|
|

2008-12-26, 13:20
|
|
|
Nattliv
Hej.
Hur är nattlivet i IM?
Snabb och enkel fråga
/Janne
|
|
|

2008-12-26, 15:19
|
|
|
Enl de inlägg jag har läst verkar det vara sömnigt...skönt tycker vi som åker med småbarn!
|
|
|

2008-12-27, 09:23
|
Reg.datum: dec 2008
Rykte: 0
|
Stämmer, det är väldigt öde efter som nästan alla hotell är all inclusive. Dessutom
fick vi höra att man inte bör gå runt när det är mörkt ute pga säkerheten (rån)
|
|
|

2008-12-28, 20:27
|
|
|
Det är inte bara när det är mörkt man riskerar att bli rånade. Min man och jag gick på vänster sida utmed en lite större trafikerad väg i kvarteren ovanför Playa Aqua vid 11-tiden på förmiddagen. En bilist som kör i samma riktning som vi går, svänger plötsligt över på vår sida och föraren sträcker ut armen genom fönstret och försöker slita ryggsäcken ifrån min man. Som tur är lyckas min man hålla kvar ryggsäcken och bilisten tvingas släppa taget. Ännu mer tur var att min man inte blev påkörd av bilen. Det var riktigt otäckt och förtog mycket av vistelsen resten av tiden. Det här hände redan andra dagen.
Vi bodde, som de flesta, på hotell med all inclusive och maten var inte särskilt bra. Det fanns visserligen ganska mycket att välja på, men all mat som skulle vara varm, var alltid ljummen. Till slut blev man nästan äcklad av den där ljumma maten och dessutom resulterade den dåligt uppvärmda maten i magbesvär vid flera tillfällen.
Klimatet var underbart och vattnet varmt och skönt. Men vid vår strand flöt det in massor med tång, som gjorde att det knappt gick att bada vissa dagar.
Vi njöt otroligt av klimatet, men skulle aldrig vilja åka tillbaka till Isla de Margarita igen. Rånförsöket, tillsammans med en hel del tråkigheter med hotellet, gjorde att vi inte upplevde vistelsen särskilt positiv.
|
|
|

2008-12-28, 21:13
|
Reg.datum: dec 2008
|
Håller med. Kommer aldrig att åka tillbaks dit igen
|
|
|

2008-12-30, 21:53
|
|
|
|

2009-02-03, 13:06
|
Reg.datum: feb 2006
|
Nattliv!!!!
Klart att det finns nattliv här om det nu är det man söker. Det finns här i playa el Agua ett par ställen som fungerar av och till, och det är just nu Mauis och Ibiza, till skillnad mot för en tid sedan då det var Woodys som regerade. Vill man dock ha lite bättre utbud så är det inte långt till Pampatar och Porlamar där man kan hitta Kamy Beach, Stigma, Li Bar, Tequileri, Opah, Brittish Bulldog, Señor Froggs, Beach Bar och en del andra ställen. Den som söker, finner!...trägen vinner!
Mvh Rulle - Restaurang 7th Heaven -Playa el Agua
PS: Lite salsa, merengue och covers kan man få live hos oss mellan cirka 21.00 - 01.00 på torsdagar, fredagar och lördagar. Nu i lördags svängde det ordentligt.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|