|
VARNING! Välj inte "all inclusive" på Isla Margarita!
|

2008-11-26, 01:10
|
|
|
VARNING! Välj inte "all inclusive" på Isla Margarita!
Nyss hemkommen från Isla Margarita vill jag och min man skriva lite om detta resmål.
Som tur var hade vi inte valt "all inclusivehotell". Väldigt många svenskar som vi pratade med då vi var där var SÅ missnöjda med sina all inclusivehotell, på minst tre av dessa hotell blev jättemånga sjuka av den äckliga maten, man klagade på dålig variation, buffér som åkte ut och in i värmen, snålt tilltaget samt utspädda drinkar som man kunde dricka hur många som helst av.
Vi hade turen att bo på Hotell Costa Linda vid Playa el Agua, på den absolut den bästa stranden. Hotellet var toppen, jättegod mat, rent och trevligt. Dit kan man gå för att äta även om man inte bor där. Inget hålligånghotell utan lungt och mysigt. Det finns många resturanger runt omkring på Playa el Agua med god och varierad mat.
Vi var runt och kollade en hel del andra hotell och vi skulle inte ha bytt mot något annat även om det hade fem stjärnor. De riktigt stora hotellen ex. Hotell Hisperia och Porto Fino var som fängelser med bommar och beväpnade vakter.
F.ö. Hade vi en underbar semester, underbara bad, härliga utflykter med båt, bra väder, vänliga människor. Vi kan verkligen rekommendera Isla Margarita som resmål.
Ta med valuta i dollar annars blir det jättedyrt, växla på gatan, kurs ca 4-4,2
bolivares/dollar (på bank ca 2,15)
OBS! Få ställen tar betalkort!
Brunbrända Ivar & Maggan
|
|
|

2008-11-26, 17:42
|
|
|
Skitsnack om all inclusive
Håller inte med dej alls om det du skriver, andrahandsuppgifter och tredjehandsuppgifter ska man ta för vad det är, oftast överdrivet skvaller och skitsnack.
Vi har erfarenhet av just Portofino och deras allinclusive och har valt det igen, just för att vi har erfarenhet av det, och då vi åker dit enbart för att slöa i två veckor och inte behöver uppleva så passar det extra bra att veta vad man får. Det enda som du har rätt i var bommar och beväpnade vakter, men det var väl inte dej dom siktade på, så jag förstår inte vad det stör den som bor där. Jag ser det som trygghet istället.
I Egypten när vi var där för några år sen då var det K-pistbeväpnade vakter överallt, men inte hörde jag några klagomål om det.
Beror det kanske på vilket land man åker till? Muslimer kanske är lite mer opålitliga än vad Sydamerikaner är så då passar en skarpladdad k-pist bättre.
Så var försiktig med att kritisera det du inte har erfarenhet av, för tydligen bodde ju inte DU på Portofino.
|
|
|

2008-11-26, 23:55
|
|
|
Svar:
Vi vill bara varna eventuella resenärer, det är inte skitsnack utan ren omtanke, för att inte ännu fler ska få en dyr semester förstörd med sjukdom. Det var varken andra- eller tredjehandsuppgifter, som du påstår. Vi var tillsammans med svenska gäster som blivit drabbade. Väldigt många blev magsjuka. Det var nu, som vi var där, och hur det är nu -när var ni där? Priserna har gått upp enormt, det påverkar säkert allinclusivemat och dryck. Priserna är ju uppgjorda med resebolagen för länge sen.
Jag förstår inte alls din kommentar om muslimer kontra sydamerikaner?? Vad hr muslimer med detta at göra? du påstår du att sydamerikaner är opålitliga men muslimer ännu mer opålitliga än sydamerikaner, så står det ju faktiskt!!!? Kan inte tolkas på annat sätt. Farligt med sådana påståenden!
Samtliga sydamerikaner vi träffade var jättevänliga och hjälpsamma människor, vi kände oss helt säkra hela tiden.
Säkert mycket farligare här i Linköping en sen kväll.
Ivar & Maggan
|
|
|

2008-11-27, 10:04
|
|
|
En fråga, varför åker man så långt bort om man bara ska slöa o bo på All Inclusive?
Det finns väl billigt på nära håll oxå?! Inte vidare miljövänligt.
|
|
|

