ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-04, 13:49

Gäst

Standard Ashi
Ska åka till IM i februari och bo på hotell Ashi. Är det någon som bott där och kan dela med sig av sina erferenheter?

Det är ju inget lyxhotell och det förväntar jag mig inte heller men är det helt och rent? Blir ju lite fundersam när man läser här på forumet om betydligt lyxigare hotell som har problem med mögel, urin lukt etc...

Får olika uppgifter om avstånd till strand på researangörens hemsida och hotellets hemsida. 400 resp 50m, vilket stämmer med verkligheten?

Finns det restauranger i närheten som man kan gå till på kvällarna? Har medvetet valt hotell utan all incl med den förhppningen att det finns lokala restauranger som man kan gå till istället.

Om man ska göra 1-2 utflyckter under sin 2v vistelse på IM, vilken eller vilka får man absolut inte missa i så fall?

Många frågor.... Hoppas någon har svar på vissa iaf
Svara med citat

Gammal 2008-11-05, 13:09

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej du namnlösa gäst...

Jag har inte bott på hotellet ifråga, men jag bor ju här och träffar en hel massa folk av olika nationaliteter och tyvärr så är det ju så att det man får hör är ju om/när det är dåligt, så som regel så är det ett gott tecken när man inte hör något om det. Det lilla som jag har hört ha dock varit positivt, dvs de som har bott där har tyckt att det har varit helt ok.

Det ligger på gatan bredvid där jag bor själv och något närmare stranden. Jag har själv mätt upp min strecka ner till stranden med bilen och det är ganska så exakt 400 meter, så min bedömning är att det är något kortare från Ashi.

Restaurang att gå till på kvällen? Ja, går Ni ned till stranden och till höger cirka 50-100 meter så ligger min restaurang 7th heaven där, eller som den även heter Septimo Cielo (dito på spanska). Alltså kommer Ni att ha nära och bra till oss, som är en av de absolut bästa restaurangerna på stranden (DEN BÄSTA hävdar många, men du får ju göra din egen bedömning :-)). Där kan du inte bara få god mat & dryck, utan även hjälp, tips och råd. Det finns som regel någon som pratar svenska där och Vi har alla bott här mer eller mindre permanent en längre tid.

Mvh Rulle, Patric, Dayanna och Kristina på "Sjuan"

PS: Avseende utflykter så beror det lite på vad man har för budget, men det finna något för alla plånböcker och du kan komma in och prata med mig (Rulle) om detta på plats och boka detta genom mig.
PSII: Du har väl fattat att det är USD i kontanter som gäller här, då det växlas svart, till långt bättre kurs än den officiella, även det kan jag hjälpa till med. Du ska ju se till att få valuta för den surt förvärvade semesterkassan. :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8