ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-13, 21:39

Gäst

Standard Blöjor
Blöjor och välling tar du med hemifrån.
Jag antar att du skall ha med en vagn (sulky) och när du packar in den i 20:- plastpåsen och checkar in den som specialbagage på Arlanda, så har du säkert flera ställen att pula in båda en och två blöjpaket i vagnen. Så har vi gjort när vi rest med blöjbarn. Testa hemma, så vet du hur du skall packa. Man skall inte betala övervikt för blöjor... :-)).
Sittvagnar fanns det inte, utan jag rekommenderar att du tar med en sulky enligt ovan. Vi har gjort det vid minst 5 tillfällen och det har aldrig varit problem.

TV-såpan om Thailand är från Patong och dit skulle vi aldrig åka - det är som Mallorca i miniatyr - eller en Ålandsbåt om man så vill...

Nä, Isla Margarita är INTE tillrättalagt för turister - det var därför vi ville dit.

Bredbrättad hatt är bra också, och som någon sade - det är väl vettigt att ta stranden ett par timmar på morgonen och ta siesta på rummet i samband med luncj och att solen står i Zenith. Sedan kommer eftermiddagspasset runt poolen.

En tumregel är att bara sola när din skugga är längre än du själv om du är ljushylt eller känslig.

Räkna med att allt du behöver köpa - förutom inhemsk sprit - är dyrt. Tag med dig det du behöver. Barnet får väl också ha med sig bagage???

Lägg pengarna på någon bra utflykt i stället.
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 08:25

Gäst

Standard Tackar, tackar...
Nu tror jag att jag har fått svar på de frågor som jag oroade mig mest för.
Tack så himla mycket.
Har rest en hel del själv, men då behöver man ju bara tänka på sig själv.
Nu ser vi fram emot att snart åka och du har verkligen gett mig mer "kött på benen"!!!

Min mamma fyller 50 år och har bjudit hela familjen på den här resan, så vi hoppas att få hjälp där nere att fira hennes födelsedag på ett bra sätt.

Förresten, du har inget bra tips på födelsedagspresent till en 50 åring? Vi ska köpa en present som hon kan få när vi kommer hem.

Tack igen för alla dina tips, det hjälper verkligen!!
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 11:25

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Så himla kul att äntligen få svar.
Jag har varit inne på andra forum också och skrivit, men har inte fått svar.
Tack för himla bra tips!!!
Det är klart att man är nära sitt barn i den där ålder när dom ex badar.
HAr införskaffat såna där solkläder till min son, så jag hoppas det blir bra ihop med solkräm på det som inte har skydd tex.armarna.

Tänker på det här med blöjor tex. vet du om det finns där, eller det är självklart att det finns, frågan är ju bara om det är bäst att ta med sig hemmifrån eller om dom duger?
Ni bodde väl på Palm Beach va?
Det ska vi också göra, vet du om dom hade sittvagnar att låna ut? Har sett på tv-såpan om Thailand och där hade dom ju det, men det är kanske lite mer turistexpolaterat än IM.
Börjar få skaplig resfeber...:/
Tack igen för att du svarar.

Oj blöjor...hum...det kan finnas på Johnnys bodega som ligger en liten bit ovanför Palm beach och sedan till vänster. Jag skulle ha tagit med både blöjor och vagn hemifrån. Kvaliteten på blöjor kan variera kraftigt för den åldern. Vagnar såg jag ingenstans för utlåning men det går ju en lite buss till och från stranden men den går lite när den har lust om man säger så :-)

Ja vi bodde på Palm beach och trivdes grymt bra!!!
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 11:27

Gäst

Standard
Citat:

Nu tror jag att jag har fått svar på de frågor som jag oroade mig mest för.
Tack så himla mycket.
Har rest en hel del själv, men då behöver man ju bara tänka på sig själv.
Nu ser vi fram emot att snart åka och du har verkligen gett mig mer "kött på benen"!!!

Min mamma fyller 50 år och har bjudit hela familjen på den här resan, så vi hoppas att få hjälp där nere att fira hennes födelsedag på ett bra sätt.

Förresten, du har inget bra tips på födelsedagspresent till en 50 åring? Vi ska köpa en present som hon kan få när vi kommer hem.

Tack igen för alla dina tips, det hjälper verkligen!!
kan hon inte få en simtur med delfiner??? det var helt underbart kul!!! ca 600 kr!
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 11:45

emelie82

Nykomling
emelie82 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard
Hejsan

Jag satt och läste en del inlägg här. Vi är ett par som hade tänkt oss att boka en resa till IM här nu. De ser toppen härligt ut på bilderna, men jag blir också lite orolig när jag läser era inlägg.
Är det värt att åka och i så fall ska man ta all inkl eller inte?
Vi vill ha fina städer och mycket sol och bad, samt lite äventyr, se lite osv.
Är detta fel ställe för oss, vi har inte rest jätte mycket, mest i Europa.
Vi har ju även Thailand och Brasilien, Indien eller Mexico som förslag.

