ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-14, 11:55

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Question Isla Margarita - Vad har hänt?
Januari åker vi till IM för andra gången, då blir det två år sen vi var där sist. Vi hade en helt otroligt bra semester i två veckor, och det var givetvis den upplevelsen som gjorde att vi ville åka dit igen. Då bodde vi på Portofino, vi väljer det hotellet igen. Vi vet var och hur det ligger, och vad vi får eller kan förvänta oss att få, sen kan ju allt bli sämre eller bättre. Men då vi återigen är ute efter avkoppling och att slappa sola och bada och bara finnas till utan en massa krav och måsten, ja då får IM och hotellet en chans till.
Det jag nu funderar över lite är att jag tycker mej uppleva mer negativa insändare och upplevelser om IM idag än för ca två år sen då jag började läsa och skriva här på reseforum.
Nu sist om Hesperia som tydligen har läckande avloppsrör och mögliga rum. Jag hoppas jag har fel, och att det bara är en dåligt underuppbygd känsla jag har om det negativa.
Jag vet att hälsan tiger still, alltså att de som är nöjda och belåtna sällan ger sej till känna eller gör sin röst hörd.
Har hotellen blivit sämre under två år? Det är ju en kort tid så att något drastiskt ska ske är väl knappast troligt.
Enligt Rulle så tycker jag mej uppleva motsattsen, nu funkar ju belysningen till och med. .
Så skriv och berätta nu alla ni som varit där, gärna för kanske tre eller fyra år sen. Hurdan är ön idag jämfört med några år sen? Vad händer långsiktigt?
Har hotellen blivit sämre eller bättre? Är det en ökad turism som märks och påverkar, eller har det hitills gått relativt obemärkt förbi?
Svara med citat

Gammal 2008-10-14, 14:42

Gäst

Smile
Ja vad har hänt med Isla Margarita och även Venezuela..
Vad jag tror efter att ha varit varje år i 15 år är att ingen vill investera
löpande.
Bodde första åren på Tamarindo, Playa guacucco, enligt mina goda vänner som
hade hus där rekomenderade. Tredje året jag kom dit var allt tillbommat och folk började
stjäla inredningen. Idag står endast ytterväggarna kvar.
Sak samma med Hesperia som också började förfalla, men då köpte ett spanskt
företag, tror jag, och helrenoverade alla byggnaderna, men nu hörde jag av vänner
som bodde där i våras om mögel och urinlukt.. Klimatet och inflationen tar också
hårt, samt risken att staten tar över. Men vad som än händer så hoppas jag
att klimatet för oss solfattiga nordbor består, det är av den anledningen jag åker dit varje år.
PAPA
Svara med citat

Gammal 2008-10-14, 16:46

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Nog är och förblir solen och värmen här alltid, men precis som överallt i världen så blir vädret allt mer svårt att förutspå. metrologer har ju alldrig varit särskilt träffsäkra och nu så blir det än svårare! :-)

Isla Margarita går, efter många år av stillastående, nu sakta framåt sedan något år. Man gör vad man kan för att förbättre vägar och infratruktur i övrigt och det byggs MASSOR på ön, så hur som helst så verkar det ju finnas tro och hopp. Sedan så skulle man kanske kunna önska sig att det hände lite fortare och att det hela blev lite bättre, men nu så är Vi ju inte hemma på mammas gatan, utan i ett land som ligger rätt så långt efter oss och som i mångt och mycket inte verkar vilja ta till sig den erfarenhet som finns i andra delar av världen. :-)

Det sista som lämnar grodan är HOPPET! Mvh Rulle - 7th Heaven/Septimo Cielo
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 23:55

Joker

Talking Bullshit. Eller?
Tja.

Åker nu i natt till IM och ska bo 2 veckor på Hisperia(det T formade hotellet) som det talas endel om.

Jag skriver mer än gärna ett inlägg om min vistelse när jag är där och när jag kommer hem. Kommer antagligen fota ganska mycket så jag lägger upp lite foton från hotellet också.

/joker
Svara med citat

Gammal 2008-12-13, 01:12

Joker

Talking
Citat:
Ursprungligen postat av Joker Visa inlägg

Tja.

Åker nu i natt till IM och ska bo 2 veckor på Hisperia(det T formade hotellet) som det talas endel om.

Jag skriver mer än gärna ett inlägg om min vistelse när jag är där och när jag kommer hem. Kommer antagligen fota ganska mycket så jag lägger upp lite foton från hotellet också.

/joker

Jahaja! Da var man pa plats i Venezuela,Hotell Hesperia Isla Margerita. Jag kommer till min tillsvidare rapport pa hotellet efter jag skrivit av mig lite text fran flighten.

