|
|

2008-12-17, 12:57
|
Reg.datum: apr 2008
Rykte: 0
|
Snart dags!
Snart dags att åka till IM efter ett års väntan och längtan. Har följt forumet hela tiden och tycker att det har givit mig många tips och funderingar om vad som behövs m.m. Ska bo på Flamenco, det ser jag verkligen fram emot efter allt som har skrivits om detta hotell.Jag har inte läst någonstans om det finns mycket mygg, behöver vi extra mycket myggmedel med oss eller är det som hemma, lagom? Har också läst någonstans i forumet att det finns möjlighet att få massage på stranden, underbart i så fall, vad kan det kosta? Har en liten kille på 8 år med oss, har förstått att det kan finnas mycket understömmar på "vår" strand och att man ska använda sunt förnuft.Det finns kanske lite lugnare badvatten och fin strand i närheten, sonen älskar att snorkla.
|
|
|

2008-12-17, 15:36
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 5
|
Vi var där för ca två år sen, vi bodde visserligen inte på Flamenco, men när det gäller förekomst av mygg så är det nog ingen större skillnad.
På våra två veckor lyckades vi inte få ett enda myggbett, och vi använde inget myggmedel.
Ska du över till fastlandet så kanske det är annorlunda, men det har jag ingen erfarenhet av då vi inte var där.
Underströmmar är det risk för, både längs Playa Aqua och Humo, de två stränderna vi skaffade oss erfarenhet av.
Att nonchalera varningsflaggorna är nog inte att rekommendera. Det finns barnvänliga stränder som inte har underströmmar i någon större utsträckning, men de känner jag inte till, men jag tror de ligger mer på öns västra sida.
|
|
|

2008-12-18, 19:47
|
|
|
Mygg existerar överallt på ön och den scandinaviska mygg krämen fungerar bra. Dock så brukar det vara mindre mygg där det blåser mycket. Massage kostar runt 50-100 BsF för en halvtimme, beroende på vem du frågar. På hotell brukar det ligga strax under 100 BsF. Det cirkulera räven "bluffmassörer" som kan upp emot 300 BsF för en massage. Som vanligt, använd sunt förnuft, och kom alltid överens om ett pris innan massage startas.
Undervatten strömmar finns överallt på ön, kom inte för långt ifrån stranden, personligen går jag aldrig ut längre än till "brösthöjd". Men igen, använd sunt förnuft. Skulle man bli fångad i strömmen, simma aldrig mot den utan simma med den då strömmen oftast inte är speciellt lång.
Lugna stränder är playa Manzanillo tex. En liten fiskeby med små fiskebåtar och lugn strand. Den lugnaste på ön är antagligen playa zaragoza som ligger skyddad inne i en bukt. Denna strand ligger i närheten av hotell Dunes. En taxi dit _bör_ inte kosta mer än 30-35 BsF.
Om ni inte redan visste det, ta med en massa $ och växla på den svarta marknaden.
Passa på att komma runt och se ön, det finns en massa stränder att se. Lokala byar med lokal mat tradition och upplev religonen och "mañana" stilen.
Ha en trevlig semester
|
|
|

2008-12-20, 02:52
|
|
|
flamenco
Så avundsjuk jag blir på dig att du ska åka ner igen! Flamenco är ett jätte mysigt hotell men jag märke av lite mygg ibland.. myggkräm fanns att köpa där nere, så det är inget du behöver ta med. Det enda jag har att klaga på är hotellets mat, efter 2 veckor blev det lite enformigt. Hotellet har trevlig personal och du får hälsa så gott till vingvärden Karin som var underbar och hjälpte oss när vi behövde henne! Hoppas ni får en fin semester!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|