Citat:
Ursprungligen postat av karinas
Jag är en av de personer som skriver negativt om IM. Jag gör det pga det jag var med om när jag nyligen besökte ön. Det är knappast upplevelser jag hittat på, mitt kassafack länsades, mitt minneskort till kameran försvann på flygplatsen m.m. Att jag har skrivit om detta på forumet beror på att jag möjligen kan hjälpa någon att vara vaksam.
Förstår inte att man kan påstå att verkligheten är osann. Vad skulle jag ha för vinning av att prata "skit" om detta resmål!!!!!
Jag hade varit evigt tacksam om jag vetat om detta forum innan jag åkte. Kanske hade jag då valt ett annat resmål.
Till er som är på väg till ön kan jag bara säga att jag hoppas ni får en annan upplevelse än den jag fick
|
Först och främst Karina vill jag på det starkaste beklaga det du varit utsatt för. Förstår din avoga inställning till IM för det är en otäck upplevelse du varit med om. Kan förstå att du är besviken.
Deremot så tycker jag kanske inte att det är rätt att avråda folk från att åka dit.
Alla upplever det att resa olika. Själv har jag varit på IM förut och kommer av en tillfäldighet att åka dit nu igen om 2 veckor.
IM ÄR ett väldigt speciellt resmål och passar inte alla. Liksom dom vanliga destinationenerna runt medelhavet tråkar ut mig och min familj. Vi vill ha lite annat på semestern. Inte så himla tillrättalagt!!!
Själv har jag blivit rånat på öppen gata i Rom men inte kan man avråda från att åka dit eller?
På Fuerteventura var det dött och trist och vi bodde vägg i vägg med landingsbanan men vi gjorde det bästa ut av situationen för att inte alla pengar skulle vara katstade i sjön. Men andra har annan uppfattning av den ön och älskar stället.
Samma med Alanya i Turkiet. Har aldrig varit så illa bemött eller så magsjuk i hela mitt liv som när vi var där. Men jag kommer aldrig att gå in på Turkiet forumet och avråda ALLA från att resa dit. Andra älskar ju stället.
Människan kommer alltid att tycka olika så är det bara.
Marianne