ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-25, 09:16

Snobben

Standard Många frågor...
Hej!
Funderar på att boka en resa för hela familjen nu i november. Min första fråga är: IM vs DK? Min man påstår att dominikanska är bättre, jag tror att det är hugget som stucket eftersom ingen av oss varit på något av resmålen tidigare. Våra tre barn är 4,5 och 12 år gamla. Vad finns för dem att göra?
Hur är maten? Hösten 07 var vi i Egypten en vecka, min man och äldsta dottern blev lite dåliga i magen, men vi andra klarade oss. Vaccinet mot turistkolera, Ducoral, är ju sjukt dyrt och inte särkilt effektivt. Har tagit det när vi åkt till Thailand och ändå blivit dåliga.
Hur mycket pengar får man räkna med går åt om man bor på AllInclusive-hotell? Hittar inga uppgifter om hur mycket eventuella utflykter kostar, inte ens någon info om vad det finns för utflykter att göra. Vad får man inte missa?
För oss har Thailand blivit lite av en favorit, men det känns som att det kan vara kul att se något annat också. Någon som kan jämföra de två?
Hur ser shoppingen ut på IM? I Egypten var det mest kryddor, t-shirts och parfymer. I Thailand är det ju piratkopierade kläder som är det stora. Vad hittar man på IM?
Tänkte åka med Fritidsresor, någon som kan rekommendera ett hotell? Har tittat på något som heter typ "Pueblo Caribe", någon som bott där?
Mycket tacksam för svar. Tips och råd mottages också med tacksamhet!
Svara med citat

Gammal 2008-09-29, 13:36

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Tjenare Snobben!

Ja du, lite risig i kistan kan man ju alltid bli när man åker utomlands och jag håller med dig att Dukoral (som är ett oralt vaccin mot Kolera) känns som lite bortkastade pengar.

Lokala utflykter finns det en del, som att åka på en heldags Jeepsafari eller en dito båttur ut till Los Frailes (en ögrupp som ligger precis utanför Plya el Agua) för snorkling (även dykning och kurser för PADI), sol och bad. Annars så finns det lite olika alternativ för ridning om man nu gillar det, det finns ett vattenland bara en bit bort här och det finns så att man kan simma med delfiner inne i Porlamar.
Sedan så har Vi ju de lite längre och dyrare utflykterna in till fastlandet (Nationalpaken Canaima, Algel Falls och Orinoco deltat, samt även Grand Sabana) eller ut till korallögruppen Los Roques, ett riktigt paradis.
Shopping på IM är väl mest pärlor, Rum och hängmattor, samt en del som hittar lite billigare märkesvaror i shoppingcentrumet Sambil, som hur som helst är värt ett besök. Det är stort, moderna och fräscht, med 250 affärer och en hel del caféer, restauranger och en foodcourt i mitten med alla möjliga sorters snabbmat (allt från Mc Donald, Burger King till Arabiskt och Sushi).
Pueblo Caribe och Isla Caribe är två hotell intill varandra som ligger borta vid stranden El Cardon, precis bortanför El Tirano. Jag har inte hört några direkta klagomål om själva hotellen, men de ligger lite avsides. Då kan jag ju tycka att de har andra hotell som ligger här i Plya el Agua där det finns lite bättre utbud och mera att göra inpå husknuten.

Många Soliga och varma hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle

PS: Vill Ni har mera information så skriv gärna direkt till mig på runar.hellstrand@telia.com
Senast redigerad av margarita den 2008-09-29 klockan 13:42.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8