ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-30, 21:01

Gäst

Standard Åka själv?
Hej! Jag funderar på att åka till Isla de Margarita i Januari. Problemet är att det inte är någon som kan/vill följa med mig. Funkar det att åka dit som ensam tjej? Ska jag bo på all inclusive eller på ett vanligt hotell. Finns det någon här som har varit där själv?
Svara med citat

Gammal 2008-10-31, 11:42

H@ns

Medlem
H@ns är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard
Hej!
Jag var där ensam i januari 2008. Nu är inte jag tjej, men det gick alldeles utmärkt. Jag föredrar faktiskt att resa ensam för då får man lättare kontakt med andra. Jag tror inte en ensam tjej får några större problem på IM än någon annanstans, antar att du har skinn på näsan och förstånd nog att inte vandra ensam i de mörkaste gränderna. Dessutom är det billigt med taxi.
All inclusive tycker jag definitivt att du ska skippa. Att gå ut och äta är ju ett utmärkt tillfälle att träffa andra än chartersällskapen på hotellet.
Svara med citat

Gammal 2008-11-05, 13:30

LadyFritte

Nykomling
LadyFritte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Standard
Varför inte hyra lägenhet, Rulle hyr ut fina lägenheter nära Playa el Agua. Vi bodde där 2006 i tre veckor, stor fin fyra med kabeltv, dvd, stereo, fullt utrustat kök, två toaletter med dusch etc.
På den inhägnade gården fanns pool, duschar, toaletter, grillhörna, kylskåp, tvättmaskin etc.
Det var som att bo hemma men med betydligt skönare klimat. Kanske lite "fancy" för en person, men...
Du kanske kan locka med någon när du visar lägenheterna.
http://www.isla-margarita.se/?Q=home
Svara med citat

Gammal 2008-11-05, 17:55

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej

...ja man får väl lyfta på hatten då´ra...tacka, bocka å buga, för komplimangerna.
Jag har lite beroende på när, min lillstuga som ju är lite mera passande för en ensam tjej, annars så finns det möjlighet till att hyra rum också, då Vi har några tjejer som jobbar här som bor i en de stora lgh tvärs över gatan och där finns det sannolikt ett ledigt rum, billigt och tryggt... å med sällskap dessutom!
Du kommunicerar lättast med mig via runar.hellstrand@telia.com

Mvh Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8