ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-09, 17:59

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Fiskeutflykt
Hej!
Någon som varit på IM som varit ute på en fiskeutflykt?
Vad kostar det och hur var fisket?
Min man brukar åka på fiskeutflykt när vi är ute och reser och skulle vara intresserad av tips :=)
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 13:45

H@ns

Medlem
H@ns är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard Fiske
Visst kan man åka på fisketur. När jag var där för drygt 1 år sedan bokade jag en dag för $75. Vi var 8 personer i en båt som åkte ut till Los Fragiles (eller vad de heter) öarna utanför Playa del Aqua. Sen trollade vi hela dagen och drack öl och rom som ingick i priset. Besättningen dök efter ostron som vi åt till lunch tillsammans med en macka som de hade med.
Beträffande fisket så blev det inte så mycket fångst, 1 kungsmakrill och en av någon annan sort som jag inte vet namnet på, (liten stackare!). Men kul och trevligt var det trots att det blåste ganska ordentligt den dan så sjösjuketabletterna de bjöd på satt inte i vägen!
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 19:12

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Vad roligt!
Bokade ni utflykten i Playa el agua?
Har varit ute vid Los Frailles på snorkelutflykt för 3 år sedan. Känner igen det där med gungande. Hu vad sjösjuk en del blev..... Åksjukepiller packas nu ner :=) Maken är sjöman så han bara skrattar åt mig när jag tycker det gungar för mycket. Han har aldrig varit sjösjuk i sitt liv. Mocklisen :=)

Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 22:41

H@ns

Medlem
H@ns är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Japp, jag bokade på boulevarden i Playa del Aqua. De hämtade upp mig med bil och körde oss till båten.
Sjösjuk har inte jag varit heller, men jag tog en tablett när de erbjöd ändå... Synd att mata fiskarna på det viset. :-(
Glömde att säga det att vi snorklade också ett tag mitt på dan och tittade på delfiner som kom fram till båten och kollade på oss. Härligt var det!
Svara med citat

Gammal 2009-03-12, 01:55

Ragnhild

Nykomling
Ragnhild är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Standard fiskeutflykt
Vi var på en underbar fiskeutflykt. En holländare vid namn Arie ordnar det. De flesta som säljer utflykter säljer åt honom.
Vi hyrde en lyxbåt ca 15 m. En hel dag för 6 personer kostade 3000:-kronor. Vi fick mat och obegränsat med öl och läsk.
Det var bara vi 6, besättningen och en fantastiskt duktig guide som hette Juan. Han hade bott i USA och talade flytande engelska. Han kunde allt om historia och hade en berättartalang utan dess like.
Vi fick en bjässe på ca 25 kg på kroken men efter ca 20 min kämpande så slets linan sönder vid propellern så vi fick aldrig upp den. Men, det var spännande så länge det varade. I övrigt fick vi några makrillar.
Om ni beställer utflykt av försäljare på gatan så kolla priset med flera. Det kan variera mycket. Det går också att pruta!
Fråga om det är Arie som de säljer för. Det finns faktiskt inte så många andra som håller på med detta!
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 19:06

Gäst

Thumbs up
Hola.
Hörde att flera hade åkt till El Tirano en fiskeby ca en mil söder Play el Agua
och åkt med en lokal fiskare, enligt dem så var det i princip samma resa som resebyrån
erbjöd fast mycket billigare.
Ej fiskare
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8