ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-29, 15:47

Sanna123

Nykomling
Sanna123 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard Isla De Margarita! BehÖver HjÄlp Och Tips SnÄlla :)
Hej Alla globentrotters

Jag och min vännina (23 år) ska bege oss till Isla de Margarita i december med fritidsresor. Nu är vi jättenyfikna på massor!

1. Vaccination mot gulsot/hepatit A+B Twinrix, är det något vi bör göra?
2. Vad finns det att se som man inte får missa!?
3. Hur är nattlivet? Vågar man "gå" ut om kvällarna?
4. Har någon bott på Hotell Le Flombayant, Playa Agua Boulevard (?) var det +/-?
5. Hur gör vi med dollar? Ska vi växla och var, har hört i restauranger. men är det seriöst? Eller var annars för att få ut en bra kurs?
6. Är det OK med mobiler, tex comviq?
7. Något man absolut måste tänka på?? VIKTIGT??
8. är vattenfallet angels falls "all that"?
9. Vattenskoter ? FInns det?
10. Hur farligt är det med hajar/maneter osv?
11. Los Roques? eller vad det heter, värt att besöka?

Kan inte beskriva hur tacksam jag skulle vara om någon ville hjälpa oss, vi är helt lost fast vi har läst hur mkt som helst!!
Svara med citat

Gammal 2008-10-30, 20:31

Dennis

Nykomling
Dennis är inte uppkopplad

Standard
Hey på dig! Jag hade en flickvän från Venezuela för 2 år sedan ock åkte dit under sommaren 2006. Hon hade faktiskt en liten bostad på Playa el Agua!

IAF det här är vad jag kan föreslå dig:

- Angels Fall: otrolig fin... kan ni åka dit, så MÅSTE ni göra det. Några dagar i djungeln, det är jätte jätte värt...
- Los Roques: tyvärr hade vi någon problem och vi hann aldrig dit. IAF alla, alla säger det är värt att åka dit på besök. Det verkar vara jättedyrt, så att det kanske inte är bra att stanna för långt där
- Vaccination: jag hade någ gjort allt vad var bra att göra. Det är särklilt bra om ni åker till Canaima (Angels Fall, alltså)
- Pengar: i Venezuela använder de Bolivares. Alla vill ha Euro/Dollar (eller så var det för 2 år sedan). Ni ska få vet att venezuelerane (vad säger man?) får bara köpa ett visst antal EUR/DOLLAR per år. Därför finns det en ganska stor svart marknad för dessa pengar. Vill ni säjla EUR/DOL är det jätteenkelt. I resturanger kanske går det (har inte provat själv). Prova inte i flygplatsen: ni kan bli lurade... Annars får ni ta något officielt. Jag har verkligen ingen stor förslag.
- Hajar/Maneter: har inte haft någon problem på Isla Margarita
- Vattenscooter: de finns där, ni kan hyra dem (inte så billigt..)
- Nattlife på ön var bra, speciellt i Porlamar (öns huvudstad). Ni ska säkert ta taxi dit för bussar finns inte så mycket...
- Något viktigt man får tänka på: naturligtvis pay attention all the time. Men annars ingent speciellt jag kommer på just nu...

- Bilder kan nu se här: Panoramio - Photos of the World
- Playa el agua: http://dennis.byethost32.com/gallery...g/DSCF1417.JPG

Hoppas det hjälpte å förlåt för min svenska, men jag är ju italienare ahhaha
Svara med citat

Gammal 2008-10-31, 11:34

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
//Sanna123

Tag dig lite tid att titta på tidigare trådar så hittar du mycket av den information som du vill ha. Hoppas att du får en trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2008-11-04, 10:59

Sanna123

Nykomling
Sanna123 är inte uppkopplad

Standard Hej!
Tack för svaren Snart är det dags, vi har kollat upp allt i minsta detalj!

Snart bär det av var och vaccinerade oss igår mot hepatit A / B och gula febern. För er som är spruträdda (jag är verkligen livrädd tog 30 min innan jag kunde ta sprutan) så var det som ett myggbett inte ens det! Viktigt att man tar dem också, på läkarkliniken vi besökte hade många blivit tvångsvaccinerade mot gula febern nere i Venezuela (fastlandet) Så det är värt att tänak på 380 kr och skyddar i 10 år
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8