ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-17, 20:49

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Red face Farväl Ving & Fritidsresor - Men Vi finns kvar här! :-)
Hej alla Ni som läser detta!

Är Ni sugna på att komma hit och uppleva ön, komma tillbaka hit igen, om Nu redan varit här och gillat det, så kan Ni vända Er till mig/oss. Vi kan ordna med allt från biljetter t/r från Europa för bättre pris än Ni kan köpa hemifrån, boende och ja, praktiskt taget allt Ni kan tänka Er, för att göra Er resa/Vistelse mera rik och bekväm. Vi finns här för Er!

Det är bara att klicka på min profil så får Ni fram min hemsida, mailadress, men Ni kan även kontakta mig via Forumet.

Varma och soliga hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle & Daniela
Svara med citat

Gammal 2009-04-19, 23:57

Gäst

Exclamation wyqqsp
Hej, om det nu är så bra, varför flyr både Ving o Fritidsresor ön????
Frågande
Svara med citat

Gammal 2009-04-20, 11:14

Gäst

Standard Förväl Ving, Fritidsresor och framförallt Rulle!
Förväl Rulle! finns en anledning till att resbolagen slutar åka till IM. Skitigare ställe får man länge leta efter. Inget speciellt överhuvudtaget.
Svara med citat

Gammal 2009-04-20, 17:02

Gäst

Standard
Farväl Rulle!
Man kan ju fundera på varför Fritidsresor och Ving slutar med sina resor till Isla de Margarita, om det nu är så bra där som du vill göra gällande? Jag har varit där och skulle absolut inte vilja åka tillbaka. Vi råkade ut för riktigt otrevliga saker mitt på ljusa dagen och standarden, servicen och maten på hotellet var urdålig. Det enda positiva var klimatet.
Jag förstår att du, Rulle, måste utvidga din serviceverksamhet nu när den svenska turistströmmen lär minska betydligt. Det blir väl inte så mycket lingonsylt framöver:-)
Svara med citat

Gammal 2009-04-21, 20:21

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Exclamation Svensk avundsjuka
Är det bara svenskarna som är så jävla avundsjuka på andra människor? Nån på forumet som inte är svensk eller nån som bor utomlans kanske vet om det gnälls lika mycket utomlans som i sverige. Somliga verkar inte veta hur jävla bra vi har det.........
Svara med citat

Gammal 2009-04-27, 20:19

Gäst

Smile synd att de vill inte flyga längre :-(
Vi har varit där i januari 2008. Det var det bästa jag har varit med om. Bodde på Dunes, varit på Los Roqes ( ett måste ) katamaran till Cocha ( ett måste med fransk kapten ) dykning vid Los Frayles, häst ridning över Macano, kvällar på stranden i San Gregor, Porlamar bara fina minen. Mycket glada människor, mycket god mat. Om klimaten ska vi inte prata om man kan bara drömma om. Skulle gärna ditt igen men tycker inte om att byta plan under resa. Hoppas att inom kort något svensk bolag kommer att flyga ditt.
Svara med citat

Gammal 2009-04-27, 22:48

Gäst

Question
Hej Du glade svensk, jag vet inte vad Du talar om.
Du skriver att Du var på Isla margarita januari 2008.
Både Ving, Fritidsresor och Apollo har flugit direkt från Sverige till Isla Margarita från oktober 2008 till mars 2009 .
Varför detta inlägg när Du tydligen har tillgång till både internet och resebyråernas hemsidor ???????
Internet surfare..
Svara med citat

Gammal 2009-04-27, 23:43

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
*skrattar*...jag vet inte riktigt vart jag skall börja...faktiskt. Vi tar det uppifrån och ner helt enkelt.
Enligt mitt förmenande sågjorde charterarrangörerna en del missar i sitt agerande här. Bland annat så satsade men i princip uteslutande på all inklusive hotell och det är ju generellt ingen höjdare, och här höll de enligt många, definitivt inte måttet vad det gällde kvalitet och variation. Jag bodde själv så första gången här för drygt 5 år sedan och kan bara hålla med! Sen så är det ju så att detta nu är i fas med hur Mallorca såg ut när jag var där första gången 1964, 7 år gammal. Det funkade inget vidare, det luktade sopor lite här å var och det fanns EN kiosk som sålde drycker och något att tugga på, på Playa Magaluf. N u kan Vi snabbt konstatera att det ser LITE annorlunda ut, om det BARA är till det bättre, återstår till var och en att bedöma! :-)
Sen så är det väl så att priserna har gått upp en del också och det har naturligtvis betydelse och säkert en del andra faktorer också.

