ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-03, 19:58

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Påsk- alkohol?
Hej
Undrar bara en liten sak. Är det som jag läst ngn annan stans att man inte serverar alkohol på IM över påsk?
Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-01-04, 22:58

Gäst

Standard
Kära marianne.
Är det för för alkoholen Du reser dit så föreslår jag att Du kollarmed ving eller fritidsresor
eller det resebolag du åker med, eller så kan Du köpa några flaskor dagen innan påsk.
Däremot säljes eller serveras inte alkohol när det är val, någon gång i början av
februari.
Soldyrkare
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 09:51

kattepälsen

Medlem

Thumbs down Vilken översittar attityd
Jaja kära gäst.
När man svarar på ett inlägg med den översittarattityden så kan man kanske like gärna låta bli eller?
Självklart åker jag inte dit för alkoholens skull. Det var bara en nyfiken fråga. Venezuela är ett katolskt land och jag bara undrade om det var förbjudet att servera alkohol under denna för katolikerna viktiga högtid Semante sana.
Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 19:08

reseälskare

Medlem
reseälskare är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Smile
Vi på IM förra påsken och där serverades det vin o öl till maten, vi fick även drinkar i baren, däremot så gick det ej att köpa något i affären eller i barerna utanför hotellet under påskdagarna. Naturligvis vill man gärna ha ett glas vin eller en öl till maten om man är på semester det är väl det som är så mysigt
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 19:44

kattepälsen

Medlem

Standard
Tack för svaret reseälskare. Det var precis ett sådant svar jag önskade. Förra svararen fick mig att känna mig som ett annat fyllo vilket var riktigt otrevligt.Och självklart gillar jag /vi som dom flästa andra att ta ett glas vin och en och annan paraplydrink på semestern :-)
Marianne
Svara med citat

Gammal 2009-01-06, 00:11

Gäst

Standard
Kära Marianne.
Inte tänkte jag såra Dig, men jag vet ju inte vad Du har för uppfattning om
katoliker.
Själv har jag aldrig blivit nobbad något att dricka vare sig i Italien eller Spanien
under påskhelgen.
Soldyrkaren
Svara med citat

Gammal 2009-01-06, 09:14

reseälskare

Medlem
reseälskare är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Kära Marianne.
Inte tänkte jag såra Dig, men jag vet ju inte vad Du har för uppfattning om
katoliker.
Själv har jag aldrig blivit nobbad något att dricka vare sig i Italien eller Spanien
under påskhelgen.
Soldyrkaren
Anledningen till att dom inte serverar sprit under påskhelgen är inte pga katoliker däremot har det tidigare varit fruktansvärt mycket våld och olyckor under påskhelgen.Så presidenten beslutade om spritförbudet Den inhemska befolkningen kan verkligen festa loss, många kanske får i sig väl mycket. // Reseälskare
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8