|
|

2009-02-24, 10:54
|
|
|
Los Roques
Bilder från Isla Margarita och Los Roques finns upplagda nu. Bilderna från IM är från vår förra resa, Los Roques är från februari i år.
Just resan till Los Roques har vi klagat på hos Fritidsresor då vi anser att dom tar ockerpriser för den utflykten.
Vi förväntar oss väl inte någon ersättning, men av ren principsak ska jag driva det till allmänna reklamationsnämnden för att se om det går att få en uppfattning om vad som ska anses prisvärt eller inte, om nu inte Fritidsresor ger oss rätt förstås.
Lyssnar man på deras guider på plats och när dom gör reklam för den utflykten skulle man kunna tro det var en resa till edens lustgård dom hade att erbjuda, se bilderna och bedöm själva om det kan vara värt nästan 5000 kr.
Bildlänk: Tisells Webalbum/Utomlands/Isla de Margarita/Los Roques
|
|
|

2009-03-25, 12:06
|
|
|
Paradiset
Nyss hemkommen från IM och mycket nöjd med vår semester. Bodde på Flamboyant och tyckte det var toppen, fräscht, trevlig personal och kanonbra mat. Vi gjorde utflykter varje dag och blev vänligt bemötta vart vi än kom. Det går däremot inte att förneka det här med brottsligheten. En man på hotellet blev rånad på stranden kl 10 på förmiddagen och en dag var det 5 personer som blev rånade, även de på stranden. Att lämna alla smycken och värdesaker kvar hemma i Sverige kan vara en god idé. Finns ingen anledning att gå omkring och vara orolig, men onödigt att utmana ödet.
Vi gjorde 3-dagars utflykten till Los Roques med Fritidsresor och vill rekommendera alla att göra det - helt fantastiskt. Betalade hemifrån och gav 3.800/person, skulle visa sig vara ett klipp då det kostade 570 dollar på plats (vi bet 9:- för dollarn). Detta är den mest spektakulära plats vi någonsin besökt (vågar kalla mig berest efter 25 år som flygvärdinna). Att glida fram med katamaranen mellan de vita småöarna i det absolut blåaste vatten jag någonsin sett, var helt otroligt. Härlig snorkling och ljuvliga bad. Vi såg vattensköldpaddor simma utmed båten och fick besök av blåsfisk som vi matade. Supertrevliga guider, bra mat och charmigt hotell (posada).
Kommer nog aldrig att återvända till IM, men vi har bestämt oss för att hyra båt och segla i Los Roques arkipelag nästa gång vi reser långt.
Vill önska er som är på G en härlig semester, IM har massor att erbjuda, om man inte fastnar vid poolen...
|
|
|

2009-03-27, 19:47
|
|
|
Hej
Vilka utflykter skulle du rekomendera?
De här med kriminaliteten känns inte kul.
|
|
|

2009-03-27, 22:53
|
|
|
hej flygvärdinna
vet ej vad du flygit, kanske stockholm - göteborg, men vi tog en tvådagarstur, men åkte hem efter en dag...
ej inponerad..
|
|
|

2009-03-28, 08:25
|
|
|
varför åkte ni efter en dag om ni betalt för två dagar?
lite nyfiken ska själv dit på 2 dagars utflykten
|
|
|

2009-03-30, 10:37
|
|
|
Inte för jag förstår hur flygvärdinnan kan tycka Los Roques vara värt så mycket, men vi är ju alla olika, och tur är väl det. Och inte ville Fritidsresor backa på sina ockerpriser de tar ut för Los Roques-turen. Så nu drar jag ärendet inför Allmänna reklamationsnämnden, om inte annat så för att på det viset klargöra mitt missnöje med ockerpriser och osund marknadsföring av Los Roques som deras resepersonal på plats gör sej skyldiga till.
Undrar om dom har resultatlön efter antalet utflykter de lyckas lura på resenärerna.
Jag såg ett avsnitt av något charterprogram på TV, om det nu var Ving eller Fritidsresors personal som hade inbördes tävlingar om antalet sålda utflykter vet jag inte, men de for runt som skållade råttor i sin iver att sälja, och då är väl en objektiv beskrivning av utflyktsmålet mindre viktigt än själva försäljningen kan jag tro. Och just därför upplever väl Fritidsresors personal Los Roques som jordens absoluta paradis.
Flyga med dom kan jag tänka mej att göra mer gånger, men köpa en utflykt av dom kommer jag aldrig mer att göra. Dom har inte kompetens inom det bolaget att anordna bra utflykter. Och detta var inte första gången de misslyckats med en utflykt, jag har tyvärr dålig erfarenhet av tidigare sådana.
|
|
|