Kom gärna med tips.
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 17:03

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av emelie82 Visa inlägg

Hejsan

Jag satt och läste en del inlägg här. Vi är ett par som hade tänkt oss att boka en resa till IM här nu. De ser toppen härligt ut på bilderna, men jag blir också lite orolig när jag läser era inlägg.
Är det värt att åka och i så fall ska man ta all inkl eller inte?
Vi vill ha fina städer och mycket sol och bad, samt lite äventyr, se lite osv.
Är detta fel ställe för oss, vi har inte rest jätte mycket, mest i Europa.
Vi har ju även Thailand och Brasilien, Indien eller Mexico som förslag.

Kom gärna med tips.
Nu gillade vi IM jättemycket men som första resmål så skulle jag nog tro att man får ut mest av Thailand eller Mexico :-) IM står ju kvar!
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 18:56

Gäst

Question
Hej .
Efter alla år som jag besökt Isla Margarita, har jag den erfarenheten att
detta är inte något resmål för småbarnsföräldrar, möjligtvis om Du väljer ett hotell
med stora pooler, men jag vet inte något.
Dessutom är solen väldigt stark även om det är molnigt, vilket det var större delen av
vår vistelse i februari, med regn i flera veckor.
Många vi talade med rekomenderade Brasilien eller Domenikanska Republiken.
Just nu planerar vi att resa till Guadeloup.
Erfaren resenär
Svara med citat

Gammal 2009-03-15, 13:21

Gäst

Standard
Citat:

Hej .
Efter alla år som jag besökt Isla Margarita, har jag den erfarenheten att
detta är inte något resmål för småbarnsföräldrar, möjligtvis om Du väljer ett hotell
med stora pooler, men jag vet inte något.
Dessutom är solen väldigt stark även om det är molnigt, vilket det var större delen av
vår vistelse i februari, med regn i flera veckor.
Många vi talade med rekomenderade Brasilien eller Domenikanska Republiken.
Just nu planerar vi att resa till Guadeloup.
Erfaren resenär
Vad spännande för vi reste med barn och tyckte precis tvärtom - IM är perfekt med barn :-) För när man reser med barn är ju utelivet på kvällar och nätter inget man tänker på och på IM verkar många turister sakna kvällsstrosandet. Hotellets mat, poolområdet och stranden samt de utflykter som man kan göra passar perfekt för barnfamiljer :-)

Guadelop verkar förresten vara fantastiskt vackert! Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2009-03-19, 01:25

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej alla glada resenärer.....just nu så hände det som gör en precis galen. Jag hde skrivit ett lååååångt inlägg och kilckade iväg det...å just då så förvann min Internetuppkoppling och då så är det TYVÄRR så att reseforums hemsida inte har kvar inlägget när man vill gå tillbaka. Så det vara bara att konstatera (med en djup suck) att hela inlägget var borta och nu så får man börja om från början, men det bli ju aldig lika bra den andra gången, men Vi gör hur som helst ett försök!
Blöjor finns det och de ser i vart fall ut som hemma och ligger i rimliga priser, så jag tror att det är onödigt att släpa på i mängder. Nu är både jag och min son för gamla förblöjor och några amå barn har Vi inte i Vår omedelbara omgivning så jag VET ju inte av erfarenhet.
Sittavagnar att låna ut har jag varken sett eller hört talas om. Skulle Ni däremot vilja hyra bil några dagar så har jag ett par bilstolar för barn att låna ut. Jag kan även ordna med hyrbil...ja i princip allt annat Ni kan behöva hjälp med också, tips råd, utflykter, växling! :-)

Ni hittar mig, min son Patric och övrig personal på 7th Heaven/Septimo Cielo...eller som de flesta svenskarna säger "Sjuan". Varma & soliga hälsningar! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2009-03-22, 12:15

Gäst 1

Standard Går bra att åka med barn...
Hej. Som nämnt tidigare så var jag där i feb-09 . Då var det i slutet av regnperioden, och antagligen inte lika varmt som nu... Mina barn var äldre, men vi såg flera småttingar där nere. Jag skulle tagit med så många blöjor som möjligt (alltid trassligt med passform mm) pga att man vill göra annat än att shoppa blöjor... och en sulky, för det såg jag inte att det gick att hyra. och SOLSKYDD!!! väldigt stark sol.gärna solhatt/keps även för vuxna. Och myggmedel olika sorter... har du myggnät är det ju inte fel och litet att packa... välj all-inclusive pga att det är svårt att gå ute på kvällarna(rånrisk) och så j-a dyrt att äta ute, det dyraste jag varit med om i sydamerika. Tror att det är helt ok med småttingar här(det finns mycket skuggiga platser vid stranden), havet får dom garanterat respekt för... och det går att åka till andra stränder i närheten som är lugna, taxi är faktiskt inte så dyrt här, bara att äta ute...kläder är ok-pris efter lite prut (inte hos strandförsäljarna) Hoppas det kan vara lite till nytta...men som sagt var ...jag åker nog inte hit nån mer gång....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8