ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-18, 22:16

gabriel_27_a

Nykomling
gabriel_27_a är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Question Hotell/Lägenhet på Isla de Margarita
Hej,
Tänkte höra med folk på reseforumet som tidigare har varit på IM om vad de har för erfarenhet om hur de skulle rekommenderar mig att bo. Jag ska resa till IM nu i jan-09.
  • Hotell eller lägenhet/lägenhetshotell?
  • Vad kostar det att bo på i en lägenhet/lägenhetshotell, i 2v. på ett ungefär?
  • Vad kostar det att bo på ett 3-4 (*) Hotell, i 2v. på ett ungefär?

Jag har endast köpt flygstol. Tänkte försöka hitta något ställa att bo på själv, på egen hand dvs. Ska man spendera en ½ dag på att hitta ett bra ställe att bo på eller ska man försöka boka något redan nu via internet? Hur brukar det vara med turister i slutet av jan, är det svårt att hitta boende på IM?

Tack!
Svara med citat

Gammal 2008-12-29, 19:35

Gäst

Standard Boende, posada och lite extra tips
Hejsan!
Min kille och jag bodde på ett fantastiskt ställe.. lagom off och lagom nära allt - inte turistist och fullt med all in clusive.. Det heter Los mangos och ligger i Playa el cardon dvs mellan typ playa el agua och playa guacoco. Prova ett par nätter eller så och kolla hur det är, vi tyckte det var toppen och Tracey som har Posadan, hon hjälper till med allt.

Lycka till, och om du vill ha lite tips eller så -mejla mig,

fredrika.falk@gmail.com

För jag provade på snorkling, åka svarttaxi, vanlig taxi, jeepturen, flyga över angel falls och bo oronioco deltat och hyra bil och köra till de där underbara stränderna.. åkte deras fantastiska bussar som jag varmt rekomenderar.. ca 2- 4 bolivares för 2 pers och du kan åka över hela ön.. det är jättebra skyltat och du betalar när du går av inte när du ska gå på.. ja ja ja.. kan prata ihjäl folk.. så nu slutar lilla fröken falk.. ps den som växlar bäst är i playa el auga "RUDI" den tyska resebyrån, eller Casa de maria i Pampatar ( fick ca o.5-1 blv /dollar extra jämfört med i princip alla andra som växlar svart)
Svara med citat

Gammal 2008-12-30, 18:41

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Cool
Fråga Rulle (medlem: margarita) om han har något. Om inte så har han nog något tips till dig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8