2009-03-30, 16:04
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Kära flygvärdinna...jag kan bara dela din åsikt, Los Roques är helt underbart. jag/VI har varit där ett flertal gånger och kommer att åka dit igen, helt klart. Jag har bott av och till på Margarita i över 5 år, helt bofast i över tre och har haft 100-tals gäster som bott hos oss och 1000-tals göster som jag har haft kontakt med via min hemsida, detta forum samt via min restaurang i Playa el Agua och hjälp många att orna allt från dagturer till hel vecka på Los Roques, och 100 % har varít 100 % nöjda....så jag kan bara hålla med gnällspiken här på denna tråd, att Vi är inte alla lika....å som tur e så är Vi inte alla som du/Ni.
Så alla Ni som nu skall hit till Margarita och är sugna på att besöka ett av jordens sista paradis (för det är det) så lyssna inte på den enda som jag hittills har hört varit missbelåten, utan lyssna på alla de andra. Det har varit ett antal av mina göster som har tvekat, då det tyckt att det har varit dyrt. Nä, har jag sagt då, inte dyrt, kanske kostsamt, men värt varenda krona. Det är till och med ett flertal som rignt mig därifrån och undrat om det går att ändra biljetterna och förlänga vistelsen med en dag eller flera. Skulle Ni vilja ha hjälp så kan Ni vända Er till mig/oss på Seventh Heaven. Man skall heller inte bara jämföra priserna, utan vad man får för pengarna. De jag jobbar med bokar bara de bra posadorna och allt ingår och INGEN av mina klienter/gäster har varit annat än NÖJDA!
Många varma och morgonsoliga hälsningar från Playa el Agua! / Rulle på Sjuan
PS: Jag har inte riktigt förstått vad det var han var missnöjd med, mer än priset? Vill Ni se några riktigt bra bilder från Los Roques, så kan Ni höra av Er till mig så skall jag skicka Er några...
|
|
|

2009-03-30, 16:55
|
|
|
Du talar alltid i egen sak Rulle, som bofast på ön. Så gnällspik ska du vara ytterst försiktig med vem du kallar.
Och dåligt informerad är du också, jag har hört flera som varit missnöjda med Los Roques. Så håll igen med ditt skitsnack.
Om sen jordens sista paradis består av rån, skräpig natur, sliten eller i vissa fall nästintill obefintlig infrastruktur, sopor överrallt, ja då ställer du inga större krav på paradis, kanske fullt förståeligt då du som jag sa, alltid talar i egen sak och har väldigt svårt att acceptera att alla inte tycker som du. Särskilt då det rör sej om något negativt om Isla Margarita. Det kan ju resultera i sämre affärer för dej och din restaurang.
|
|
|

2009-03-30, 17:26
|
|
Nu får jag allt hålla hårt i något medan jag skriver för nu börjar jag bli rejält irriterad. Nu så handlade denna tråd varken om Isla Margarita eller min restraurang, utan om exkursioner till Los Roques. Rätta mig om jag har fel! Alltså kan jag konstatera att du har läst mitt inlägg ungefär som fan läser bibeln... å då blir ju allt lätt VÄLDIGT fel! Lägg nu undan din sura gubbhatt å sudda bort din sura min....se framåt med lite postivt tänkande å skall du kritisera så gör det gärna lite mera nyanserat och framför allt så har ännu inte förstått VAD det var som du var missnöjd med...förutom priset! Mig kan du ju alltid försöka hacka på, det tål jag, för jag vet vart jag står och VAD jag står för. Ha en bra dag, det kan du behöva! Själv ska jag ta mig till flygplatsen för att hämta gäster som kommer för sjunde gången på 4,5 år...trots att allt kanske inte är perfekt, men Vi gör vad Vi kan i ett land som ligger allt mellan en kvart och 200 år efter, för att allt sakta skall bli bättre. Vi omger i vart fall med folk som inte blir missnöjda för det lilla minsta och som är glada, trevliga och hjälpsamma! Med positivt tänkande och solsken i blick! / Rulle på Sjuan
|
|
|

