ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-06, 17:20

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Christina adresserar sig själv, ovan , verkar det som.
En bra ide´, kan vara att läsa det man skrivit innan man postar?.
Bara titta ner på skrivbordet och köra pekfingervalsen, sedan klart?.
Jag som inte trodde lågstadie-ungar fick resa själv och dessutom har
EGNA barnfamiljer,ha ha. Ironi?,.... nja , snarare tragiskt.

"en sjuk brun hårig sjuk sköterska" en rebus för dig christina
Du kanske skulle förhandsgranska själv, eller vet du inte om att alla namn alltid börjar med stor bokstav.
Ett ordspråk till dig: Kasta inte sten när du sitter i glashus

/ MMMMMMMMMM
Svara med citat

Gammal 2008-12-06, 18:06

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 5

Standard Radera
Du moderator, kan du inte radera denna tråden, den har ballat ur fullständigt, den handlar inte om allinclusives vara eller icke vara längre.
Vad stavningen har med detta att göra förstår jag inte.
Svara med citat

Gammal 2008-12-07, 16:55

christina

Globetrotter
christina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard all inklusive
TACK Marie/Christina
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 14:36

Gäst

Lightbulb inte perfekt.....bara läsligt, tack!
jo jag har vart på IM tre(3) gånger. kul e att du marie , letar fel, och just anmärker
på stor bostav. HUMOR. det skiter jag i, by choice, dock är mina inlägg fullt läsbara.
vilket christinas inte är. det är vad det hela handlar om . inget annat.
detta är ingen uppsats. ingen cv. inget pressmeddelande.....

alla har rätt till sin åsikt, fördomar spar tid sägs det...
vilken bild och jag får av christina genom hennes inlägg, där jag som
forumläsare skall bedömma råden/tipsen genom mitt intryck av
skribenten låter jag vara osagt....
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 21:20

Gäst

Standard All Inklusive
Varför tror många att man är bara inne på hotelområdet när man har All Inklusive??

Vi reser nu i feb med AI men int etänker vi vara instängda på hotelområdet bara för att man har AL
Skulle vara kul att veta åldern på dom som klagar?...
Verkar vara bortskämda i allafall...själv fyller jag 56 i morgon *S*
Svara med citat

Gammal 2008-12-11, 11:25

christina

Globetrotter
christina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard all inclusive
Hej!
Vi är 63 och 64
Svara med citat

Gammal 2008-12-14, 18:59

Gäst

Standard suck och stön
Måste man klaga på andras språk här? Kan du inte läsa det kan du väl lika gärna hoppa över det inlägget!

En stor del av befolkningen i vårt land har dyslexi, vilket innebär att man kanske inte kan stava eller läsa allting rätt. Var inte så trångsynt!
Svara med citat

Gammal 2008-12-15, 01:13

Joker

Talking
Jag har framfort kritik i en annan trad(ar 26 ar), dock inte mot AI konceptet utan mot specifikt hotell(Hesperia). Enda kritiken jag kan komma pa mot att resebolagen arrangerar AI resor ar att lokalbefolkningen som driver butiker och restauranger kanske inte far lika stor del av kakan som vi turister bar med oss.

Ha det gott!
Svara med citat

Gammal 2008-12-30, 23:15

robban1977

Question
Förstår inte överhuvud taget varför folk väljer AI, varför åka runt halva jorden och ta in på hotell med AI. Då kan man ju lika gärna stanna hemma och ta in på pensionat med fullpension istället. Det är en klyssa men halva nöjet med att resa är ju att gå ut och äta den mat som finns på resemålet, inte äta "bambamat" i en skolmatsalsliknande lokal sju dagar i veckan.
Svara med citat

Gammal 2009-01-02, 20:13

Gäst

Angry
Citat:

Håller inte med dej alls om det du skriver, andrahandsuppgifter och tredjehandsuppgifter ska man ta för vad det är, oftast överdrivet skvaller och skitsnack.
Vi har erfarenhet av just Portofino och deras allinclusive och har valt det igen, just för att vi har erfarenhet av det, och då vi åker dit enbart för att slöa i två veckor och inte behöver uppleva så passar det extra bra att veta vad man får. Det enda som du har rätt i var bommar och beväpnade vakter, men det var väl inte dej dom siktade på, så jag förstår inte vad det stör den som bor där. Jag ser det som trygghet istället.
I Egypten när vi var där för några år sen då var det K-pistbeväpnade vakter överallt, men inte hörde jag några klagomål om det.
Beror det kanske på vilket land man åker till? Muslimer kanske är lite mer opålitliga än vad Sydamerikaner är så då passar en skarpladdad k-pist bättre.
Så var försiktig med att kritisera det du inte har erfarenhet av, för tydligen bodde ju inte DU på Portofino.
Min man och jag och ett par goda vänner har personliga erfarenheter av Portofino, där vi bodde för två år sedan, och vi kan absolut inte rekommendera hotellet. Vad beträffar maten så tyckte vi de första två dagarna att maten var bra. Det fanns många olika rätter att välja mellan och det smakade bra. Men snart nog upptäckte vi att den mat som skulle vara varm, alltid var ljummen. Snart nog började våra magar krångla och efter att ha ätit ljummen mat i en veckas tid, blev vi nästan äcklade av maten. Man bara längtade efter rejält varm mat. Vi åt några gånger på andra matställen, men eftersom vi var totalt utarbetade och i stort behov av vila och lugn och ro, så ville vi inte bege oss iväg från hotellet varje gång vi skulle äta. Efter att ha varit halvdåliga i våra magar vid ett par tre tillfällen vardera, blev jag rejält dålig sista natten. På kvällen hade vi ätit taco-menyn och den var uppenbarligen inte riktigt ok. På flyget hem njöt vi av maten som serverades, inte för att den var någon kulinarisk sensation, men den var rejält varm! Gissa om vi uppskattade det!
När det gäller hotellet i övrigt har vi inte heller särskilt goda erfarenheter. Redan första natten låg vi vakna pga en luftkonditionering som förde ett förskräckligt oväsen. Första dagen fick vi problem med toaletten, som inte gick att spola. Trots en mängd kontakter med receptionen och till slut med Fritidsresor, fick vi vänta ända till kvällen innan den fixades. När väl toaletten var ordnad och vi skulle duscha innan middagen, ja, då gick duschen sönder. Återigen upprepade kontakter med receptionen innan den lagades. Handdukar fick vi tjata om så gott som varje dag. En stor del av tiden som vi så väl behövde till vila och rekreation fick vi använda till att krångla med hotellproblem. Inte kul!
Det positiva med Portofino var det fina hotellområdet och närheten till stranden. Vattnet var tyvärr inte så trevligt att bada i varje dag. Vissa dagar flöt det in otroliga mängder med tång, vilket gjorde att man inte kunde gå i och bada.
Den största, och så gott som enda, behållningen av vår resa till Isla de Margarita var det otroligt underbara klimatet. Vi åker gärna tillbaka till den delen av världen, men absolut INTE till Isla de Margarita!
Svara med citat

Gammal 2009-01-03, 12:03

Gäst

Standard
Citat:

