Tjenare Snobben!
Ja du, lite risig i kistan kan man ju alltid bli när man åker utomlands och jag håller med dig att Dukoral (som är ett oralt vaccin mot Kolera) känns som lite bortkastade pengar.
Lokala utflykter finns det en del, som att åka på en heldags Jeepsafari eller en dito båttur ut till Los Frailes (en ögrupp som ligger precis utanför Plya el Agua) för snorkling (även dykning och kurser för PADI), sol och bad. Annars så finns det lite olika alternativ för ridning om man nu gillar det, det finns ett vattenland bara en bit bort här och det finns så att man kan simma med delfiner inne i Porlamar.
Sedan så har Vi ju de lite längre och dyrare utflykterna in till fastlandet (Nationalpaken Canaima, Algel Falls och Orinoco deltat, samt även Grand Sabana) eller ut till korallögruppen Los Roques, ett riktigt paradis.
Shopping på IM är väl mest pärlor, Rum och hängmattor, samt en del som hittar lite billigare märkesvaror i shoppingcentrumet Sambil, som hur som helst är värt ett besök. Det är stort, moderna och fräscht, med 250 affärer och en hel del caféer, restauranger och en foodcourt i mitten med alla möjliga sorters snabbmat (allt från Mc Donald, Burger King till Arabiskt och Sushi).
Pueblo Caribe och Isla Caribe är två hotell intill varandra som ligger borta vid stranden El Cardon, precis bortanför El Tirano. Jag har inte hört några direkta klagomål om själva hotellen, men de ligger lite avsides. Då kan jag ju tycka att de har andra hotell som ligger här i Plya el Agua där det finns lite bättre utbud och mera att göra inpå husknuten.
Många Soliga och varma hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle
PS: Vill Ni har mera information så skriv gärna direkt till mig på
runar.hellstrand@telia.com