2008-11-27, 15:35
|
|
|
Klimatet Viola, klimatet.
|
|
|

2008-11-27, 16:12
|
|
|
Man kan ju läsa och tolka som man vill, ungefär som fan läser bibeln. Jag har inte ifrågasatt sydamerikanernas hederlighet eller ärlighet, det är din tolkning. Det var ju du som var rädd för beväpnade vakter och bommar, inte jag. Jag trivdes alldeles utmärkt med vad Portofino hade att erbjuda, vare sej vakter eller bommar störde mej, ville vi åka någonstans så fanns taxi ståendes på hotellområdet, så vi hade aldrig några bekymmer med några bommar, och inte pekade någon vakt på oss med vapen heller, så ifrågasätt inte mitt förtroende för sydamerikaner, det kan vara farligt  .
För övrig så var eller blev ingen magsjuk av de svenska eller utländska turister som jag kom i kontakt med på Portofino under de 14 dagar vi bodde där. Hygienen på hotellet var väl så god som i Sverige, kanske till och med bättre än på skitiga svenska sjukhus där vi förmodas bli friska och inte sjuka.
På vad sätt skulle riskerna för magsjuka vara större på ett allinclusivehotell än på ett utan? Vad är det som säger att hygienen är sämre på allinclusive?
Andra eller tredjehandsuppgifter?
Om någon annan än just du blir drabbad då tolkar jag det som andrahandsuppgifter, och då du tydligen inte bodde på Portofino, och du hade "turen" att hamna på ett "rent" hotell som slapp magsjuka, ja då är det också andrahandsuppgifter, och de skall man alltid ta för vad de är.
Slutligen så förstår jag inte varför man måste varna andra människor från det ena eller det andra.
Allinclusive eller inte är ju en fråga om trivsel och vanor.
Jag har en arbetskamrat som varje år åker fjorton dagar till kanarieholmarna, på just allinclusive, samma hotell, allt lika år från år, jag förstår det inte och skulle inte göra det, men dom trivs som fisken i vattnet.
Och inte fan skulle jag komma på tanken att varna dom, jag har ju varit på Kanarieöarna och blivit magsjuk, på samma sätt som jag varit på Isla med allinclusive utan att bli magsjuk.
Men visst är det bra att du hade det trivsamt och blev solbrun, och kanske njöt av det underbara klimatet.
Just det som gör att vi återvänder dit, då Thailand inte tilltalar oss  .
|
|
|

2008-11-27, 17:18
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 0
|
Lev och låt leva.....Vi är TURLIGT nog inte alla lika. Tack för ordet! / Rulle på "Sjuan"
|
|
|

2008-11-27, 18:05
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 4
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Det var ju du som var rädd för beväpnade vakter och bommar, inte jag.
|
Hon sa inte att hon var rädd för det.
|
|
|

2008-12-01, 11:08
|
|
|
Varför skulle det va sämre?
Det är väl rätt uppenbart varför det kan misstänkas vara sämre och en risk på en del hotell med all inclusive.
Maten betald långt i förskott, priser som stigit. har man en dålig ekonomi så kan det då vara risk att man snålar in på maten.
Buffér som står framme länge och många människor som gräver i maten.
Kocken
|
|
|

2008-12-03, 11:34
|
|
|
Du som kallar dej kock måste ju veta att snusket på svenska restauranger gör risken lika stor för magsjuka som på ett allinclusivehotell på Isla, eller en skolmatsal i Sverige där alla elever gräver i maten. Och många har ju inte ens lärt sej tvätta händerna efter det de torkat sej i arslet. Vilket inte en del serveringspersonal eller KOCKAR heller lärt sej, finns ju till och med de kockar som spottar i maten för att hämnas någon otrevlig gäst, "bildbevisat". Så försvara inte särskilda restauranger eller hotell, risken är nog lika stor eller liten oavsett vilket hotell du befinner dej på, i Sverige eller utomlands.
|
|
|

2008-12-03, 12:00
|
|
|
Trams,
Eftersom vi har en annan bakterieflora i Sverige jämfört med sydligare länder, är det helt klart större risk för magsjuka där. Det är väl ingen tillfällighet att man i bl.a. Egypten, Indien nästan alltid råkar ut för några dagars magsjuka.
|
|
|

2008-12-03, 13:28
|
Reg.datum: nov 2008
|
Varningar. Nej tack!Goda råd. Ja tack!
Risken att drabbas av magsjuka är lika överallt. Sunt förnuft och otur i samma. Var i Turkiet för några år sen fick salmonella och blev inlagd med dropp i en vecka. Maken fick nån slags amöba och behandlades på resmålet i fyra dgr. Nu skall vi åka till ett så omtalat allinclusive hotell på Isla M. men jag är inte det minsta oroad. Jag tycker det är fel att varna folk för detta för det ger en så dålig klang. Det är väl ändå upp till var o en att bedöma vad man vill ha ut av sin semester. Tror det är lika mycket skit på Julborden i så fall.. Vi är en stor familj med tonåringar som alltid är hungriga eller törstiga och sysslolösa, vad passar bättre än ett hotell som passar upp så maken och jag också kan ta semester?? Vi kommer förstås att äta även på andra ställen så långt reskassan tillåter men nu har man i vart fall basen. Vad tycker Ni andra allinclusive-resenärer? Alla kan ju inte sitta hos Rulle för då får han väl bygga ut.
|
|
|