Till dig med det senaste inlägget så vill jag bara säga att jag tror nog att de vet det, kanske till och med åkte de med någon utav dem, men nu vill de inte resa tillbaka så länge det inte finns direktanslutningar. Många bangar ju för just det, att resan tar lite tid och innefattar ett par byten (ett i bästa fall om man flyger via FRA och därifrån direkt hit med Condor). Själv så är jag rätt så van vid att flyga långt och med flera byten och hittar alltid något positivt med det. Letar man efter det så hittar man det, men vill man bara oja sig och tycka att det är BARA besvärligt, så ja...då blir det säkert så också.

Vi kommer hur som helst att finnas kvar här nu efter de drar in sina tentakler, precis som Vi fanns här innan. Vi hade då mycket flera hyresgäster till mina och andras lgh, men lite mindre skandinaviska gäster på restaurangen. Nu så satsar de internt inom landet på att den inhemska befolkningen skall stanna kvar och fira sin semester i landet och då ligger Margarita väldigt bra till. Så nu så väntar som alltid en lite lugnare tid här fram till slutet av juli (Vi passar då på att besöka bland annat Sverige) och sedan så kommer det lokal säsong under augusti - september, med förstärning av colombianer, Brasilieros, italienare och en påse blandat från resten av världen. Jag har redan fullt för augusti, tror jag, i mitt eget hus.
Det är ju som så att när verkligheten förändras så får man anpassa sig, svårare än så är det inte, och jag är slldeles övertygad om att skandinaverna snart är tillbaka igen, det är bara en tidsfråga! Tills dess så går det som sagt var bra att komma hit i alla fall, och för Er som är intresserade så finns Vi här och hjälper mer än gärna till med allt inför resan, även med att hitta billigare biljetter osv. och självklart så när Ni väl är framme, så finns Vi här till hands mest hela tiden, med råd och dåd, hjälp å tips och allt vad det nu kan vara! Ni som inte vill komma hit igen eller som inte ens kanske har varit här, ....det är helt ok, Vi vill inte ens ha gnällspikar här. var och en gillar det den gillar och jag har inga åsikter om det. Vill Ni åka till Kanariefåglarna eller vad det nu kan vara, så gör det. No problem!

Många varma (oh-ja) och soliga hälsningar från Playa el Agua! Rulle, Daniela, Patric, Sari & Co...

PS: Que sera sera....whatever will be will be....som de sjöng i sången! That´s life!
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 10:35

Gäst

Smile
Vi flyg med Fritidsresor den 18 janusrai 2008 från Arlanda direckt till Porlamar
;-) ;-) ;-)
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 18:22

maya

Nykomling
maya är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Wink reseforum?
Hmm.....trodde jag hade loggat in på ett reseforum..?
och inte ett gnäll forum!! Väx upp och skaffa er ett liv!!
det blir betydligt roligare, jag lovar!!
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 19:25

Gäst

Standard
Nu finns det ju fler rubriker och inlägg än detta. Tycker nog att i det stora hela att det är ett bra och informativt forum, jag har då hittat mycket matnyttigt.
Lena
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 19:42

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av margarita Visa inlägg

*skrattar*...jag vet inte riktigt vart jag skall börja...faktiskt. Vi tar det uppifrån och ner helt enkelt.
Enligt mitt förmenande sågjorde charterarrangörerna en del missar i sitt agerande här. Bland annat så satsade men i princip uteslutande på all inklusive hotell och det är ju generellt ingen höjdare, och här höll de enligt många, definitivt inte måttet vad det gällde kvalitet och variation. Jag bodde själv så första gången här för drygt 5 år sedan och kan bara hålla med! Sen så är det ju så att detta nu är i fas med hur Mallorca såg ut när jag var där första gången 1964, 7 år gammal. Det funkade inget vidare, det luktade sopor lite här å var och det fanns EN kiosk som sålde drycker och något att tugga på, på Playa Magaluf. N u kan Vi snabbt konstatera att det ser LITE annorlunda ut, om det BARA är till det bättre, återstår till var och en att bedöma! :-)
Sen så är det väl så att priserna har gått upp en del också och det har naturligtvis betydelse och säkert en del andra faktorer också.

