ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-01, 20:50

Gäst

Standard mobiltelefon
Skall åka till IM i november. Undrar angående användande av mobiltelefon. Har förstått att vi inte kan använda våra svenska SIM-kort. Kan man köpa ett SIM-kort i Venezuela? Eller hur gör man för att få det att fungera?
Någon som vet?
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 01:59

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej du glade!

Vissa svenska operatörer fungerar här, men det blir ju tokdyrt hur som helst. Man kan köpa kontantkort här,men bara i operatörens butik i Sambil och det kan ta lite tid och man måste ha pass med sig osv. Jag har dock ett antal GSM-chip med opertören Digitel, som jag lånar ut till mina hyresgäster, men har jag över så kan du komma förbi på restaurangen och låna ett, särskilt om Vi kommunicerar om det innan. Jag tar en handpenning numera, då jag har blivit av med ett antal. Som regel så är dessutom kortet "laddat" med en summa, men då läser Vi bara av det innan och när du lämnar tillbaka det. Det finns i min värld inga problem, bara lösningar! ;-)

Många hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! Rulle - Restaurang 7th Heaven

PS: Du når mig via forumet eller direkt via mailen som finns i min profil! Hepp!
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 03:25

Gäst

Standard snabbt svar minsann!!!
Hej själv!
Hittade detta forum idag. Det verkar som om du är rätt man när det gäller tips på plats.
Självklart kommer vi att söka upp dig och din restaurang.
Vi är 3 st par som åker ner den 10/11. Vi ska bo på hotel Les Flamboyant och stannar i två veckor.
Kommer att kontakta dig på din mail!
Så kan du säga till om du vill ha mer lingonsylt eller Västenbottenost eller något annat!

Vi hörs
Ragnhild
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 03:55

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Gött å höra......då hörs vi på mailen och sedan så ses Vi här framöver...helt underbart!

Rulle på "Sjuan"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8