vila kvar där ett bra tag. Det var nog IM finaste minne jag hade med mig hem.

Rulle, vart hittar man sådana kvinnor till nästa gång? Tips?
Svara med citat

Gammal 2009-07-30, 19:25

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard *ASG*
Citat:
Ursprungligen postat av En mycket nöjd gäst Visa inlägg

Jag tycker att det är märkligt att Runars fru inte kommit på tals förrän nu.
En enorm vacker kvinna med väldigt fina egenskaper, främst utsidan men säkerligen även insidan.

Hon gjorde iallafall våran middag mer än trevligt. Under måltiden märkte jag att min ädlare delar reagerade kraftigt på frugans magnifika bröst. Gubbe som är var man tvungen att låna toaletten en bra stund för att utföra sina behov.

Sedan satt jag och försökte få ögonkontakt hela kvällen tills jag lyckades få en liten pratstund med henne innan jag lämnade septimo cielo. Sedan när vi skulle säga hejdå hände det som inte fick hända. Instinktiv lät jag min smeka hennes bakdel. Mitt hjärta pulserade htl plötsligt i alldles för många slag och jag bara väntade på en öfril. När hon inte verkade reagera eller bry sig utan bara log lät jag handen vila kvar där ett bra tag. Det var nog IM finaste minne jag hade med mig hem.

Rulle, vart hittar man sådana kvinnor till nästa gång? Tips?
Nja, jag e ju jag...å de e ju´nte du! Var å en är sin egen lyckas smed! Visste jag hur så skulle jag hålla kurser i Amerikansk TV...å bli rik! :-)
Svara med citat

Gammal 2009-08-04, 20:35

Gäst

Standard Info!
Hej,

nu har jag bokat min resa till IM.

Har en fråga till Rulle, vart hittar man vackra venezolanska sällskapliga damer? Är det till Porlamar man ska bege sig till?
Svara med citat

Gammal 2009-08-04, 21:07

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard *skrattar'
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej,

nu har jag bokat min resa till IM.

Har en fråga till Rulle, vart hittar man vackra venezolanska sällskapliga damer? Är det till Porlamar man ska bege sig till?
Du har väl läst här ovan...de kring mig de cirklar! *asg*...nä, men allvarligt talat så finns de lite varstans och ibland där man minst annar det. Vart ska du bo någonstans? Här i Playa el Agua trakterna, eller?

Vill du så kan du ju skriva direkt till mig på runar.hellstrand@gmail.com så kan Vi ju alltid maila varandera lite innan du kommer...när det nu är?

Soliga och RIKTIGT varma hälsningar (man flyter bort idag) från Margarita! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2009-08-16, 00:10

hergun

Nykomling
hergun är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard kvinnor
Varför hitttar man inte ngn i på hemmafronten.
Jag tror inte det är så svårt att hitta ngn vacker kivinna i sydamerika( el Thailand ) om det är utseendet man är ute efter.
Men hur är det med insidan, å då menar jag inte hos kvinnan.Kvinnor vet vad dom vill, å då är det inte svenska men som drar, utan pengar, status.
Pratar av erfarenhet i min närhet .
Svara med citat

Gammal 2009-08-16, 00:20

hergun

Nykomling

Standard kvinnor
Varför hitttar man inte ngn i på hemmafronten.
Jag tror inte det är så svårt att hitta ngn vacker kivinna i sydamerika( el Thailand ) om det är utseendet man är ute efter.
Men hur är det med insidan, å då menar jag inte hos kvinnan.Kvinnor vet vad dom vill, å då är det inte svenska men som drar, utan pengar, status.
Pratar av erfarenhet i min närhet .
Varför har alla resebolag slutat att åka till Isla.
Var själv där i mars i år. Trevligt och vackert förutom allt skräp förstås.
Också kanska otrevligt då man inte kunde gå och strosa på ikvällen. man var lämnad till att sitta innanför hotellets spetsade pålar.Vart varnad hela tiden av befolkningen.Vi var också till Rulles, ( vi hade med oss både lingonsylt X fler och lakrits, fick en flaska vin för detta ), det var enda gången fler i vårat gäng vart dåliga i magen.
Svara med citat

Gammal 2009-08-16, 00:27

hergun

Nykomling

Standard kvinnor
Låter som Runar börjar ha coolgirl ( hur fan stavas detta ) service. varför säger han att föregående skall kontakta honom privat i denna fråga om kvinnor.Låååågt tycker jag.
Finns kanske inte så mycket annat att tjäna pengar på nu.
Svara med citat

Gammal 2009-08-17, 09:17

Gäst

Standard
så du hade med dig lingonsylt och lakrits, och får hela besväret fick du bara en flaska vin!?!?!?
fan vad snålt Rulle
Svara med citat

Gammal 2009-08-17, 11:17

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard Knappast!...sen så heter det call girl, om de nu e de du menar?
Citat:
Ursprungligen postat av hergun Visa inlägg

Låter som Runar börjar ha coolgirl ( hur fan stavas detta ) service. varför säger han att föregående skall kontakta honom privat i denna fråga om kvinnor.Låååågt tycker jag.
Finns kanske inte så mycket annat att tjäna pengar på nu.
Men om du tittar runt lite här i forumet så är det inte helt ovanligt att jag kommunicerar DIREKT med en del folk om diverse saker och ämnen, av rent praktiska skäl. Nu så har mannen i fråga inte ens hört av sig....å angående mina möjligheter att tjäna pengar så vet jag inte om detta forum är den rätta platsen?

Varma & soliga hälsningar från ett smockfullt Margartita....de finns ju andra resenärer än svenska! / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8