"2008-11-12. Kl 13:18(svensk tid)
Pa flygplanet. I luften, i en ganska bekvam stol. Kan det vara sobrilen och citodonen i en skon blandning som gor denna resa relativt(notera relativt!) bekvam? Jamfor jag med "hem-fran-cancun-flighten-05",i folkmun aven kand som "the puke-flight" ar detta som en skon battur i skargarden, mitt i juli.
Tid till landning: 04:47
Altitud. 11000 moh
Humor: Javligt bra!
Jag blev sugen pa att snorkla da jag laste i Tax-free tidningen.. ja snorkla ska jag. A dricka alkohol och glo pa venezuelanska damer. Fan va soft! Boogie boarden icke att forglomma!
Tvungen att skriva lite politiska tankar kring resmalet..
Kanns bra att aka just till Venezuela pa semester. Ett av fa lander i sydamerika som lyckats sta emot de USA imperialistiska krafter som sa manga ggr tidigare lyckats suga ut, korrumpera och kontrollera sa manga andra lander. Menar inte att Venezuela inte ar korrupt, det har jag ingen uppfattning om, men jag misstanker dock att det funkar bra att fa sin vilja igenom med dollars. Jag menar bara att Venezuela inte later sig utnyttjas av multinationella bolag som Bechtel eller Haliburton.
Om jag inte minns fel sa blev Hugo Chavez utsatt for en militarkupp iscensatt av amerikanska krafter(som det sags) 2002. Men folket, medborgarna demonstrerade da i 3 dagar i strack utanfor regeringpalatset och tillslut kunde inte militaren sta emot folkets vilja och tillfangatog den nya regeringen och flog in Chavez med helikopter. Det kallar ja en folkligt vald ledare med stod fran folket! Detta finns som dokumentar och har visats pa "Dokument utifran" pa SVT."

Fan, nu tar tiden snart slut och jag har inte hunnit skriva ngt om hotellet. PISS!
Aja, vafan jag far helt enkelt skriva lite mer imorgon!

Ha det!(som alla norrbaggar sager!)

/Joker
Svara med citat

Gammal 2008-12-14, 00:36

Joker

Talking
"2008-12-12 Kl 17:57
Sitter i lobbyn och vantar pa en av Ving tjejerna, en mycket trevlig och sot tjej som heter Karin, for att kolla om det finns mojloighet att byta hotell. Hesperia ar verkligen ingen hojdare.
Idag har vi varit pa en informations traff med Ving pa ett annat hotell(Flamenco) som ligger pa Playa del agua. Mycket, mycket fin strand!
Nu till kritiken mot Hesperia Isla Margerita..
Det ska vara 5* men det ar det verkligen inte. Visst far man tanka att vi inte ar i Europa och vanta sig den standarden men om jag jamfor med 5* i Brasilien och har verkar det som ett skamt!
Hotellet ar stort, anonymt och personalen ar overlag ganska otrevliga(aven fast jag gar runt med ett fett smajl i fejset hela tiden). AC:n ar sjukt overdrivet anvand. Det ar max 17c i lobby, restaurang och korridorer vilket kanns som typ 12c nar man kommer in fran 30c!
Har last manga inlagg om att Hersperia har mogelskador och att maten ar kass. Maste, tyvarr, instamma med de pastandena. Det luktar mogel i korridorer och som ngn annan sagt luktar det mest ut i flyglarna. Jag har fotat mogel i var dusch och endel andra byggfel sa som hangande sladdar fran lampor som kortslutit, stora hal i taket i korridorerna som inte lagats utan bara overlappats med en tyg bit. Maten ar val ok, jag ar inte speciellt krasen utan kan peta i mig det mesta om jag ar hungrig. Men 5*, glom det..
Idag var det en svensk kvinna som berattade att de vaknat pa natten av ngt som prasslade, det visade sig vara en fet javla ratta! Inne pa hotell rummet! 5*, nej du.. Det gav svar pa varfor hotellet uppenbarligen har planterat in katter som gar runt och stryker en runt benen nar man sitter pa serveringen utomhus(missuppfatta mig inte, jag alskar katter!). For att fanga alla rattor saklart. Aven en stor bur som ser ut som en katt-falla(ratt-falla) ligger i ett av buskagen. 5*, jorasatte..
De har heller ingen underhallning, de har en snubbe som spelar piano och en annan som spelar harpa i lobbyn pa kvallarna, men inte ens det ar varje kvall. Det enda som jag kan kalla underhallning hittills var en packad italienare som uppenbarligen fatt i sig venezuelanskt, vitt pulver och sjong, for fulla muggar, med ngn Beatles lat som piano-snubben spelade. Det var kul!
Vi kommer som sagt att forsoka byta hotell idag det blir isf till just Flamenco. Hoppas hoppas hoppas det funkar! Det hotellet verkar vara MYCKET mysigare an det stora, kalla betong blocket!"