2009-03-30, 17:46
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av margarita
Så alla Ni som nu skall hit till Margarita och är sugna på att besöka ett av jordens sista paradis (för det är det)
|
Ingen mening diskutera med dej.
|
|
|

2009-03-31, 15:14
|
|
|
Hej flygvärdinnan
Köpte resan av en resebyrå i Caracas då de erbjöd oss , res 2, betala för 1,
och jag tror att vi betalade omkring 200 dollar, men det var för några år sedan..
Är man ingen vattenmänniska, kan man åka till Coche och sola å bada.
Däremot rekomenderar jag Maldiverna vad gäller snorkling o dykning även om jag själv bara solade o badade.
Badkruka/Soldyrkare
|
|
|

2009-03-31, 15:33
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Ingen mening diskutera med dej.
|
Jag kan faktiskt bara säga detsamma! ha ett bra liv! / R
|
|
|

2009-03-31, 15:50
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av margarita
Jag kan faktiskt bara säga detsamma! ha ett bra liv! / R
|
Så talar kung Rulle där han sitter på sitt sopberg och blickar ut över det sista paradiset
|
|
|

2009-03-31, 15:58
|
|
|
Ja kära gäst, jag har flugit Stockholm - Göteborg och till och med haft förmånen att mellanlanda i Sundsvall och vet du vad??? på varje flygning finns det alltid en .........
Jag har dessutom besökt resmål som jag tyckt mindre bra om. Detta har dock inte inneburit att jag inte respekterat andra människors åsikter om just den platsen. Att Rulle gillar IM är väl uppenbart, han väljer ju att bo där. Det är väl toppen att det finns någon på plats, som har en så hög servicenivå som Rulle, som kan ge tips och råd till oss som kommer för första gången. Att han gör reklam för "sin" ö och för sin fina restaurang, är det så konstigt??? Det hade jag också gjort. Nog snackat om detta.
Grattis till dig som bokat resan till Los Roques, jag hoppas att ni får en lika fin upplevelse som vi fick.
När det gäller utflykter, gjorde vi många med taxi (jättebilligt). Sonen valde alltid bil och det var de största gamla amerikanarna som gällde. Kan väl säga att de aldrig skulle gått igenom besiktningen här hemma, men man satt skönt i de mjuka sätena. Vi besökte flera stränder bl a Manzanillo, Zaragoza (underbara Pina Coladas) och El Yaque. Porlamar är värd ett besök, däremot tyckte inte jag att kaninmarknaden var speciellt rolig. Juan Griego är ett måste-verkligen mysig liten stad, dessvärre fick vi ingen solnedgång då det var mulet.
Vi gjorde också en "Jeeptour" med en kille som har en grön Wranglerjeep. Turen var jättebra med flera stopp, bl a ett mangroveträsk där vi åkte båt, vi besökte gamla kastellet och flera fina utsiktsplatser. Lunch och strandbesök ingick också. Vi betalade 35 dollar per person. Ni hittar honom vid marknaden på Playa el agua vid butik Orfelia (eller hur det nu stavas) som säljer hängmattor. Internetcafeet bredvid är super, kostar ca 1 kr/minut att ringa hem, bra växelkurs ger de också. Besökte också stan där de tillverkar hängmattor (glömt namnet, T nånting) och det var ingen höjdare. Endast tre butiker öppna och det fanns lika bra mattor på andra ställen.
Ha det så gott och trevlig resa!
|
|
|

2009-03-31, 16:00
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Så talar kung Rulle där han sitter på sitt sopberg och blickar ut över det sista paradiset
|
Ursäkta alla Ni andra...men du e ju fan dum på riktigt!
Du har hittills bara gnällt om din resa till Los Roques, mest priset då, men i övrigt så har jag inte fattat vad det var som var fel på den resan...å allvarligt talat så tror jag ingen annan har fattat det heller! För som sagt var, det var ju det den här tråden det handlade om, inte om sopor eller min restaurang, men för vart inlägg du gör så blir jag mindre och mindre förvånad över att du inte kan hålla isär begreppen! :-)
Klart slut! / R
|
|
|

