ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-05, 13:53

Björn2

Thumbs up Klimatfråga till fastboende
Hej alla IM resenärer!

Jag har själv vart 2 gånger på IM, båda gångerna mycket nöjd med allt,
tiden jag åkte var i februari båda gångerna, vädret var kanon båda gångerna,
aldrig för varmt, aldrig för kallt :-) , härlig bris från havet.

Nu till min fråga; hur ser vädret ut övriga året?, har läst att det ska vara konstant
året runt, men skulle gärna höra lite från Rulle eller nån annan fastboende på ön,
det är så att jag ev planerar en resa i sommar.

Mvh

Björne
Svara med citat

Gammal 2009-02-05, 14:40

Björn2

Standard
Passar även på att fråga om erfarenheter från folk som har åkt
"off season" så att säga, är det massa folk från fastlandet då ?
resvägar tips på flygbolag etc, ja , alla erfarenheter av intresse
tack på förhand!

mvh

björne
Svara med citat

Gammal 2009-02-19, 21:55

björn2

Standard
kom igen nu, nån borde ju kunna informera lite i frågan?

mvh björne
Svara med citat

Gammal 2009-03-24, 00:39

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Tjenare Björne

Sorry, men jag har varit ute och rest samt att jag har fullt upp för det mesta. Du kanske inte vet/visste det, att du kan klicka på min profil här på forumet och få fram både min hemsida (där finns det möjlighet att maila till mig direkt, samt telefonnumer som är kopplat via Skype, så du kan till och med ringa mig, samt min mailadress för att skriva till mig direkt. Nåja, bättre sent än aldrig så är jag nu här.
Vädret blir allt svårare att förutspå, numera även här, men generellt sett så har Vi det ju varm och skönt året runt. Det kommer lite regn då och då, men det blir som sagt var allt svårare att förutspå.
Det finns de folk som kommer hit under lågsäsongen som kommer nu under maj, juni, juli, då Vi som regel har bra väder. Anledningen til att det är lågsäsong är inte vädret, utan det är för att då vankas det vår/sommar i Europa och nordamerika samt Canada...och inga syd eller mellanamerikaner har semester. De som kommer, de kommer just för att det är bra väder, men lugnt och skönt och det existerar inga som helst köer.

Har du flera frågor och funderingar eller behöver hjälp med att boka billiga biljetter så kan du höra av dig till mig direkt också på runar.hellstrand@telia.com

Varma å goa hälsningar!/ Rulle - 7th Heaven
Svara med citat

Gammal 2009-03-30, 12:23

Björn2

Thumbs up
Hej Rulle!

Tackar så mycket för ditt utförliga svar! , jo visst bättre sent än aldrig ;-) .

Jo jag vet att jag kan kontakta dig direkt, men då det inte brann i knutarna, och
en sommarresa är än sålänge är på tanke-stadiet, så nöjde jag mig med att skriva här.

Däremot när/om det blir av så så hör jag gärna av mig, för mer tips & råd.

har lite funderingar och jag är rysligt trött på vädret här i stockholm och sverige.

Jag trivdes helt enkelt som en fisk, och som jag skrev så tidigare, så var det iallafall
första gången i mitt liv, som jag upplevde ett för mig perfekt klimat,

så jag kommer tbax, det är bara frågan när och hurlänge

vänliga hälsningar från ellt kallt men soligt stockholm! /Björne
Svara med citat

Gammal 2009-03-30, 15:16

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej igen Björne...

Själva så har Vi precis köpt biljetter till Sverige...åker den 28/5 för att vara kvar till den 20/7...för en turné runt om snart när hela Sverige (dock mesta tiden i Sthlm), och Vi hoppas så klart på bra väder, men VET ju hur det kan vara. Förra året så var Vi över för perioden 15/5 - 28/6 och då hade Vi säkert 80 % kanonväder. Året innan var jag hem ensam bara 14 dagar i slutet av juni/början av juli och då regnade det kategoriskt till 99 %...så då undrade men ju va fan man höll på med.*skrattar*

Är det något mera så vet du vart du hittar mig! Varma & soliga morgonhälsningar! / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8