ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-26, 13:01

skruttan65

Nykomling
skruttan65 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Exclamation Ordna boende på plats??? Bråttom, bråttom!!!
Hej. Är en mamma med två kidz, 5 & 9 år som är sugen på att tentaplugga i värmen. Funderar på att ta en sista minuten till IM. Hur funkar det med att boka boendet på plats? Just nu kan man välja mellan ospec eller bara flyg med Apollo.
Jag vågar nog inte välja ospec - då ingen garanti för att pool finns på hotellet kan lämnas av resebyrån.
Mina grabbar BARA MÅSTE ha pool ( gillar inte bada i havet så mycket) och utan pool kommer två veckor bli ett helvete... haha

Tacksam för snabbt svar då planet lyfter i morgon bitti...

Mvh Catharina
Svara med citat

Gammal 2008-11-26, 13:55

Gäst

Standard Svar till mamma med två kidz
Citat:
Ursprungligen postat av skruttan65 Visa inlägg

Hej. Är en mamma med två kidz, 5 & 9 år som är sugen på att tentaplugga i värmen. Funderar på att ta en sista minuten till IM. Hur funkar det med att boka boendet på plats? Just nu kan man välja mellan ospec eller bara flyg med Apollo.
Jag vågar nog inte välja ospec - då ingen garanti för att pool finns på hotellet kan lämnas av resebyrån.
Mina grabbar BARA MÅSTE ha pool ( gillar inte bada i havet så mycket) och utan pool kommer två veckor bli ett helvete... haha

Tacksam för snabbt svar då planet lyfter i morgon bitti...

Mvh Catharina
Du tar en väldigt stor risk om du väljer ospec. ska du veta! Standarden på de flesta hotell är dålig. Boka på plats är nog inte så lätt och Isla Margarita är numera inte så billigt.
Inflationsökning med 30% senaste året.
Havet är superhärligt att bada i, jättehäftiga vågor och varmt i vattnet.
Jag var där för ett par veckor sen.
Pia
Svara med citat

Gammal 2008-11-26, 14:01

skruttan65

Nykomling

Standard
Tack Pia för snabbt svar... Är ju så sugen på att komma iväg, än finns det 7 platser kvar...
Vad kostar en "normal" middag där???
Mvh Catharina
Svara med citat

Gammal 2008-11-26, 14:23

Gäst

Standard Vad kostar en "normal" middag där???
Citat:
Ursprungligen postat av skruttan65 Visa inlägg

Tack Pia för snabbt svar... Är ju så sugen på att komma iväg, än finns det 7 platser kvar...
Vad kostar en "normal" middag där???
Mvh Catharina
Du måste ha dollar som du växlar där, annars blir det jättedyrt. Växlar du "svart" kostar en måltid från ca 70:- och uppåt ex. Pasta Carbonara ca 80:-. En pizza som här i Sverige eller dyrare. Det som är billigt är bensin och öl. Vatten i flaska dyrare än öl!
Pia
Svara med citat

Gammal 2008-11-26, 20:57

Gäst

Standard
Posada nathalies i playa el aqua är ett litet familjeägt hotel. De har en liten pool och det är billigt, fint och mkt trevligt där. Det kostar ca 200kr natten i dubbelrum.

Du kan även laga din egen mat om du känner för det.

I playa el aqua så är vågorna rätt höga, så det kanske inte är allt för barnvänligt. Men är i övrig trevligt.
Svara med citat

Gammal 2008-11-26, 21:39

skruttan65

Nykomling

Standard Tack för all hjälp...
Det har löst sig!!! Rulle - "räddaren i nöden" har fixat bra boende - med pool till kidzen. så om några timmar åker vi, packar för fullt.
Mvh Catharina med kidz...
Svara med citat

Gammal 2008-11-27, 15:07

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
...en gör så gott en kan, för alla och deras olika problem. Glädjen och tacksamheten kan man inte köpa mat för, för gud så gott det värmer i hjärtat. Ser fram emot att möta upp ER på flygplatsen, inte bara Er utan ALLA som kommer med det planet via Oslo. Jag har ju optimistiskt trott att de flersta känner till oss men har insett att så inte är fallet. Förra onsdagen så kom det tre stora sällskap och åt midag hos oss (som skulle hemåt på torsdagen) som tyckte att det var tragiskt att de hade hittat oss den sista kvällen, då de var SÅ nöjda med mat, dryck och service. Så nu så har Vi lite snabbt skrivit ut några små flygblad som Patric (de e sonen det) och jag skall så och dela ut på flygplasten idag, med en liten karta på baksida, så att ALLA hittar oss i tid. *skrattar* Detta har Vi tänk att fortsätta med framöver, fast då kanske med lite snyggare TRYCKTA flygblad.
Har Ni frågor eller problem när Ni är här så kan Ni alltid komma till oss, så kanske Vi kan bli Er "räddare i nöden" också. Mvh Rulle, Patric och övrig personal på "Sjuan"

PS: Har Ni inga problem så kan Ni ju alltid komma hit bara för att njuta av god mat & dryck, DET är ju aldrig fel. :-)... och av lite musik och underhållning mellan varven.
Senast redigerad av margarita den 2008-11-27 klockan 15:09.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8