|

2008-12-16, 13:14
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Landar du nu på lördag och inte har bokat biljett med flyg över till ön så TROR jag att du kan får stora problem att få fatt i några, så då återstår bara färjorna över hit. En linje går ifrån Puerto La Cruz (se conferry.com) och en ifrån Cumana (Gran Cacique) , men riktigt vart de går ifrån vet jag inte, men taxichafförerna vet. Räkna med mycket folk både på bussar (heter Orient Express eller nånting ditåt) och färjor. Mitt tips är att i vart fall FÖRSÖKA hitta flygbiljetter. Visst, Ni spar en liten peng och får en annorlunda upplevelse, men just i dessa tider så vet jag inte om den blir alltigenom positiv, men de e klart, det beror ju på vad man söker och uppskattar! :-) När Ni sedan kommer till Margarita så kommer Ni till Punta de Piedras och därifrån går det ingen direkt busslinje och det är inte alltid det går att fatt i en taxi direkt.
Ha en bra resa och välkomna till Isla Margarita - Venezuela, där väldigt lite är som hemma, på både gott och ont! Annorlunda helt enkelt... but I like it! Mvh Rulle, bofast margariteño sedan 3 år och resnär sedan ytterligare några år....
PS: Var försiktiga med pass, pengar och bagage då det som överallt i världen är en del långfingrade människor ute när det är mycket folk i rörelse, som i dessa tider!
Senast redigerad av margarita den 2008-12-16 klockan 13:22.
|
|