Vi lyckades byta hotell! Nu bor vi pa Flamenco. Detta hotell kan jag verkligen rekomendera!
Ater igen har tiden tagit slut och jag maste avsluta. Aterkommer imorn igen!

/joker
Svara med citat

Gammal 2008-12-14, 17:24

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Thumbs up
Hej JOKER.
Trevligt att Du bor på Flamenco, har bott där de senaste 10 åren och trivs på 614
där jag alltid bor. Du får gärna hälsa till personalen från PAPA, så kanske du får lite bättre service, och behöver du växla så tala med Lois på restaurangern vid sidan om beach baren.
Skall Du ut och resa så finns Ray och de andra resesäljarna också i beachbaren större delen av dagen,hälsa från PAPA så får Du bra service och bra pris.
hälsa även till Ving- flickorna, speciellt till finlands- svenskan som är helt underbar.
Hör avDig
PAPA
Svara med citat

Gammal 2008-12-14, 17:27

gertason

Medlem
gertason är inte uppkopplad

Thumbs down
PS. Kolla Kim som också ondgjorde sig över Hesperia här i Reseforum för två månader sedan.
DS
PAPA
Svara med citat

Gammal 2008-12-15, 00:06

Joker

Talking
Citat:
Ursprungligen postat av gertason Visa inlägg

Hej JOKER.
Trevligt att Du bor på Flamenco, har bott där de senaste 10 åren och trivs på 614
där jag alltid bor. Du får gärna hälsa till personalen från PAPA, så kanske du får lite bättre service, och behöver du växla så tala med Lois på restaurangern vid sidan om beach baren.
Skall Du ut och resa så finns Ray och de andra resesäljarna också i beachbaren större delen av dagen,hälsa från PAPA så får Du bra service och bra pris.
hälsa även till Ving- flickorna, speciellt till finlands- svenskan som är helt underbar.
Hör avDig
PAPA
Tjenare Gertason!
Forstar verkligen varfor du bott har de senaste 10 aren, detta hotell ar jattebra! Tack for tipsen! Ska halsa fran dig!

Maste poangtera for alla som laser att jag inte sagade Ving med mitt forra inlagg, de har bara varit tillmotesgaende och mycket trevliga hela tiden! Jag sagade Hotellet Hisperia, inget annat. =)
Svara med citat

Gammal 2008-12-23, 08:02

Gäst

Standard
Var på Hesperia mellan 27 november och 11 december.

Jag måste för det första ifrågasätta hela ön, för oss "lite" yngre så är det inte speciellt spännande att åka till IM, möjligheten till egna aktiviteter är rätt dålig och räcker knappast för två aktiva veckor, räkna med en lugn semester.

Sen är ju priserna hutlösa, med svartväxling är priserna som Sverige, men sämre kurs ekonomisk katastrof... Möjligen lite billigare att äta ute men kvaliteten på restaurangerna är väldigt ojämn och ofta kände vi oss knappast nöjda med maten. Inte ens fisk och skaldjur som var så omtalat var vi nöjda med. Otroligt att man kan få känslan av förskare skaldjur på en restaurang i Sthlm.

Bästa restaurang i Playa el Agua är ju ändå Pacifico, trevlig personal och bra viner tillsammans med helt ok mat. Du äter och dricker bra för c:a 200-250 kr /pers.

Hesperia är väl helt ok, jag kan inte förstå hur man som "Joker" kan byta till Flamenco när man sett den buffén... 5 stjärnor är ju deras egna klassifivering, Ving säger väl 4 har jag för mig. Dessutom är ju i sydamerika, jag vet inte om en del missat det. Visst finns det brister i underhållet, jag jobbar själv med projektledning i byggbranschen och hade rätt roligt när jag kollade in hotellet och kanske framförallt vårt egna badrum...! Vad jag har hört är plan 4 på Hesperia det senast renoverade och därför det trevligaste. Rummen är stora och rena, vi hade inga problem med trasiga saker. AC:n är väldigt extrem, men detta är ju ett tecken på lyx i sydamerika så jag förstår dom, den går ju att stänga av...
Frukost och lunch är helt ok, middagen var väl rätt värdelös dom få gånger vi åt den, vi åt mest ute i Juan Griego eller Playa el agua...
Poolområdet var väldigt bra och stranden mycket lugn och trevlig, väldigt lite försäljare.
Trevlig personal som hjälpte så gott dom kunde. Lite mer engelska hade väl inte skadat iofs...

