ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-29, 15:51

Sanna123

Nykomling
Sanna123 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard Isla De Margarita! BehÖver HjÄlp Och Tips SnÄlla :)
Hej Alla globentrotters

Jag och min vännina (23 år) ska bege oss till Isla de Margarita i december med fritidsresor. Nu är vi jättenyfikna på massor!

1. Vaccination mot gulsot/hepatit A+B Twinrix, är det något vi bör göra?
2. Vad finns det att se som man inte får missa!?
3. Hur är nattlivet? Vågar man "gå" ut om kvällarna?
4. Har någon bott på Hotell Le Flombayant, Playa Agua Boulevard (?) var det +/-?
5. Hur gör vi med dollar? Ska vi växla och var, har hört i restauranger. men är det seriöst? Eller var annars för att få ut en bra kurs?
6. Är det OK med mobiler, tex comviq?
7. Något man absolut måste tänka på?? VIKTIGT??
8. är vattenfallet angels falls "all that"?
9. Vattenskoter ? FInns det?
10. Hur farligt är det med hajar/maneter osv?
11. Los Roques? eller vad det heter, värt att besöka?

Är det jag ngt har missat att fråga är NI MER ÄN VÄLKOMNA ATT berätta intressanta tips!!

Kan inte beskriva hur tacksam jag skulle vara om någon ville hjälpa oss, vi är helt lost fast vi har läst hur mkt som helst!!
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 23:07

jjohnsson

Nykomling
jjohnsson är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna123 Visa inlägg

5. Hur gör vi med dollar? Ska vi växla och var, har hört i restauranger. men är det seriöst? Eller var annars för att få ut en bra kurs?
1. Twinrix(hep a+b) och Stelkramp bör du ha tagit:
Vaccinationer Venezuela

5. Du kan växla hos Rulle, på Sjuan vid Playa el aqua.
Den aktuella "inofficiella" svart marknads kursen för euro/dollar mot bolivaren har du här(ni får dra av 0,3 för att få "Isla Margarita" kursen):
Dolar Paralelo

6. Tele2=Comviq
http://www.reseforum.se/forum/isla-m...html#post84733

7. Ha kul!
Senast redigerad av jjohnsson den 2008-10-30 klockan 07:25.
Svara med citat

Gammal 2008-10-30, 01:28

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej tjejer!

Först och främst så vill jag bara rätta jjohnsson, så till vida att det är styrkursen för fastlandet, närmare bestämt CCS. Här på ön så ligger kursen betydligt lägre med anledning av att det finns större tillgång på västvaluta och mindre efterfrågan. Men hos mig så kan Ni som regel få en bra kurs och framför allt så kan Ni känna Er trygga.
Övriga frågor skall jag försöka svara på om tid finns och de frågetecken som Ni fortfarande har när Ni väl kommer hit kan Ni få uträtade över en kall drink eller öl nere hos oss på "Sjuan". Där Ni bland annat kan hitta mig, min son Patric och en svensk tjej som heter Dayanna.

Mvh Rulle på Sjuan
Senast redigerad av margarita den 2008-10-30 klockan 01:30.
Svara med citat

Gammal 2008-11-04, 14:57

gäst

Standard
Ja, Angels falls och Los roques är verkligen värda ett besök!!!! Ett måste om ni rest så långt.

Växla in dollar hos Rulle, eller det går oftast att göra det i klädaffärer ganska smidigt.

Vi vaccinerade oss mot gulsot, hepatit innan vi åkte.Och dessutom mot gula febern, ifall man skulle till fastlandet som vi skulle.

Vi vågade gå ut på kvällarna på IM, men då mest för att gå till restaurangen och tillbaka, dvs inga långturer. Dessutom undvek vi att ah med oss mycket pengar med oss vid dessa tillfällen. Det var betydligt värre på fastlandet, där gick jag inte ut på kvällen i onödan!

Min sambo har 3-abonnemang, och det fungerade inte medan mitt telia abonnemang fungerade utmärkt.

Som sagt ha med er mycket dollar och njut av resan!
kram
Emma
Svara med citat

Gammal 2008-11-15, 21:48

Gäst

Standard Det löser sig på plats

Gör det så slipper ni oroa er!

2. Vad finns det att se som man inte får missa!?

Dansa salsa, alla är helt grymma på det! Ta de turer som finns av lokala resekontor längsstranden. snorkling jeepsafaris osv. pruta på priset så blir det otroligt prisvärt. Ta er till playa el yaque och kika på kite och vindsurfingen. Shopa i polamar.
Det finns massor att göra så gör inte misstaget att stanna på resorten hela tiden. se er omkring.

Man kan bo billigt runt om på hela ön. Bonde kostar ca 100kr natten. Bo på små posadas.

