ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-09, 10:13

Agge

Nykomling
Agge är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard Saker att göra för äventyrslystna ungdomar?
Tjena alla resenärer!
Min bror, två kompisar och jag planerar att åka till IM två veckor i början av November. Vi är alla väldigt aktiva och gillar inte bara att ligga på playan, eller att bara "njuta av tillvaron" utan vill hitta på så mycket som möjligt. Här på forumet står det mestadels om sånna som gillar att gå på stranden, koppla av, och njuta av goda viner osv. Vi är ju inte riktigt lagda åt det håller utan vill göra många spännande saker. Vi har läst oss till att det är väldigt bra surfning där och att en djungeltur till fastlandet rekommenderas, och detta låter riktigt kul.
Men nu lämnar jag frågan över till er; Vilka aktiviteter finns det att göra för fyra glada 20-åringar på IM med omnejd (fastlandet).
Ni som varit på Djungelturer och till Angel Falls, vad kostar dessa resor på en höft? Vi har bara köpt flygstolar och kommer fixa hotell/boende på plats. Är det lätt att hitta billigt boende (har inga krav på boendet) när man kommer dit?
Kom gärna med förslag på billiga hotell eller vandrarhem
Upplys mig om gärna om det är ett bra resemål för oss eller om IM mestadels är för "avkopplare".

Vi är väldigt tacksamma för svar, resan boks nog ikväll.
Med Vänliga Hälsningar Per och gänget
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 10:56

Owe sandal

Globetrotter
Owe sandal är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Smile
Vad är IM? jag tycker det är förskräckligt med alla dessa förkortningar! har folk så lite tid nu för tiden att de inte hinner att skriva ut det riktiga namnet! men jag gissar att du menar Islas Margareta, den lilla turistön strax utanför Venezuelas kust, vad gällande Angelfalls så är det överskattat o dyrt att ta sig dit smidigt, det går hellikopter flighter som kostar stjortan, annars kan du ta dig land vägen eller rättare sagt flodvägen upp till fallet , men det tar sin lilla tid, 3dagar har jag fått svallrat för mig! och det är hemskt varmt och mycket insekter och annat konstigt som man kan bli smittad av! men smaken är ju som baken som min gamla mor sade, ni kanske tycker det är värt det! vem vet! Hälsningar Owe och lycka till!
Senast redigerad av Owe sandal den 2008-10-09 klockan 15:05.
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 10:57

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Owe sandal Visa inlägg

Vad är IM?
Isla de Margarita
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 12:25

Gäst

Standard Förskräckligt !
Hellkopter kosrar stjortan
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 14:22

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Owe sandal Visa inlägg

Vad är IM?
Isla de Margarita om de nu ska va så noga. Fast jag föredrar nog IM. Det känns rätt på tungan
Som en god rom eller så.
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 18:05

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Standard
Jag misstänker att ni var ute efter ett någorlunda seriöst svar.....

Resan till Orinocco och Angels falls kan ni boka på plats, t ex på hotell där ni kommer att bo. Att resan skulle vara överskattad håller jag inte med om- i så fall skulle de flesta resmål vara det.
Priset för en 2 dagarstur ligger runt 3000:- SEK och då flyger man med ett litet plan (12-16 pers) inte helikopter. Flygtiden till Angel Falls är ca 1,5 h. Övernattning i en enkel lodge. Myggor och kryp finns gott om, men inte fler än man klarar av.

Ha en trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 00:05

Agge

Nykomling
Agge är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Standard
Tack för era svar allesamman. Flygturen över vattenfallet låter fantastiskt men 3000 spänn för 2 dagar är över vår budget. Största orsaken som håller oss tillbaka är att det ska vara så skräpigt överallt och att det inte verkar vara sådär speciell flora och fauna. Vi har kollat lite på andra ställen bl a. Maldiverna (hitta billigt flyg), samana (dominikanska republiken) men vet inte om dessa ställen låter bättre än IM.
Kan man ta sig ner till vattenfallet på något annat sätt än flyg och billigare? Och någon som vet vad det finns för djungelturer och vad dessa kostar?
Med vänlig hälsning Per
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 16:57

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Per

Jag har även svarat direkt till Agge, men här kommer det svaret i sin helhet på Forumet också, så att andra kan ta del av det.

De e klart att det finns annat liv än för pensionärer och "ta-det-lugntare" här. Det finns det delvis här i Playa el Agua, men än mer inne i Porlamar, nattklubbar och lite av varje.

Vanlig surfing gör de här och på Playa Parquito, för vind- och kitesurfing så är det El Yaque som gäller.

Att åka en dagstur med flyg in till canaima/Angel Falls kostar cirka 1200 BsF och en tur för 2 dagar en natt så kostar det cirka 1550 BsF. Annars så kan man åka på en heldagstur med Jeep runt ön eller dito med båt ut till Los Frailes för att snorkla, sola och bada. Dessa bägge resor ligger på 50 USD per skalle och då ingår allt. Transport, mat, dryck (öl, läsk, vatten och Rom & Cola)

Riktigt billigt boende är svårt att hitta i bra områden. Med bra områden så menar jag säkert och tryggt. Det jag kan erbjuda här är en tvåa med fem sängplatser, men då landar Ni på 955 USD för Er alla fyra och då ingår hämtning från flyget när Ni anländer, samt slustädning vid vistelsens slut.

Taxi är rätt så billigt och delat på fyra så är det helt klart ett bra alternativ när man ska någonstans.

Hör av dig om det är något mera eller om Ni vill boka boende eller så. Väl här så hjälper jag Er med svartväxling, boka turer och vad Ni nu kan behöva hjälp med.

Mvh Rulle - 7th Heaven
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8