Till dig med det senaste inlägget så vill jag bara säga att jag tror nog att de vet det, kanske till och med åkte de med någon utav dem, men nu vill de inte resa tillbaka så länge det inte finns direktanslutningar. Många bangar ju för just det, att resan tar lite tid och innefattar ett par byten (ett i bästa fall om man flyger via FRA och därifrån direkt hit med Condor). Själv så är jag rätt så van vid att flyga långt och med flera byten och hittar alltid något positivt med det. Letar man efter det så hittar man det, men vill man bara oja sig och tycka att det är BARA besvärligt, så ja...då blir det säkert så också.

Vi kommer hur som helst att finnas kvar här nu efter de drar in sina tentakler, precis som Vi fanns här innan. Vi hade då mycket flera hyresgäster till mina och andras lgh, men lite mindre skandinaviska gäster på restaurangen. Nu så satsar de internt inom landet på att den inhemska befolkningen skall stanna kvar och fira sin semester i landet och då ligger Margarita väldigt bra till. Så nu så väntar som alltid en lite lugnare tid här fram till slutet av juli (Vi passar då på att besöka bland annat Sverige) och sedan så kommer det lokal säsong under augusti - september, med förstärning av colombianer, Brasilieros, italienare och en påse blandat från resten av världen. Jag har redan fullt för augusti, tror jag, i mitt eget hus.
Det är ju som så att när verkligheten förändras så får man anpassa sig, svårare än så är det inte, och jag är slldeles övertygad om att skandinaverna snart är tillbaka igen, det är bara en tidsfråga! Tills dess så går det som sagt var bra att komma hit i alla fall, och för Er som är intresserade så finns Vi här och hjälper mer än gärna till med allt inför resan, även med att hitta billigare biljetter osv. och självklart så när Ni väl är framme, så finns Vi här till hands mest hela tiden, med råd och dåd, hjälp å tips och allt vad det nu kan vara! Ni som inte vill komma hit igen eller som inte ens kanske har varit här, ....det är helt ok, Vi vill inte ens ha gnällspikar här. var och en gillar det den gillar och jag har inga åsikter om det. Vill Ni åka till Kanariefåglarna eller vad det nu kan vara, så gör det. No problem!

Många varma (oh-ja) och soliga hälsningar från Playa el Agua! Rulle, Daniela, Patric, Sari & Co...

PS: Que sera sera....whatever will be will be....som de sjöng i sången! That´s life!
Hej Rulle!
Jag och min man var på Isla för tre år sedan, och var väl inte helt nöjda. Så här i efterhand kan vi nog säga att semester och ön var annorlunda men hade sina bra sidor.
Jag skulle i alla fall inte vilja ha resan ogjord. Du hade tyvärr inte tagit över 7:an än, kanske var det precis på gång. Tror restaurangen låg nere helt.
Jag är bara lite nyfiken på om turisterna från franska Canada oxå har slutat komma.
Mycket speciella. De var minst lika många som oss Skandinavier, åtminstone på Flamenco.
Må så gott i värmen, och lycka till med fortsättningen.
Lena
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 19:46

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Har precis för ett par veckor sedan kommit hem från vår andra resa till IM. Vi var veldigt nöjda med det allra mästa. Hotellet var toppen (Hesperia Playa el Agua), det var verkligen fullt ös runt omkring pga semane santa (eller vad det nu het). Påsk altså :=) Blev varken rånade eller på något sett otrevligt bemött. Maten på hotellet var så där. Maten på olika restauranger var deremot jättegod. Vi fick den bästa maten på Costa Linda. Pengar växlade vi till en kurs av 5,40 bolivarer för en dollar.
Vi åkte med Fritidsresor.

Allt på själva uppehället var toppen men flygplatsen på hemresan var en mardröm. Har aldrig någonsin varit med på liknande. 300 pers som alla står i kö för att visa sin väska. Puhhhh. Dom hade oxå mage att ta siesta en timme så att 100 pers på vårat flyg fick stå och köa utanför incheckningen i värmen.
Sedan blev man uppropat ytterligare en gång för att dubbelkolla väskan igen... Dessutom ungarnas väskor. Fulla med smutskläder och godis....
Planet blev en timme försenat pga militärpolistullens fasoner.

