ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-31, 22:45

Gäst

Smile
PS.
Kollade just Fritidsresor, och de hade resor för 38.000 för två personer.
DS.
Svara med citat

Gammal 2009-04-01, 13:37

Gäst

Standard
Hur länge kan seven-heaven / Rulle få använda reseforum som hemsida??
Undrande
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 15:18

Gäst

Standard Ang Rulle
Vi besökte Rulle för några månader och hans restaurang. Visst gubben är ju trevlig men man vet att han har baktankar med allt han säger och gör. Han lever ju ändå på oss turister. Maten var absolut ingen höjdare. Vi blev magsjuka och resten av resan gick åt att sitta i toaletten. Bättre att äta på Costa Linda tror jag det heter, underbar service och god mat!

Många som jag pratade med under resan var besvikna, inte på Rulle utan på restaurangen han lyft till skyarna här på hemsidan. Dålig mat, servicen var väldigt dålig då man fick vänta ett jädrans tag vilket gjorde en riktigt irriterad. Vi var tydligen inte själva om att tycka detta att maten var under all kritik liksom servicen. Så nu höjer jag en varning för "sjuan". Se upp om ni inte vill ha resan förstörd.
Svara med citat

Gammal 2009-04-03, 11:32

H@ns

Medlem
H@ns är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard "Baktanke?"
Men nu får ni/du väl ge er!

Rulle ställer upp på alla och envar som kommer till honom. Är det en baktanke? Att han har en restaurang och uthyrning är ju för att få nåt att äta själv.
Tycker ni att leendet ni får av personalen i delikatessen på ICA är en baktanke också och skriver elaka insändare i lokaltidningen om det?

Jag undrar hur många han hjälp genom åren med råd och dåd. Folk som inte får hjälp av sina researrangörer eller som rest på egen hand, folk som inte bor hos honom eller kanske inte ens äter på sjuan utan nöjer sig med sitt All Inclucive Allt-Smakar-Likadant, som dödar alla försök att få till en blomstrande restaurangverksamhet. Men det är ju lika överallt nuförtiden. De små mysiga lokala krogarna försvinner och ersätts med multinationella inhägnade resorts som man helst inte ska lämna annat än för svindyra utflykter med arrangören.

Men men, alla är lika, alla är olika! En del blir aldrig nöjda, andra blir glada av ett leende. Själv tillhör jag kategorin som tycker att det är trevligt att få ett leende även om det kommer från en näringsidkare...

Lev nu! Livet går inte i repris!
Svara med citat

Gammal 2009-04-03, 13:49

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Thumbs down
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vi besökte Rulle för några månader och hans restaurang. Visst gubben är ju trevlig men man vet att han har baktankar med allt han säger och gör. Han lever ju ändå på oss turister. Maten var absolut ingen höjdare. Vi blev magsjuka och resten av resan gick åt att sitta i toaletten. Bättre att äta på Costa Linda tror jag det heter, underbar service och god mat!

Många som jag pratade med under resan var besvikna, inte på Rulle utan på restaurangen han lyft till skyarna här på hemsidan. Dålig mat, servicen var väldigt dålig då man fick vänta ett jädrans tag vilket gjorde en riktigt irriterad. Vi var tydligen inte själva om att tycka detta att maten var under all kritik liksom servicen. Så nu höjer jag en varning för "sjuan". Se upp om ni inte vill ha resan förstörd.

Är du så jävla feg så du måste skriva under gäst och inte stå för dina åsikter så tycker jag(och säkert flera med mej)att du inte ska yttra dej. Håll dej i Sverige så slipper du alla problem ? ? ? ELLER ? ? ? en som har varit till Rulle flera gånger och ätit o druckit. Tur att smaken är som baken....och att inte Rulle eller nån annan tar åt sig av allt skitprat.
Svara med citat

Gammal 2009-04-03, 14:27

Gäst

Standard Sjuan
Så talar kung Rulle där han sitter på sitt sopberg och blickar ut över det sista paradiset..

kunde inte sagt det bättre själv. Så fort någon frågar något i detta forum, något kort o enkelt kommer Rulle genast med milslånga noveller om sin restaurang o boende.

Exempel "Hur är vädret på IM"?

Rulle svarar: Ja vi har fint väder året om, och jag har ju min restaurang där du kan avnjuta si o så, o så har jag haft hundratals gäster och etc. Varje gång.

Det här är ingen reklamplats, Rulle. Iaf, så lyckades du ändå fånga mitt intresse och vi tog oss till sjuan, men blev så besvikna på maten och framförallt servicen.

IM är annars charmigt på sitt sätt, kanonbra klimat, hyfsade stränder o bra tours. Rekommenderar jeepsafari och snorkling. Gå gärna till någon lokal resebyrå (alla anordnar dessa tours) så får du ett väldigt bra pris.

Ang Los Roques, visst det är fint men något paradis är det absolut INTE på något sätt. Har själv rest en massa under mina dar oc Los Roques platsar inte i topp 10 listan. Men det är ju klart att Rulle försöker marknadsföra allt som har med ön att göra. Nu har ju charterarrangörerna beslutat att sluta flyga till IM. Mycket klagomål och magsjukdomar ligger bakom.

