ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-24, 20:19

remming

Medlem
remming är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Cool mjölkallergi
Hej. Vi är en familj på 5 varav tre vuxna barn som åker ner till IM efter nyår. Valet föll lätt AI på hotel Flamenco då ungar kan vara ständigt hungriga osv. Nu har jag läst en massa på forumet, tänker dock inte bli avskräckt för jag har sannerligen längtat efter denna resa. Vad jag undrar är om någon har erfarenhet av allergi alltså vad brukas normalt i tillagningen? Kommer vi att få problem? Vi kan ju inte vara de första? No Leche!
Svara med citat

Gammal 2008-11-28, 00:33

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej hela familjen...(Remming)
Nu vet jag att mjölkallergi och laktosintolerans INTE är samma sak, men lite närliggande, och jag har haft både gäster och vänner här med dessa problem och de har inte upplevt det som något större problem och har kunna äta och trivas här. Till dem som är laktosintoleranta så har jag ett litet kort med text på spanska, som man kan skriva ut och plasta in och ha med sig och visa restaurang- eller hotellpersonalen.
Mvh Rulle på "Sjuan"
Senast redigerad av margarita den 2008-11-28 klockan 00:36.
Svara med citat

Gammal 2008-11-29, 13:49

remming

Medlem
remming är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Smile
Hej Rulle och tack! Det är alldeles riktigt som du säger att det är två vitt skilda allergier. Vad man bör tänka på är ex om maten är stekt i olja (inga problem) grillat ok men inbakade grejer är lurigt som bröd o panering. Kan ju inte riktigt deras matkultur men annars skickar vi bort grabben till dig haha.Finns ni i närheten av hotel Flamenco eller? Det verkar som vi syns efter nyår i vilket fall vi kommer med lasset den 5:e. Du verkar ha koll på det mesta vi behöver veta.Tack igen hälsn.remming co
Svara med citat

Gammal 2008-11-29, 14:33

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej...
Ja, det kan väl kanske vara 4-500 meter från Flamenco bort till oss och om Ni reser med Fritidsresor så får Ni Er briefing på tisdag morgon borta hos oss på "Sjuan". Annars så är Ni alltid välkomna in för mat, dryck eller bara för att höra Er för om det är något Ni undrar över. Mvh Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8