Min man och jag och ett par goda vänner har personliga erfarenheter av Portofino, där vi bodde för två år sedan, och vi kan absolut inte rekommendera hotellet. Vad beträffar maten så tyckte vi de första två dagarna att maten var bra. Det fanns många olika rätter att välja mellan och det smakade bra. Men snart nog upptäckte vi att den mat som skulle vara varm, alltid var ljummen. Snart nog började våra magar krångla och efter att ha ätit ljummen mat i en veckas tid, blev vi nästan äcklade av maten. Man bara längtade efter rejält varm mat. Vi åt några gånger på andra matställen, men eftersom vi var totalt utarbetade och i stort behov av vila och lugn och ro, så ville vi inte bege oss iväg från hotellet varje gång vi skulle äta. Efter att ha varit halvdåliga i våra magar vid ett par tre tillfällen vardera, blev jag rejält dålig sista natten. På kvällen hade vi ätit taco-menyn och den var uppenbarligen inte riktigt ok. På flyget hem njöt vi av maten som serverades, inte för att den var någon kulinarisk sensation, men den var rejält varm! Gissa om vi uppskattade det!
När det gäller hotellet i övrigt har vi inte heller särskilt goda erfarenheter. Redan första natten låg vi vakna pga en luftkonditionering som förde ett förskräckligt oväsen. Första dagen fick vi problem med toaletten, som inte gick att spola. Trots en mängd kontakter med receptionen och till slut med Fritidsresor, fick vi vänta ända till kvällen innan den fixades. När väl toaletten var ordnad och vi skulle duscha innan middagen, ja, då gick duschen sönder. Återigen upprepade kontakter med receptionen innan den lagades. Handdukar fick vi tjata om så gott som varje dag. En stor del av tiden som vi så väl behövde till vila och rekreation fick vi använda till att krångla med hotellproblem. Inte kul!
Det positiva med Portofino var det fina hotellområdet och närheten till stranden. Vattnet var tyvärr inte så trevligt att bada i varje dag. Vissa dagar flöt det in otroliga mängder med tång, vilket gjorde att man inte kunde gå i och bada.
Den största, och så gott som enda, behållningen av vår resa till Isla de Margarita var det otroligt underbara klimatet. Vi åker gärna tillbaka till den delen av världen, men absolut INTE till Isla de Margarita!

Och jag kan rekommendera hotellet, vem har rätt ni eller vi????????
Var inte så kategorisk i dina fördömmanden, bara för att du tyckte det var skit så är ju inte det detsamma som att alla ska tycka så.
Svara med citat

Gammal 2009-01-03, 14:43

Gäst

Cool All inclusive
Blir lite fundersam över detta forum. Det verkar att vara "figth" om vem som har rätt eller fel hela tiden,vilket ämne det än handlar om.Är det inte om all inklusive så är det om rättstavning.Vi har alla våra olika åsikter och värderingar.Det betyder inte att någon har rätt eller fel, det betyder bara att vi ser på saker på olika sätt.
Skall åka till Isla Margarita i Mars -09 och är in på denna sida för att få lite tips och erfarenhetar från er som varit där.Har själv bott på all inclusive vid några tillfällen och det finns både för och nackdelar med det förstås. Magsjuka har jag fått både med AI och utan även i andra länder än Venezuela.
En som ser fram emot att komma till IM.
Svara med citat

Gammal 2009-01-03, 15:54

Kenneth

Medlem

Standard Man får vad man betalar för
Portofinos 3 stjärnor som ges av fritidsresor ska man väl ta med en nypa salt, och det gäller ju inte bara Portofino.
Överhuvud taget så lyxar alla resebolag till det med stjärnorna, det säljer bra om inte annat.
Detta bör väl de flesta känna till, med reklam går det att sälja även infryst kaffe om det behövs.
Så jag förstår inte vad "gästen" och deras goda vänner klagar över. Är man så totalt utarbetad så inte skulle jag chansa på ett medelklasshotell som Portofino, nä då fick det nog bli minst 4 stjärnor, eller 5, då vet man vad man får.
Portofino ger jag max 2,5 stjärna, därmed får man vad man betalar för.
Vi har bott där, vi var nöjda, de 2,5 stjärnorna fick vi valuta för.
Innan man nappar på resebolagens reklam så går det ju att titta in på "Hotel Advisor", något jag kan rekommendera alla resenärer innan de bestämmer sej för att tro på resebolagens reklam.
Hitils har jag inte bestämt mej för något charterhotell utan att kolla hotel advisor först. Finns det inte upptaget där, ja då letar jag efter annat hotell.
Konstigt, men vi drar till Portofino igen, och jag tror vi får valuta för de max 2,5 stjärnor vi betalar för.

Identisk med en av gästerna ovan, men inloggningen krånglade då.
Svara med citat

Gammal 2009-01-03, 16:42

robban1977

Wink Varför välja AI över huvud taget!
Citerar Rulle från annan tråd och kan bara hålla med:

Hej på Er som åkte hem nu den 6/10...

