ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-08, 13:47

Gäst

Standard taxi från flygplatsen??
Vi är fyra som ska åka till margarita, nu undrar vi om det går att betala taxi med USD från flygplatsen eftersom vi ännu inte hunnit växla då??
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 14:57

jjohnsson

Nykomling
jjohnsson är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vi är fyra som ska åka till margarita, nu undrar vi om det går att betala taxi med USD från flygplatsen eftersom vi ännu inte hunnit växla då??
USD är en eftertraktad valuta har, jag har varit här i 3 ½ vecka nu och upplevt att det mesta är möjligt. Så det är inga problem att göra det.

De erfarenheter jag fått från taxi chafförer här är att de inte försöker blåsa en.
T.ex man frågar hur mycket de vill ha och de säger tex 35 på spanska som är lite svårt att förstå och man lämnar fram 50 eller 100 så får man korrekt växel tillbaka.

Lycka till med resan, om ni ska till Playa el Aqua så kan jag rekommendera Rulle och Septimo Cielo(7:an) samt Isabela Tours(tyska Rudi med fru) om ni behöver hjälp.

Om ni är intresserade av att få en skön massage vid stranden, så kan jag rekommendera Sigrid från Holland som har ett massagebord vid stället brevid sjuan. Hon kör en riktigt skön taktil massage.
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 18:49

Gäst

Standard
tack ska du ha för svaret. boendet är redan bokat men en skön massage är aldrig fel.
Svara med citat

Gammal 2008-12-09, 02:22

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Boendet ordnat? Som inte hämtar upp Er på flygplatsen? *skrattar* Nåja, Ni är hur som helst välkomna in till oss på "Sjuan"... om Ni nu inte har maten och drycken också ordnad? :-)
Lycka till med taxin... de finns de som kan vilja utnyttja situationen och BARA ge Er den officiella växlekursen, men annars så ska en resa från flygplatsen till t.ex. Playa el Agua där Vi håller till kosta max 100 BsF, typ 25 USD. Väl mött! Mannen med "Sjuan" / Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 00:16

Gäst

Standard
nja, vi har ju inte kollat upp om dom kan hämta oss än. det gör dom säkert. vi får se hur vi gör =) Vi är iaf överens om att vi ska förbi din restaurang och äta nån kväll. alla pratar ju gott om den här så vi lär väl testa vi oxå Vi har ju inte all inclusive så det blir kanske flera svängar. Vi kommer ju bo i porlamar så det blir ju lite å åka iofs. det kanske inte är så långt!?
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 17:00

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Ni är så välkomna så! Porlamar - Playa el Agua ligger 30-40 minuter och ungefär lika många bolivares från varandra. Glöm inte att det är USD i kontanter som gäller och ta med Er dosan till Intenetbanken om det krisar, för VISA och anat är bara STOR förlust! / R
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 20:08

Gäst

Standard
ok, tack så mycket. Då kan jag ju passa på att fråga en sak till om du eller nån annan har koll på den saken... Vi har tre nätter som vi inte har bokat boende, kan man leta på plats eller brukar det vara fullt på hotellen i början av februari. I så fall är det kanske bäst att man börjar leta redan nu eller att vi bokar längre på det hotell vi ska bo på. Vi ville ha lite öppet ifall vi ska på nån utflykt. // jenny
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 21:59

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hej jenny

Jag tror inte att det skal vara några problem att få fatt i biende för tre nätter då, som det ser just nu så har jag det och lite beroede på NÄR så brukar jag alltid ha några klämdagar utan gäster. Skriv till mig direkt på runar.hellstrand@telia.com så kan Vi kolla om Vi kan preliminärboka dessa dagar, så håller Vi bara kontakten sen. Mvh Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8