ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-21, 13:42

Gäst

Standard Hotel Palm Beach - Playa el Agua???
Hej!

Vi är en barnfamilj som har bokat en resa till IM och ska bo på hotel Palm Beach. 2 veckor i slutet av februari ska vi vara där. All inclucive.

Någon som vet lite om hotellet? Är maten bra?

Många verkar prata magsjuka, är det så vanligt??

Det är första gången vi åker till sydamerika, tidigare har resorna gått till sydostasien och det här verkar ju vara väldigt annorlunda. Men det känns lite spännande.

Ni får gärna förse oss med lite positiv feedback :-)

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2009-01-01, 14:13

Johny Granberg

Standard
Det finns en del skrivet om Palm Beach i tidigare trådar från mig själv och andra. Jag tycker att det var ett Helt Ok hotell som passar bra för barn... Den enda riktiga varningen jag skulle vilja ge är att var vaksam på hur kraftiga underströmmarna är på stranden, de kan periodvis vara Mycket luriga. Annars är detta en fantastik plats, men inte inte gämförbar med Thailand, Spanien mm... Läs mera i förljande trådar.

Trevlig resa. Mvh Johny

http://www.reseforum.se/forum/isla-m...nezula-12.html

http://www.reseforum.se/forum/isla-m...enezula-4.html

http://www.reseforum.se/forum/isla-m...ps-hjaelp.html
Svara med citat

Gammal 2009-01-02, 16:51

Gäst

Standard
Tack för det trevliga svaret :-)

Jag ska lusläsa länkarna! Underströmmarna har vi förstått att vi ska vara uppmärksamma på, men det var gulligt av dig att påtalat det ändå!

Nä, jämföra med Thailand ska vi låta bli. Det finns ändå inget som liknar det :-)) Men det här kan nog bli nog så bra ändå!

Tack!
Svara med citat

Gammal 2009-01-02, 17:35

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Smile Bra länk
Hej Gäst.

Läs den här länken så får du nog svar på de flesta frågor som du kan ha.

http://www.reseforum.se/forum/isla-m...ligen-aer.html

Sedan så finns det många andra trevliga (och en del mindre trevliga) reseberättelser att läsa här på forumet, men den här är nog bäst enligt min mening, även om det var några år sedan jag var där senast.

Hur som helst, hoppas att du får en trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2009-01-02, 20:30

Gäst

Standard
Tack! Den var väldokumenterande, riktigt bra trevlig skriven! Tack för tipset!
Svara med citat

Gammal 2009-01-14, 17:18

Gäst

Standard Precis hemkommen från Palm Beach
Jag och min sambo kom hem från Isla Margarita för 1 vecka sen och bodde på Palm Beach.

Efter några timmars försening och vi äntligen kom till hotellet mitt i natten var det helt ok. Jag brukar vara lite kräsen vad gäller boende men tyckte det var jätte bra. Fräscht och rent och snyggt. Vi bodde längst bort från poolen och baren vilket vi var mycket glada för då det i princip dygnet runt spelar väldigt hög musik, så ta med öronproppar för säkerhets skull =)

Maten är väl sådär, det är ju all inclusive. Inte så mycket variation så är fortfarande lite trött på ris och stekt fisk =) Men annars är maten bra, vi blev inte magsjuka en enda gång som jag hörde andra blev på andra hotell så det är väl ett gott tecken.

Personalen ger väl kanske inte den bästa servicen, men tjatar man lite brukar man få det man vill. =)

Poolen är jätte fin, både den stora och den för barnen. Det går en minibuss till och från stranden varje halvtimme som man kan ta om man inte vill gå, vilket man annars kan utan problem. Tänk dock på att det alltid är stora vågor där och undervattenströmmar.

Nackdelen med Isla tycker jag är att alla säger att man inte ska gå ut när det blivit mörk vilket vi inte vågade då heller. Så man känner sig lite instängd på hotellområdet på kvällarna om man inte äter ute. Man får bara ta en taxi dit man ska och hem igen. Priserna utanför hotellet tycker jag är ganska dyra. Maten låg på runt 70-80 kr för en pasta eller liknande vilket är samma som i Sverige. Så vi åt mest på hotellet och ute några gånger för att få lite omväxling.

Så fort ni kommer ner till stranden första dagen kommer ni möta en man som heter Pepe som arbetar på baren som tillhör Palm Beach. Han kommer berätta för er om alla utflykter han har och säga vilka andra svenskar som åkt med honom, han är ganska rolig. =) Ni kan även växla pengar med honom, det är helt ok. Vi fick kurs på mellan 4,3 och 4,5 av honom.

Jag tyckte Isla var helt ok, men tycker nog fortfarande att Thailand är bättre men det är verkligen värt ett besök.

Var beredda på förseningar med flygen + att bagagen kan försvinna. Vi har fortfarande inte fått vårt och det är 1 vecka sen vi kom hem....

Är det något mer du undrar får du gärna höra av dig!

Ni kommer få en jätte härlig semester med mycket sol och lata dagar! =)
Svara med citat

Gammal 2009-01-14, 18:49

Gäst

Standard
Tack för ditt utförliga brev om hotellet och IM! Vi brukar lägga lite av allas kläder i de olika resväskorna vi har med oss, så det finns ombyte till oss alla utifall att...nu verkar det verkligen som att det behövs :-)

Hade ni härligt väder? regn? gjorde ni några utflykter?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8