Det glädjer mig att höra Era kommentarer om Coco Paraiso, då jag själv starkt rekomenderar just det hotellet och sedan Coral Caribe och Costa Linda...just för de INTE har all inklusiv! Det känns som det är just där som de stora hotellen snubblar

och

Vad jag vet är att alltjämt så är det hotellet (Coco Paraiso) som man hör mest bäst om och minst (inget alls faktiskt) skit om.

Tråden om någon är intresserad:
http://www.reseforum.se/forum/isla-m...o-paraiso.html
Svara med citat

Gammal 2009-01-10, 15:52

Gäst

Standard All Inklucive
En väninna kom hem från IM nu i dagarna, hon sa att vi hade tur som bokat med AI för dom hade inte gjort det. Ett besök på restaurang, åt skaldjur och vin, 2 pers 800 kr??!!!!

Tyvärr vet jag inte vilken restaurang...kan väl kanske vara så att det var jul och nyår så då kanske priserna stiger?,,,,,,
Svara med citat

Gammal 2009-01-10, 19:02

Gäst

Smile
Det bästa med AI är att då vet man vad totalresans kostnad blir, och kan budgetera där-
efter . Inte ovanligt att middag för två personer med vin kostar 500-800 kronor.
Åker alltid till hotel med AI.
Återkommande gäst
Svara med citat

Gammal 2009-01-10, 23:55

Helka9

Nykomling
Helka9 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Vi kom hem från Margarita i går. Vi bodde på Portofino i 2 veckor och detta med utspädda drinkar till att börja med förstår vi absolut inte. Att de inte kan blanda drinkar är en sak och i detta fall betyder det oftast för mycket sprit!!! T ex gin och tonic med is, kanske 1 droppe tonic vilket givetvis blev odrickbart men då var det bara att hälla ut den drinken och hämta sig en ny eftersom det var obegränsat med drinkar etc. Men ibland lyckades de och det blev hyfsade drinkar så man kunde bli berusad om man nu var ute efter det...
Vad maten beträffar så handlade det inte så mycket om mat som bars in och ut så man blev magsjuk utan att det blev fruktansvärt enformigt och uttjatat med denna buffé endast av den anledningen kommer vi nog inte att bo på AI i fortsättningen.
Visst var man lite fundersam på detta med säkerhet etc men i vårt fall kändes det enbart som en trygghet att det var bommar till hotellet och vid flera tillfällen gick det vakter på stranden på dagen som kollade in alla dessa strandförsäljare och det kändes mycket bra att de hela tiden höll ett öga på dem eftersom de som sagt kan vara mycket fingerfärdiga och man kände sig ganska trygg inne på Portofinos område, som parentes kan tilläggas att vi var i Nice i somras och där satt man nästan med handen på sina grejer ibland för att man inte skulle bli av med något.
Till slut vill vi ge Rulle en stor eloge och flera buntar med röda rosor för din hjälp då vi kom till IM och det inte fanns någon mat att erhålla på hotellet just då. Vi var fullständigt uthungrade, i synnerhet en dotter som är allergisk mot diverse mat etc och inte kunnat få äta på planet (en stor bunt ris till Fritidresor som varit informerad om detta men inte kunnat vara behjälpliga med saken). Du la ut för vår taxiresa då vi kom till din restaurang utan att du överhuvudtaget hade en aning om vem vi var. Därför, ett stort tack Rulle för ditt goda bemötande då du hade hunnit åka när vi skulle betala. Och vi rekommenderar ditt ställe.
Det finns mer positivt att säga om IM men våra hjärnor håller fortfarande på att bearbeta alla intryck så det får bli vid ett annat tillfälle.
Svara med citat

Gammal 2009-01-11, 00:50

Kenneth

Medlem

Standard
Trevligt att läsa dina kommentarer Helka9. Det verkar som Portofino fortvarande håller måttet för 2,5 stjärnor, så då kan vi åka med tillförsikt om 14 dagar. Och maten är ju som den är. Vi lär inte svälta ihjäl ändå .
Så nu hoppas vi bara på att vädergudarna är oss nådiga.
Svara med citat

