ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-28, 12:33

Johanna Lisa

Standard Gulafebern
Hej!
Vi läste på UDs hemsida att man kan nekas in/utresa om man inte är vaccinerad för gulafebern. Vi har helt missat detta och resebyråns hemsida nämde inget om ett vaccinationstvång. Någon som vet mer? Vår resa närmarsig och vi fick lite smått panik när vi läste det.
Svara med citat

Gammal 2008-10-28, 15:41

jjohnsson

Nykomling
jjohnsson är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Lisa Visa inlägg

Hej!
Vi läste på UDs hemsida att man kan nekas in/utresa om man inte är vaccinerad för gulafebern. Vi har helt missat detta och resebyråns hemsida nämde inget om ett vaccinationstvång. Någon som vet mer? Vår resa närmarsig och vi fick lite smått panik när vi läste det.
Det är bara om man kommer från ett land där gula febern förekommer:

Saxat från Vaccinationer Venezuela :

Gula febern, anmärkning 1. Giltigt intyg om genomången vaccination mot gula febern krävs vid inresan till landet om du senaste 6 dygnen vistats i infekterat land, men inte om du reser direkt från Sverige. Intyget utfärdas på vaccinationscentraler.

Gula febern - infekterade områden (WHO´s klassificering) finns i följande länder:

Afrika:
Angola, Benin, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Kamerun, Kongo (Demokratiska republiken, f.d. Zaire), Liberia, Nigeria, Sierra Leone, Sudan.

Sydamerika:
Bolivia, Brasilien, Colombia, Ecuador, Franska Guiana, Peru.
Svara med citat

Gammal 2008-10-28, 16:26

Johanna Lisa

Smile
phuu tack! Då ordnar det sig nog.
Svara med citat

Gammal 2010-02-08, 10:22

Gäst

Standard Gula febern
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Lisa Visa inlägg

Hej!
Jo, så är det. Gula febern måste man ha och sprutan (en som tur är) måste tas tio dagar innan man reser dit. Man får ett intyg man kan visa upp.
Svara med citat

Gammal 2010-02-09, 01:10

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hallå i låddan!

jag bor här sedan fem år och har rest fram och åter i ytrterligare ett år. Reser relativt frekvent mellan Venezuela och Europa och har hiotills inte ens blivit tillfrågad en endaste gång! För din egen del så behöver du bara det skyddet om du ska in i den verkliga djungeln. Jag har varit i Salto Angel/Cnaima två gånger och hade bara det skyddet i början...nu bryr jag mig inte...å ingen annan heller! Så jag tror knappast att du behöver bekymra dig!

Over and out for now! Ha en bra resa! / Rulle

Restaurant Septimo Cielo / 7th Heaven - Playa el Agua
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8