Men som sagt, det finns betydligt bättre restauranger i Playa del Agua än sjuan och till bättre priser.

Mvh Martin Strömberg, Varberg
Svara med citat

Gammal 2009-04-03, 18:01

hergun

Nykomling
hergun är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
spännande, få se vem som vinner. För det verkar som det finns rätt o fel i denna diskussion.
Nyss hemkommen
Svara med citat

Gammal 2009-04-03, 21:19

Gäst

Standard Ny länkadress
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Bilder från Isla Margarita och Los Roques finns upplagda nu. Bilderna från IM är från vår förra resa, Los Roques är från februari i år.
Just resan till Los Roques har vi klagat på hos Fritidsresor då vi anser att dom tar ockerpriser för den utflykten.

Bildlänk: Tisells Webalbum/Utomlands/Isla de Margarita/Los Roques
Sidhänvisningen ändrad. det blev ett mellanslag för mycket. den nedan är rätt.

Tisells Webalbum/Utomlands/Isla de Margarita/Los Roques
Svara med citat

Gammal 2009-04-05, 15:23

Gäst

Angry gör du reklam??
Citat:
Ursprungligen postat av margarita Visa inlägg

Kära flygvärdinna...jag kan bara dela din åsikt, Los Roques är helt underbart. jag/VI har varit där ett flertal gånger och kommer att åka dit igen, helt klart. Jag har bott av och till på Margarita i över 5 år, helt bofast i över tre och har haft 100-tals gäster som bott hos oss och 1000-tals göster som jag har haft kontakt med via min hemsida, detta forum samt via min restaurang i Playa el Agua och hjälp många att orna allt från dagturer till hel vecka på Los Roques, och 100 % har varít 100 % nöjda....så jag kan bara hålla med gnällspiken här på denna tråd, att Vi är inte alla lika....å som tur e så är Vi inte alla som du/Ni.

Så alla Ni som nu skall hit till Margarita och är sugna på att besöka ett av jordens sista paradis (för det är det) så lyssna inte på den enda som jag hittills har hört varit missbelåten, utan lyssna på alla de andra. Det har varit ett antal av mina göster som har tvekat, då det tyckt att det har varit dyrt. Nä, har jag sagt då, inte dyrt, kanske kostsamt, men värt varenda krona. Det är till och med ett flertal som rignt mig därifrån och undrat om det går att ändra biljetterna och förlänga vistelsen med en dag eller flera. Skulle Ni vilja ha hjälp så kan Ni vända Er till mig/oss på Seventh Heaven. Man skall heller inte bara jämföra priserna, utan vad man får för pengarna. De jag jobbar med bokar bara de bra posadorna och allt ingår och INGEN av mina klienter/gäster har varit annat än NÖJDA!
Många varma och morgonsoliga hälsningar från Playa el Agua! / Rulle på Sjuan

PS: Jag har inte riktigt förstått vad det var han var missnöjd med, mer än priset? Vill Ni se några riktigt bra bilder från Los Roques, så kan Ni höra av Er till mig så skall jag skicka Er några...
Var på isla för 1 år sedan, värsta semestern på länge!! vi bodde på ön coche i 2 veckor, med fint hotell och all in clusiv, det var bara så att vi inte hadde vatten på nästan 2 veckor, samma mat i 14 dar, personalen städade restaurangen men pool vattnet, fåglar och diverse djur åt ur våra mat tallrikar, ur vatten sprinklersen kom det avföring, folk blev sjuka, skitigt och dyngigt var det överallt, även på fastlandet, sopor överallt, gathundarna hack i häl,det stank överallt, maten si så där,,,,är en resvan person som ej har höga krav när man åker i väg, utan tar det för vad det är,,,, men detta var pest till tusen, åk ej dit, för ni får semestern förstörd,,, jag lovar...de är o kasta pengar i sjön,,,,,åk till BRASILIEN I STÄLLET:::: värdens underbaraste plats,, jag kom hem för 2 dar sedan,,,,
Svara med citat

Gammal 2009-04-05, 17:36

Gäst

Question nyfiken var var du?
hej! har oxå vart i IM, men jag var nöjd, men faktiskt mest med vädret.

nu har jag börjat tänka på brasilien, var var du? hur är det jämfört med med isla m?

tänkte mest på prisnivå, kriminalitet osv, tänkte kanske ponta negra, eller nåt?

berätta gärna om din resa, kanske ska ta det i brasilien-forumet då,

frågan blev aktuell, när det verkar vara allmänn recess på IM;

-ingen mer charter =döden för området iaf för svenskar?
-högre kriminalitet
-dyrare priser, krav på svartväxling

har jag fel?
Svara med citat

Gammal 2009-04-05, 19:36

Gäst

Cool
Nej Du har helt klart för Dig, Brasilien verkar intressant.
Nyfiken
Svara med citat

Gammal 2009-04-08, 13:57

Gäst

Cool P68ara
och forumet vekar dött också, jaja blir väll till å åka
till mallis i sommar & brasilien i vinter....puss&kram
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8