För tre år sedan reste vi till IM med Framtidsresor från Göteborg via Frankfurt och Caracas. Inte så tokigt det heller. Gick iallafall betydligt bättre vid in och utresa den gången.
För tre år sedan hade varken Ving eller Fritidsresor resor till IM så jag tror nog att folk kommer dit endå. Man gjorde det ju då så varför inte nu?

Nu har vi varit på IM och Playa el Agua två gånger och sannolikheten för att vi kommer tillbaka är liten. Nu vill vi se annat i världen. Deremot så har båda reserna varit bra och vi har trivds. Ett udda men roligt resmål.
Ha en skön sommar alla!!!!
Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 21:08

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Till viss del så kan jag hålla med dig...men tyvärr så är det väl så att de som gnäller oftare gör sig hörda än de som är nöjda å glada. Vi brukar säga det att de som har något positivt att säga, delar det med sina nära och kära, medan de som har klagomål berättar det för Karin i kassan, Bettan på bussen, snart när för alla! Tragisk men sant! :-) / R
Svara med citat

Gammal 2009-04-29, 21:17

maya

Nykomling
maya är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Cool I.M.
Nja.. jag kan också till viss del hålla med dig...
Men.. man läser väl om det landet man ska till..
när man reser så långt??
Nu har jag fördelen att vara mörk & pratar italienska, så jag
hade mycket roligt, och skaffade mig många vänner.
man åker väl inte till ett land utan att ta reda på hur det är där??
men här fick man en mycket negativ bild av I.M !
man undrade vad man hade beställt? så det var bara att man fick
noll ställa sig, och bilda sig en egen uppfattning! och den var bara bra!!
Svara med citat

Gammal 2009-04-29, 22:19

Gäst

Exclamation flygpriser
HEj.
Var inne och sökte på flygpriser Köpenhamn- Isla Margarita via Frankfurt, men priset var från 11.000:- och uppåt, tror man att det blir billigare framöver??
Eventuellt resa i okt-nov...
Svara med citat

Gammal 2009-04-30, 09:01

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Hej

Kolla på FRAMTIDSRESOR AB eller på inca tours hemsida. Dom har resor till IM från Stockholm, Göteborg och säkert oxå Köbenhavn.
Tror vi betalade ca 14000 p.p. Åkte med Lufthansa och Laser/Aeropostal via Caracas. Bodde på hotell Palm Beach den gången. Hyfsat hotell,inget speciellt.
Dom har sämre och bättre.

Annars så säljer väl Condor säkert charterflygstol från Frankfurt.

Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-07-23, 18:11

Gäst

Talking
Oj, jag visste inte att folk hade negativa erfarenheter av Isla Margerita.. vi var där vintern 07/08 och det var den bästa resan jag någonsin gjort. Det var billigt (iförsig på den svarta valutaväxlingen),det var avslappnade och trevliga människor, tyckte inte att det var smutsigare än i andra länder jag varit i... Man fick verkligen komma till en annan kultur med ett annat leverne än här i Sverige. Helt underbart.. kan till och med tänka mig att flytta dit.
Om man vill resa till ett ställe som är precis som sverige och svensk standard... då kanske man ska hålla sig inom sverige.
Svara med citat

Gammal 2009-07-24, 06:48

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Thumbs up Vill Ni flyga reguljärt å billigare...så hör av Er till mig!!
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

HEj.
Var inne och sökte på flygpriser Köpenhamn- Isla Margarita via Frankfurt, men priset var från 11.000:- och uppåt, tror man att det blir billigare framöver??
Eventuellt resa i okt-nov...
Hej på Er....å alla andra som kan vara intresserade!

Vill Ni resa till Venezuela reguljärt så kan Ni höra av Er till mig via min hemsida www.isla-margarita.se eller skriva direkt till runar.hellstrand@gmail.com så ska Vi kunna ordna det. Jag har även boende på Isla Margarita om det skulle vara intressant och jag och/eller mina anställda kan vara till hjäl,p med mycket både innan resan och under själva vistelsen.

Mvh Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8