Gammal 2009-01-11, 01:04

Helka9

Nykomling
Helka9 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Smile
Vädergudarna är säkert med er oxå, för det var de med oss...
Och de ggr man blir för trött på hotellbuffén så finns det ju andra restauranger till OK priser, med det vet ni ju redan!! Ha en trevlig semester, för det hade vi:-)
Svara med citat

Gammal 2009-01-11, 09:42

kattepälsen

Medlem
kattepälsen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Thumbs up All inclusive
Inte ska ni väl behöva varna andra resenärer mot AI på Margarita......
Vi har rest en hel del ,min man ,barnen och jag. Dom tre sista gångarna har varit med AI. Toppen tycker vi. Dessutom har det inte varit ngn prisskillnad med eller utan AI.
Vi har varit på Dominikanska, Margarita och nu senast i Kenya. Inte en enda magbasilusk har slagit ut oss. Innan vi åkte till DR var jag inne på ett annat forum och där var magsjuka det stora snackämnet. Gissa om vi var skeptiska till att åka.Magsjukan haussades upp som ett megaproblem. Betala dyra pengar och så spy hela semestern. Hu. Men såg vi till ngn magsjuka.....Nej inte alls.
Alla friska och raska på Margarita och till och med i Kenya. Antingen har vi magar av stål eller så är det inte så stort problem med AI.
I år går resan återigen till Margarita. Vi gillade stället förra gången då vi åkte reguljärt med Framtidsresor och bodde på Palm Beach. Lite tråkigt hotell kanske tyckte tonåringarna. Inga aktiviteter alls även om det stod att det skulle vara både beachfotboll och aktiviteter i poolen.
Annars har vi inget att klaga på när det gällde hotellet. Rent, snyggt och trevlig personal enligt oss.
Denna gången åker vi charter med Fritidsresor och skall bo på Hesperia Playa el Agua. Hotellet är fullständigt värdelöst enligt de senaste inläggen på Tripadvisor men vi får väl se. Alla är olika och upplever saker och ting olika. Vi reser med öppet sinne och förväntar oss inte för mycket.
En annan fördom med AI är att vi som väljer dessa hotell murar in oss på hotellområdet hela dagarna. Varför i hela friden tror ni det?????Vi åker på utflykter och utforskar resmålet som vi önskar och har hotellet som bas. Det har väl alla.
Har bott på hotel utan AI och då använder man sig oxå av hotellets faciliteter väl? Dessutom så måste man inte äta alla måltider i hotellets restaurant. Vi går ofta ut och äter middag på kvällarna men äter kanske frukost och lunch på hotellet eller dess strandbar.
Alla måste få resa eller göra som det passar deras familj när dom är på semester. Det som passar för en familj är totalt värdelöst för en annan utan att det är fel.
Vi hoppar glatt över välkomstmöte och resebyråns utflykter och "kan själv". Andra tycker annorlunda. Så ska det vara.

En annan grej bara. Vi brukar alltid ha en sånn jäkla otur med rummen. Skulle nästan tro det gick troll i det. Med ett undantag (Palm Beach faktisk där vi fick ett stort bungalowrum med sovloft till pojkarna))har vi fått dom semsta rummen på hela hotellet även om vi önskat poolutsikt varje gång. Har vi fått det,INTE då. Det har tack och lov gått att få byta rum efter ett par dagar med tjat men det är inte roligt. På DR blev vi placerade i fel hotelldel med utsikt mot en mur (10cm från balkongräcket) även om vi betalat för en annan hotelldel. I Kenya hade vi betalat för poolutsikt och hamnade i två små rum ovanpå personalentren med utsikt rakt in i hotellväggen bredvid!
Ordnade oxå upp sig efter ett tag men endå!
Denna gången skal jag med hjälp av min chilenska kollega skriva ett trevligt lite mejl på spanska till hotellet ngr veckor innan och snällt be om ett par trevliga rum :=))

Ha så skönt alla som åker nu snart AI eller inte. Det ska vi ha!

Marianne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8