ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-27, 21:49

Roos

Nykomling
Roos är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Smile Hotell Hesperia Playa el Agua
Hej! Vi är en familj på 5 personer som ska bo på hotellet Hesperia Playa el Agua. Vi åker i slutet av november. Har läst lite inlägg här på forumet. Är det någon som vet hur hotellets standard är nu? Vi ska bo i dubbelrum där. Borde vi byta upp oss eller är rummens standard ok? Fungerar svenska mobilabonnemang på IM? Är det bättre att ordna något på plats? Har också förstått att IM är känt för pärlsmycken. Hur är priserna på pärlor?
Hoppas någon har något svar på mina frågor.
Ser fram emot en härlig resa till Isla Margarita.

mvh
Gunilla
Svara med citat

Gammal 2008-10-28, 09:40

Gäst

Standard
Vi bodde på Hesperia Playa el Agua under två veckor i februari. Vi var mycket nöjda med hotellets standard och dubbelrummet som vi bodde i. Även om de bungalows som finns på hotellet är väldigt trevliga så tycker jag inte att man behöver uppgradera sig, eftersom rummen är fräscha och alla ligger nära någon av poolerna.

Vi har Tele2 och våra mobiler fungerade inte på IM. Man kan ringa relativt billigt till Sverige från de internetcafén som finns längs med strandpromenaden.

Jag köpte ett väldigt fint pärlhalsband i normalllängd med lås i guld och fick betala strax under 500 kr.

Hoppas att ni får en trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-10-28, 10:44

jjohnsson

Nykomling
jjohnsson är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vi har Tele2 och våra mobiler fungerade inte på IM.
Tele2 har roaming avtal med Telcel/MoviStar, så om man manuellt väljer det nätet(VZ 04 står det i telefonen) så ska det funka med Tele2 mobil SIM.

Digitel verkar vara den operatör som har mest täckning på Playa del Aqua.
Men VZ 04(Telcel/Movistar) funkar längs hela beachen.
Senast redigerad av jjohnsson den 2008-11-16 klockan 00:19.
Svara med citat

Gammal 2008-10-28, 19:10

Roos

Nykomling
Roos är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Standard
Tack för svaren. Känns bra att få höra att hotellet är o.k. Tack för tipset för mobiltelefon. Vi åker till Isla Margarita om en månad nu. Det känns jättekul att ha något att se fram emot och planera för.
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 12:34

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Standard
Även Telias mobilabonnemang fungerar, gjorde så för två år sen och har nog inte ändrats.
Men det kostar skjortan och lite till att ringa. Tror vi fick räkning med ett minutpris på över 20 kr.
Ett billigare alternativ är att köpa ett kontantkort på plats. Är osäker på hur det funkar, men det finns säkert någon här på forumet som har erfarenhet av det.
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 17:01

Gäst

Standard
Det finns telefonkort att köpa för att ringa internationellt. Det enda problemet är att alla telefoner längs strandpromenaden är trasiga och tydligen varit så ganska länge. Detta upptäckte vi efter att vi köpt kortet...
Svara med citat

Gammal 2008-10-30, 14:31

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej alla på Forumet

Enligt vad jag vet så är det Telia och Telenor som fungerar här, men som någon påpekade här så blir det väldigt dyrt, det ligger på runt 20 SEK/min både att ringa och att ta emot samtal. Då kan man hellre gå till någon av de komminikationscenter som bland annat finns här i Playa el Agua, där Ni kan surfa på nätet och ringa hem för en billig peng. Har Ni med Er en bärbar dator så har Vi på min restaurang uppkoppling till Internet via WIFI (trådlöst närverk) för Våra gäster, och gäst det är Ni ju så snart Ni har beställt t.ex. en kall öl. :-)

Vill man så kan man köpa lokalt kontantkort, men det är lite krångligare än hemma, man måste nämligen till shoppingcentret Sambil med passet i handen för att köpa det. Jag har ett antal som jag hyr ut mot deposition (då jag har blivit av med ett antal redan). Att köpa dem kostar typ 25 BsF, men det är mera besväret at göra det som kostar tid. Hör Ni av Er innan så kan jag se till att jag har så det räcker. Det finns ju en del männiksor som har arbete, företag eller annat skäl till vara on-line även på semestern, och då kan Vi lösa detta.

Mvh Rulle / Restaurant 7th heaven - Septimo Cielo

Soliga och varma morgonhälsningar från Playa el Agua! / Rulle - 7th Heaven
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8