ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-01, 16:30

Ulliz

Nykomling
Ulliz är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard Playa El Agua /manzanillo
Hej!
Funderar på en resa i okt till IM. med familjen.

Hur långt är det till Manzanillo stranden? är det gång avstånd? är det nån typ av samhälle där? restauranger, hotell osv?

Bor man helt utanför allt om man hyr ett hus där? vill gärna ha lite folkliv omkring oss...

Undrar också om nån bott på Trudel´s Garden? hur är standarden där?

/mvh Ulliz
Svara med citat

Gammal 2008-10-01, 18:10

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
Om du tar en taxi mitt på Playa el Aqua så tar det ca. fem minuter till Manzanillo. När jag var där så fanns det några restauranger vid stranden som även hyrde ut solstolar och solskydd.
Svara med citat

Gammal 2008-10-01, 18:26

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej Ulliz

Om jag har förstått rätt så funderar du över avstådet mellan Playa el Agua och Manzanillo och lite över hur själva Manzanillo är. Playa Manzanillo ligger en bit bort från Playa el Agua, och jag skull väl knappast kalla det för promenadavstånd, då det är några kilometer...hur många kan jag inte säga på rak arm, men det går ju att mäta med bilen (kommer jag ihåg det så gör jag det senare idag).
Nere vid själva stranden vid Manzanillo är det några strandrestauranger och typ en kiosk, men mera är det väl inte, så vill Ni ha folkliv runt Er så är det väl knappast ett bra alternativ.
Hur det är på Trudel's garden skall jag låta vara osagt. Jag har självklart hört en del både bra och mindre bra och då jag själv är så att säga part i målet så avstår jag från att kommentera det hela.
Jag har ju nämligen själv en fastighet i Playa el Agua och hyr ut lgh, och sköter dessutom ett antal boenden till här i området (alla strandnära och med god kvalité) och några hus och radhus utspridda över ön.
Vill Ni veta mera så kan Ni kommunicera direkt med mig via min runar.hellstrand@telia.com.

Varma & soliga hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle - 7th Heaven
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8