ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-25, 00:46

Mikael T

Standard ekonomi. är vi ute och cyklar?
Vi är 2 studenter som nu bokat en resa till IM.
Ni som varit där kanske kan svara på frågan om vi är naiva när det gäller kostnaderna där nere. Vi har en budget på ca 4000/pers för 2 veckor. 4000kr skall räcka till allt, mat, nöjen, utflykter, party osv.

Är detta rimligt?

Och har ni några bra tips på hur man håller nere kostnaderna?

/tack
Svara med citat

Gammal 2008-10-25, 07:55

Gäst

Standard
4000 klarar ni er på. Ta er ur turistområdena så blir allt billigare. Partykostnaderna håller ni nere på IM är inget vidare hålligång party ställe.
Svara med citat

Gammal 2008-10-25, 10:59

Zezzi

Medlem
Zezzi är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard
Jag och min man hade med oss 6000 kr, det klarade vi oss bra på. Då gjorde vi massor med roliga saker. Tror att ni kommer att klara er bra på dom slantarna.

Ha en trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2008-10-25, 15:13

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Mikael!
Det framgar inte riktigt hur Ni kommer att bo, men har Ni bara hotell och frukost sa tycker nog jag att det kan lata lite snalt, men det beroro ju lite pa hur man lever och vad man vill gora!!
4000:-/14 blir ju 285:-/dag... och det later som sagt var lite snalt.

Mvh Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-10-25, 20:53

Mikael T

Smile tack för svar
Snålt och snålt, det är de vi har helt enkelt.
Boendet är inte bokat än men det verkar finns billiga alternativ vad jag sätt. ca 90kr natten. Vi vill självklart göra så mycket som möjligt men bara vi har råd att äta oss mätta är vi nöjda. Allt annat är bonus

Men matkostnaden vad landar man på där, budget alternativet då?
Svara med citat

Gammal 2008-11-03, 15:59

Gäst

Standard
Var där för några år sedan och då fick man en hamburgare med pommes och en Pepsi för ca 20 :- på Margarita Cafe, och på en av strandrestaurangerna i Manzanillo så kostade nyfångad fisk med potatis och grönsaker + en flaska vatten 25 - 30:-.
Svara med citat

Gammal 2008-11-04, 14:49

Gäst

Standard 4000 kr på 2 veckor....
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael T Visa inlägg

Vi är 2 studenter som nu bokat en resa till IM.
Ni som varit där kanske kan svara på frågan om vi är naiva när det gäller kostnaderna där nere. Vi har en budget på ca 4000/pers för 2 veckor. 4000kr skall räcka till allt, mat, nöjen, utflykter, party osv.

Är detta rimligt?

Och har ni några bra tips på hur man håller nere kostnaderna?

/tack

Hej på er
jag och min sambo var där 2 ½ vecka på bland annat IM och jag kan säga att 4000 kr inte räckte för oss. Men vi ville ju åka runt i venezuela och se Angels Falls, Los Roques m.m. Och dessa resor kostar en hel del! Men bra tips för att hålla nere kostaderna är att ha med sig mycket dollar (vi skulle haft allt i dollar om vi bara tänkt till ordentligt innan vi åkte), eftersom amn kan växla till bolivars för nsäta dubbla kursen jämfört med i bankomaterna. Streetfood är billigt, öl likaså, men ska ni äta mat på en restaurang så ligger det runt 100 kr/person. I alla fall det som vi hittade.

Vi bodde på Patricks i Juan griego, ett mindre enklare guesthouse, som kostade ca 80 bolivar/natt vilket är ca 240 kr/dubbelrum och natt. Ett bra tips.

Ha det gott, för det är verkligen ett trevligt resmål!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8