2008-12-03, 13:54
|
|
|
Turkiet ligger i samma grupp som Egypten och Indien. Håller absolut inte med om att det är lika farligt som att äta ett svenskt julbord. Mer trams. Visst får var och en åka dit man vill. Alla har olika bedömningar vad man vill ha ut av semestern. Att låsa in sig på att AI är i alla fall inte min idé om en skön, rolig och meningsfull semester.
|
|
|

2008-12-03, 15:57
|
|
Hej Ivar & Maggan vilken tur ni hade som slapp bli magsjuka???? o att ni valde världens bästa hotell(enligt er själva) men sluta upp nu med att hela tiden klaga på All Inclusive hotellen var och en väljer själva var dem vill lägga sina pengar berätta istället om hur skönt o underbart det var i IM och ge några bra restips istället Okej..ska själv dit i Mars-09 + att jag valt att på bo All Inclusive hotell...
|
|
|

2008-12-04, 10:44
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av remming
Nu skall vi åka till ett så omtalat allinclusive hotell på Isla M. men jag är inte det minsta oroad.
|
Du ska inte ha anledning till oro heller, jag tror säkert ni får en underbar semester i världens härligaste klimat, njut och må gott, det ska vi också göra när det äntligen blir så dax.
|
|
|

2008-12-04, 12:14
|
Reg.datum: dec 2006
|
all inclusive
Håller inte med om att al inclusive är dåligt ,magsjuk kan man bli överallt vi har rest mycket både Thailand Isla Margareta haft både Al inclusive,frukost helpension halvpension
Många banfamiljer tycker att Al inclusive är bra slipper tjat om läsk och glass villket ofta ingår kan bli dyrt om det ska köpas ute min man var magsjuk en gång och det var i Turkiet
där vi hade bra frukostAlltså ingen fara med Al Inclusive Hoppas att ni får det braSjälv åker jag till Thailand i januari har ndest frukost då jag inte hittat något hotell som har Al Inclusive
Christina
|
|
|

2008-12-04, 13:36
|
|
|
Christina adresserar sig själv, ovan , verkar det som.
En bra ide´, kan vara att läsa det man skrivit innan man postar?.
Bara titta ner på skrivbordet och köra pekfingervalsen, sedan klart?.
Jag som inte trodde lågstadie-ungar fick resa själv och dessutom har
EGNA barnfamiljer,ha ha. Ironi?,.... nja , snarare tragiskt.
"en sjuk brun hårig sjuk sköterska" en rebus för dig christina
|
|
|

2008-12-04, 17:43
|
|
|
Problemet med ving osv är att de (nästan) bara erbjuder al inclusive på Margarita. Varför åka så långt som man får göra för att komma hit och sedan låsa in sig på ett hotell. En del av charmen med att resa är ju att äta det som värdlandet har att erbjuda.
|
|
|

2008-12-04, 18:58
|
|
...har inte tänkt låsa in oss på hotellet det gör jag på natten när jag sover och nånstans måste man bo..
|
|
|

2008-12-06, 17:17
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av christina
Håller inte med om att al inclusive är dåligt ,magsjuk kan man bli överallt vi har rest mycket både Thailand Isla Margareta haft både Al inclusive,frukost helpension halvpension
Många banfamiljer tycker att Al inclusive är bra slipper tjat om läsk och glass villket ofta ingår kan bli dyrt om det ska köpas ute min man var magsjuk en gång och det var i Turkiet
där vi hade bra frukostAlltså ingen fara med Al Inclusive Hoppas att ni får det braSjälv åker jag till Thailand i januari har ndest frukost då jag inte hittat något hotell som har Al Inclusive
Christina
|
Jag tycker det är pinsamt att läsa dina kommentarer till Christina, förmodligen har du aldrig själv kunnat ha råd att resa och därför ha synpunkter till andra.
Detta är väl ett forum där man ska ge tips och inte klaga på hur folk stavar!!!
Jag förstod allting och åker själv till IM på måndag, all inclusive och ska ha en UNDERBAR semester. Hoppas att få träffa en massa trevliga människor och åka runt i detta trevliga land 
/ Marie
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|