3. Hur är nattlivet? Vågar man "gå" ut om kvällarna?

Inga problem gå ut och ha kul. dansa salsa ni kommer att få gratis lektioner. I porlamar finns de största klubbarna Kamy beach är bäst enligt mig. sen finns de sämmre senior frog och british bulldog.

4. Har någon bott på Hotell Le Flombayant, Playa Agua Boulevard (?) var det +/-?

Skall vara bra. Det är snygga tjejer som jobbar där iaf

Har ni bokat? annars så ta er runt och bo på olika ställen. Använd lonley planet för bra bonde tips!
Ät ute ist för bara på resort. finns sjukt bra mat. Massa go fisk.

Det finns massor som ger bra kurs. Tänk att de som skall inportera grejer från USA eller europa e i behov av dollar det ger bättre kurs. Växla stora sedlar dvs 100/50 dollar. allt annat ger lägre kurs. Växla inte allt på en gång det är farligt och kursen kan skifta kraftigt beronde på världsmarknaden.

vet ej.

Sunt furnuft!!!. det är inte så farligt som man tror. Lite inte på resebolag de överdriver. Ta er tid att känna lokala människor, det har ni mkt utbyte av. E man inte dum så klarar man sig.
Köp inte droger!!!

8. är vattenfallet angels falls "all that"?

säkert...

9. Vattenskoter ? FInns det?

finns billiga turer och sktrar att hyra.

10. Hur farligt är det med hajar/maneter osv?

finns inga farliga vad jag vet.

11. Los Roques? eller vad det heter, värt att besöka?

Dyrt men säkerligen värt!

Är det jag ngt har missat att fråga är NI MER ÄN VÄLKOMNA ATT berätta intressanta tips!!

Kan inte beskriva hur tacksam jag skulle vara om någon ville hjälpa oss, vi är helt lost fast vi har läst hur mkt som helst!!

Hopps det hjälper er. Man behöver inte veta så mkt innan. Det löser sig på plats. Men fundera ut vad ni vill ha ut av resan innan iaf.

God tur// erik
Svara med citat

Gammal 2008-11-16, 15:40

Gäst

Smile Trevli och Glad
Ni kan växla på 7 th Heaven hos Rulle som äger den restuarangen den ligger nere vid stranden.Han är bra och man får bra kurs och är ärlig och man behäver inte vara rädd för att bli lurad.Dessutom har han väldigt god mat allt som finns på matsedelen är gott för vi har prövat allt.

Mvh/Göran
Svara med citat

Gammal 2008-11-20, 17:35

Gäst

Standard Missa inte dessa!
Hej!

Ni får ABSOLUT INTE missa Los Roques och Delta(Orinocco)-Canaima. Orinocco och Canaima är upplevelser som inte går att beskrivas i ord. Helt otrolig resa! Åk på den eller så missar ni nog något av det mest underbara man kan vara med om. =)

Los Roques är också ett häärligt ställe..som paradiset! =)

//C
Svara med citat

Gammal 2008-11-27, 20:06

Gäst

Standard
Hej! Jag ska oxå dit i dec 11-26e m 2 tjejkompisar när åker ni o vart ska ni bo??
Svara med citat

Gammal 2008-12-12, 14:36

Axel

Nykomling
Axel är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Smile
jag ska med dit nu i december...
en fråga bara till någon som varit där :
Finns det bankomater/ATM så man kan ta ut pengar ?

/ axxxe
Svara med citat

Gammal 2008-12-13, 20:12

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Axxxe

Visst kan du det, men du förlorar en himla massa pengar, då det är svartväxling som råder här. tar du ut på kortet (det går inte alltid och överallt, men det går) så får du 2,144 BsF/USD minus bankens avgifter och tar du med cash/USD så ligger det idag på runt 4 BsF/USD....och skulle du få brist så är det alltid bra att ha med sig dosan till Internetbanken så gå det att lösa...om du bara kommer bort till oss på Sjuan. Mvh Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-12-13, 20:58

Axel

Nykomling
Axel är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
ok tack för tipsen ! !
Svara med citat

Gammal 2008-12-14, 05:33

jjohnsson

Nykomling
jjohnsson är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av margarita Visa inlägg

Hej Axxxe

Visst kan du det, men du förlorar en himla massa pengar, då det är svartväxling som råder här. tar du ut på kortet (det går inte alltid och överallt, men det går) så får du 2,144 BsF/USD minus bankens avgifter och tar du med cash/USD så ligger det idag på runt 4 BsF/USD....och skulle du få brist så är det alltid bra att ha med sig dosan till Internetbanken så gå det att lösa...om du bara kommer bort till oss på Sjuan. Mvh Rulle
hellre x2 än x4, blir dyrt i längden om man kör ärligt
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8