1. Vaccination mot gulsot/hepatit A+B Twinrix, är det något vi bör göra?
Gör det så slipper ni oroa er!
2. Vad finns det att se som man inte får missa!?
Dansa salsa, alla är helt grymma på det! Ta de turer som finns av lokala resekontor längsstranden. snorkling jeepsafaris osv. pruta på priset så blir det otroligt prisvärt. Ta er till playa el yaque och kika på kite och vindsurfingen. Shopa i polamar.
Det finns massor att göra så gör inte misstaget att stanna på resorten hela tiden. se er omkring.
Man kan bo billigt runt om på hela ön. Bonde kostar ca 100kr natten. Bo på små posadas.
3. Hur är nattlivet? Vågar man "gå" ut om kvällarna?
Inga problem gå ut och ha kul. dansa salsa ni kommer att få gratis lektioner. I porlamar finns de största klubbarna Kamy beach är bäst enligt mig. sen finns de sämmre senior frog och british bulldog.
4. Har någon bott på Hotell Le Flombayant, Playa Agua Boulevard (?) var det +/-?
Skall vara bra. Det är snygga tjejer som jobbar där iaf
Har ni bokat? annars så ta er runt och bo på olika ställen. Använd lonley planet för bra bonde tips!
Ät ute ist för bara på resort. finns sjukt bra mat. Massa go fisk.
5. Hur gör vi med dollar? Ska vi växla och var, har hört i restauranger. men är det seriöst? Eller var annars för att få ut en bra kurs?
Det finns massor som ger bra kurs. Tänk att de som skall inportera grejer från USA eller europa e i behov av dollar det ger bättre kurs. Växla stora sedlar dvs 100/50 dollar. allt annat ger lägre kurs. Växla inte allt på en gång det är farligt och kursen kan skifta kraftigt beronde på världsmarknaden.
6. Är det OK med mobiler, tex comviq?
vet ej.
7. Något man absolut måste tänka på?? VIKTIGT??
Sunt furnuft!!!. det är inte så farligt som man tror. Lite inte på resebolag de överdriver. Ta er tid att känna lokala människor, det har ni mkt utbyte av. E man inte dum så klarar man sig.
Köp inte droger!!!
8. är vattenfallet angels falls "all that"?
säkert...
9. Vattenskoter ? FInns det?
finns billiga turer och sktrar att hyra.
10. Hur farligt är det med hajar/maneter osv?
finns inga farliga vad jag vet.
11. Los Roques? eller vad det heter, värt att besöka?
Dyrt men säkerligen värt!
Är det jag ngt har missat att fråga är NI MER ÄN VÄLKOMNA ATT berätta intressanta tips!!
Kan inte beskriva hur tacksam jag skulle vara om någon ville hjälpa oss, vi är helt lost fast vi har läst hur mkt som helst!!
Hopps det hjälper er. Man behöver inte veta så mkt innan. Det löser sig på plats. Men fundera ut vad ni vill ha ut av resan innan iaf.
God tur// erik