ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-08, 11:34

Frida & Mattias

Thumbs up Isla Margarita - värt det!
Vi åkte till Isla Margarita i mitten av oktober och stannade i tre veckors tid. Och vi kan inte annat än rekommendera det starkt! Visst, om man vill ha mycket folk runt omkring sig kanske inte just den tidpunkten på året är den mest ultimata att åka. Det var ganska så tomt på restaurangerna och vi behövde inte direkt trängas på den 3 km långa stranden i Playa el Agua. Men det passade oss perfekt, vi ville ha en lugn och skön semester, plus att det resulterade i att vi fick riktigt bra service.

När vi skulle åka hade inte chartersäsongen satt igång än så vi flög till Venezuela reguljärt. Vi googlade på isla margarita och fann såklart Rulle. Vi hyrde en lägenhet av denna omtalade svensk som bor och verkar i playa el agua. Och det var ett lyckat val! Lägenheten höll bra standard med köksutrustning,tv,fräsch toalett etc. Det kändes tryggt och säkert att bo där och det som gav extra plus var den bekantskap man fick med andra hyresgäster som man träffade vid poolen på gården.

Att leva på Isla Margarita var något dyrare än väntat, men vi klarade oss på 11000 sek var på tre veckor. Vi gjorde en del grejer också. Vår största utgift blev att åka till Los Roques, en grupp korallöar som ligger 1 timmes flygresa från Isla Margarita. Vi betalade ca 3000 kr var för 3 dagar o 2 nätter. Det var värt varenda krona!!!
Los Roques var helt klart det bästa på hela resan. Det var det vackraste jag någonsin sett med azurblått vatten och kritvita stränder med fullt av koraller och snäckor längs strandkanten. Det måste besökas om man åker till Isla Margarita.

Ja, så när det kommer till maten så var vi kanske otrooligt tråkiga som i princip bara käkade på Rulles restaurang. Men man visste att maten skulle smaka bra, behövde inte oroa sig för magsjuka och personalen var så himla skön. Rulle har dessutom placerat sin trevliga son Patrick i baren så man fick alltid en trevlig kväll där med god mat och dryck. (rekommenderar mango daquirin!!)

Sammanfattningsvis så hade vi det toppen. Visst, strömmen gick ibland, det saknades en del gatubelysning på kvällarna, hade det regnat var det typ översvämmning här och var, åka taxi kunde bli en resa utöver det vanliga (kör som tokar!) Men allt detta gjorde bara Isla Margarita ännu charmigare. Till sist vill vi ge en stjärna i guldkanten till Rulle, som med sin vänlighet och kunskap hjälpte oss med ALLT som bara tänkas kan både före och under resans gång.

// Frida o Mattias
Svara med citat

Gammal 2008-11-09, 14:24

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Jag ber att få tacka för alla fina ord om mig och min verksamhet. Särskilt glad vart jag så klart över kommerntaren om Patric, som ju har kommit in bra i gänget och arbetet med människor. Han kom ju hit på "prov" bara för några månader sedan, men känner att han trivs så bra att han kommer att bli här vid min sida framöver.
Livemusiken i helgen var ett lyckat drag, så det kommer Vi nog att köra med framöver. Det kom massor mad folk och alla trivdes och hade det bra. Dessutom så Vi hade kassarekord, och det gör ju inget! Å andra sidan så drog ju musiken på sig extra kostnader, men det viktiga är att Vi alla hade det kanon!
Vi ses igen, här eller i Helsingborg! Mvh Rulle & personal
Svara med citat

Gammal 2008-11-11, 11:11

Gäst

Standard paradisöarna..
hej! har också läst om los roques och att det ska vara underbart, undrar nu, åkte ni dit med någon lokalförmåga eller var det med de stora resebolagen ( typ fritidsresor)?
Har hittat att man kan boka hemifrån med dem för ca 3400/PP och då för tre dagar och två nätter.. vill gärna få lite mer info om detta och om ni gjorde någon mer utflykt?
Skulle vilja prova på lite kanoting och djungelliv på fastlandet också, någon som gjort detta?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8