Sammanfattningsvis: Vi åker inte tillbaka till IM, en av de sämre öarna i karibien enligt oss. Men Hesperia är svårt att klaga på.
Svara med citat

Gammal 2008-12-23, 08:08

Gäst

Standard
"Gäst" här igen,

glömde en sak. DUSCHEN! Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om en så bra dusch i Sydamerika som på Hesperia. Oerhört imponerad. Svensk klass på temp och tryck!
Svara med citat

Gammal 2008-12-23, 11:57

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Angry
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Var på Hesperia mellan 27 november och 11 december.

Jag måste för det första ifrågasätta hela ön, för oss "lite" yngre så är det inte speciellt spännande att åka till IM, möjligheten till egna aktiviteter är rätt dålig och räcker knappast för två aktiva veckor, räkna med en lugn semester.

Sen är ju priserna hutlösa, med svartväxling är priserna som Sverige, men sämre kurs ekonomisk katastrof... Möjligen lite billigare att äta ute men kvaliteten på restaurangerna är väldigt ojämn och ofta kände vi oss knappast nöjda med maten. Inte ens fisk och skaldjur som var så omtalat var vi nöjda med. Otroligt att man kan få känslan av förskare skaldjur på en restaurang i Sthlm.

Bästa restaurang i Playa el Agua är ju ändå Pacifico, trevlig personal och bra viner tillsammans med helt ok mat. Du äter och dricker bra för c:a 200-250 kr /pers.

Hesperia är väl helt ok, jag kan inte förstå hur man som "Joker" kan byta till Flamenco när man sett den buffén... 5 stjärnor är ju deras egna klassifivering, Ving säger väl 4 har jag för mig. Dessutom är ju i sydamerika, jag vet inte om en del missat det. Visst finns det brister i underhållet, jag jobbar själv med projektledning i byggbranschen och hade rätt roligt när jag kollade in hotellet och kanske framförallt vårt egna badrum...! Vad jag har hört är plan 4 på Hesperia det senast renoverade och därför det trevligaste. Rummen är stora och rena, vi hade inga problem med trasiga saker. AC:n är väldigt extrem, men detta är ju ett tecken på lyx i sydamerika så jag förstår dom, den går ju att stänga av...
Frukost och lunch är helt ok, middagen var väl rätt värdelös dom få gånger vi åt den, vi åt mest ute i Juan Griego eller Playa el agua...
Poolområdet var väldigt bra och stranden mycket lugn och trevlig, väldigt lite försäljare.
Trevlig personal som hjälpte så gott dom kunde. Lite mer engelska hade väl inte skadat iofs...

Sammanfattningsvis: Vi åker inte tillbaka till IM, en av de sämre öarna i karibien enligt oss. Men Hesperia är svårt att klaga på.

Tur att man tycker olika.......
Svara med citat

Gammal 2009-02-02, 13:20

samatnil

Nykomling
samatnil är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard Spännande
Ska åka den 5/3 med mina vuxna barn, till Hesperia, verkar bli en intressant upplevelse:-))
Alla är väldigt oense, skitbra säger vissa, kasst säger andra?!?
Ska bli kul att skaffa sig en egen uppfattning, och kul att få uppleva Sydamerika, eller i alla fall "sort of".

Förväntar mig standard som i Spanien på tidigt sextiotal? Annorlunda alltså och det är väl det som är grejen, eller är jag helt ute och cyklar?

Ja, ja vi ser i alla fall fram emot vår semester med äventyr på Isla Margarita.

En sista undran bara är det långt från hesperia till Rulles som verkar vara ett trevligt ställe??
Svara med citat

Gammal 2009-02-03, 12:20

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Samatnil

Han är ovan måste ha missat oss (*asg*), men du har ju hängt med på Forumet INNAN resan och kommer ju inte att göra det. Det är nära till oss ifrån Hesperia (för jag antar att det är Hesperia - Playa el Agua du menar). Det är bara ut genom hotellets utgång mot stranden och sedan gå mot vänster...cirka 500 meter skulle jag tro, så hittar Ni en skylt 2 x 2 m med en cirkel med en sjua i. Jag har desssutom skickat en karta till Er via mail, så Ni ska nog inte ha några problem att hitta oss. Välkomna! Mvh Rulle, Patric och övrig personal
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8