2009-03-31, 16:07
|
|
|
Hej Badkrukan
Har förstått att Maldiverna är det ultimata när det gäller dyk o bad. Dessvärre är det sååå dyrt. Kollade häromdan och billigaste 2-veckors kostar 85´ och ett lite bättre hotell kostar 235´ rena rånet tycker jag.
Isla Coche skall vara jättefint, det var flera som erbjud trevliga utflykter dit. Dels jeepkillen jag nämnde i mitt förra inlägg och sedan kommer du att träffa på Vincent på stranden. Han är jätteschysst och ordnar det mesta, klädd i svenska färger o svensk flagga. Såg honom dagligen vid Flamboyants strandbar.
Ha en underbar resa!
|
|
|

2009-03-31, 17:08
|
|
Hej flygvärdinnan...
Var det fint i Sundvall? *skrattar*
Tack för visad tacksamhet och inte minst förståelse. Man kan glatt kontatera att han (vaför tror jag inte att det är en hon? Kan det ha med sättet att utrycka sig på?) är relativt ensam om att vara så himla negativ. Nu menare jag inte bara om resemålet, pris och vad det nu kan vara, utan det känns mera som en slags helhet. Det känns lite tråkigt, för den som mår sämst måste ju vara han själv. Nä, fram med muntergökarna!
Jag vill också passa på att åter igen lyfta fram Los Roques som faktiskt är helt underbatT. Jag har laddat upp några bilder precis från några av mina egna vistelser där. Men de flesta av ens egna bilder innehåller ju en del vänner och bekanta som kanske inte alldeles säkert vill figurera på bild här, så därför så vart det inte så många, men jag tror/tycker att det räcker för att ge en bra bild av man kan vänta sig.
Kommer Ni hit och vill prata, få lite tips osv. så är Ni varm välkomna in hos oss på sjuan. Förutom god, mat, dryck och trevligt bemötande så kan Vi faktisk hjälpa till med lite av varje, som att boka såväl korta som långa turer, hyra bil, lån av bilstolar för barn (oavsett om Ni hyr genom oss eller ej), hjälp vid olika sorters problem. Vi gör även privata turer med då svensk guide/chaufför (jag själv och min sambo, som är venezuelanska), men då ser Vi helst att det är en grupp om sex personer (då blir det ekonomi att Vi kan gotta oss lite extra) och då kan Ni ju välja lite vad Ni vil se, hur länge Ni vill stanna osv.
Hur som helst, har Ni några slags funderingar, så hör av Er, via Forumet, via mail, min hemsida eller telefon (finns ett 08-nummer på min hemsida somgår via Skype hit hem till mig) eller när Ni är på plats, på mobilnummer 0412 - 354 71 35 eller till "Sjuan" på (0295) 249 07 07.
Nu BOR ju jag inte på restaurangen, så är jag inte där, eller min son Patric, så kan Ni ALLTID be Vår personal att ringa upp mig eller honom, så får Ni prata med oss, så kan Vi bestämma träffa på en gång eller en tid som passa bägge parter!
Väl mött, på en restaurang som har bullar av kött! ;-) / Rulle - 7th Heaven
|
|
|

2009-03-31, 20:21
|
|
|
Till Rulle
Sundsvall är toppen, bra restauranger, trevliga människor och hela stan är ju en enda stor sjötomt.
Vet du vad - jag är också avundsjuk på dig - men inte missundsam. Att flytta till värmen och öppna en restaurang på stranden, vem vill inte det. Om det sedan dessutom går bra och man får möjlighet att utvidga rörelsen, ja då är den berömda svenska avundsjukan snabbt framme.
Jag säger bara "keep up the good work", vi är många som verkligen uppskattar din enorma vänlighet och generositet.
Hälsningar från "flygvärdinnan" tillika den gamla tanten som sökte jobb hos dig för en månad sedan...
|
|
|

2009-03-31, 21:18
|
|
Jamen tjenare... jag anade ju att det var någon som jag skulle ha koll på vem det var. Nåja, jag är van att det lite då och då dyker upp någon jante-svensk som tycker både det ena och det andra. Det gick till och med så långt en gång att moderatorn för detta forum "hotade" stänga av en som hackade och hade sig. Fast å andra sidan så fick jag en hel drös med med både meddelanden och email som sade ungefär detsamma som ditt meddelande nu, och det räcker gott för att man skall orka med de mindre muntra!
Ha det så bäst och hälsa så gott! / Rulle - "Sjunde Himlen"
|
|
|

2009-03-31, 22:35
|
|
|
Hej igen..
Visste inte att Maldiverna blivit så dyrt, gjorde en STOP-OVER på vär från Singapor till Köpenhamn, så jag betalade bara för hotell och mat..
Badkrukan
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|