ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-24, 15:22

CarinaJO

Nykomling
CarinaJO är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard Allmänt om Hesperia Isla Margarita
Hej på er därute!
Ska för första gången åka till IM i mitten av oktober.
ÄR NYFIKEN PÅ ALLT MÖJLIGT!
Är det någon som bott på Hesperia?
Hur är stranden Puerto Viejo?
Eluttagen på hotellet? Funkar 220?
Ja alla tänkbara erfarenheter och tips.
Vi är 4 vuxna och 1 tolvåring som åker med fritidsresor.
Hoppas på svar snart!
Svara med citat

Gammal 2008-09-29, 13:15

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
God morgon, säger jag då från ett redan (06.30) soligt och varmt Isla Margarita!

-Vilket Hisperia är det du menar, Playa El Agua eller Isla Margarita (även kallat Isla Bonita)?
-Puerto Viejo har jag faktiskt aldrig hört talas om, och då bor jag ju ändå här!
-Normal sett så har de bara 110-120 V i uttagen, men de flesta apparater som man behöver ha med sig (kameror, telefoner och bärbara datorer) och som är någorlunda moderna laddar på både och, men det kan du utläsa av laddaren. En del hotell har uttag som tar både runda (Europeiska) och platta stift, annars så måste man har en omvandlare och om inte annat så finns det att hitta här, enkla och billiga.
-För att reda ut bereppen lite bättre så kan Ni skriva direkt till mig, till runar.hellstrand@telia.com

Varma & soliga hälsningar från Rulle på Restaurang 7th Heaven/Septimo Cielo - Playa el Agua
Svara med citat

Gammal 2008-10-03, 08:26

Gäst

Standard Hesperia Isla Margarita
Hej!
Då kan jag tillägga att Puerto Viejo bara är en strand och ingen ort som Playa el Agua. Det är stranden precis vid hotell H.I.M.
Den är inte den bästa på ön men man kan lätt bada där och man kan också hyra vattenskooter och liknande.
Hotellet har bra pool, inga balkonger men det gör nästan inget! Det är stora fräscha rum som har väldigt högt i tak.
Ett tips är (oavsett var man hade bott) att ta sig runt och prova olika stränder och det gör ni bäst och smidigast med taxi! Playa Parquito eller playa Costa Caribe gillar jag mest.
Ha det så skönt!
MVH Tony
Svara med citat

Gammal 2008-11-09, 19:48

Gäst

Standard Hur tyckte ni det var?
Hej Carina, Vi talades vid i telefon innan ni åkte. Skulle vara intressant att höra vad ni tyckte.
mvh
Kim 0708 355335
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8