ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-07, 09:14

Gäst

Standard Hotell Hesperia Playa el Agua
Har bokat en resa till IM april 09.Någon som bott på hotellet Hesperia Playa el Agua som kan berätta för och nackdelar.
Var in på siten TripAdvisor och blev något deppad.Funderar om vi skall boka om.
Så tacksam för tips.

A&V
Svara med citat

Gammal 2008-09-07, 17:00

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Hej!
Jag tycker absolut inte att ni ska boka om och inte heller ta alla reserapporter på Tripadvisor på allvar. Klart att de kan ge en liten fingervisning men allt beror ju på den enskilde personen och vilka förväntningar denne har
Vi råkade ut för samma sak när vi skulle till Isla M och bo på systerhotellet Hesperia Margarita - bara negativt, vilket det inte alls var enligt oss.
Visst, maten på en all inclusive kan bli tjatig - men därifrån till att man skulle behöva gå hungrig är steget mycket mycket långt. Ät och drick med förstånd och boka inte om utan
ta det som det kommer och njut av det underbara klimatet.
Hinner ni med och vill - så ta en 2-dagarstur över till fastlandet och Orinoccodeltat. Det finns researrangörer på plats. För oss (som rest mycket) var det en stor upplevelse!
Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2008-09-09, 07:29

Gäst

Standard
Hej!
Kanske det är som du säger att man inte ska ta de allt på allvar men man börja fundera.
De mest negativa om Hotell Hesperia Playa el Agua var att saker försvann från rummen (bungalow, som vi har bokat) utan att någon brutit sig in, vissa rum är i så dåligt skick att de viktigaste ej fungerar( dörr,safe,ac) och att det var mycket livligt under helgerna
Vi har också rest en del och har bott i allt från "slott till koja" men aldrig känt så här osäker på någon resa, för det kostar ju ändå en del.
Roligt att resan till Orinoccodeltat är bra för den trippen har vi också bokat, funderar även att besöka Los Roques.

A&V
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 13:33

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hej A&V.... tycker att det låter vettigt det som "Oldie" säger. Jag bodde själv på Hisperia Playa el Agua första gången jag var här, för snart fem år sedan och var väl inte precis helnöjd med just hotellet, kanske just främst maten, men med resan så totalt sett var jag nöjd.....så pass att jag lade handpenning på min första lgh....nu så har jag fem, en restaurang, en hyfsat stor tomt för framtiden, och bor här permanent. Det är ett underbart klimat, trevliga och hjälpsamma människor...och ett tempo som bådar gott för framtiden.
Tycker visst att Ni ska försöka klämma in Los Roches, som är helt fantastiskt. Jag och min tjej var där nu senast i april, 3 dagar/3 nätter, helt fantastiskt! Har Ni frågor och funderingar så kan Ni redan innan resan vända Er direkt till mig och samma när Ni kommer hit. Det är bara att titta förbi på restaurangen, som ligger ca 500 meter bort till vänster, när Ni kommer ut från Ert hotell på strandboulevarden. Hör Ni av Er till mig så kan jag skicka ER kartor (grafisk & sattelit) över området, så får Ni lite hum om hur det ser ut här och hur saker och ting ligger till i förhållande till varandra. Min mail går att klicka fram här, men då det inte är alla som hittar hur, så är den här runar.hellstrand@telia.com
Varma och soliga morgonhälsningar från Margarita! / Rulle
PS: Skickar gärna några egna foton från Los Roches....så blir beslutet lätt! :-)
Svara med citat

Gammal 2008-09-28, 16:46

Gäst

Standard
Hej Rulle!
Innan vi bestämde att boka till IM så planerade vi att äta på "Sjuan" när vi läst så mycket bra om maten och servicen ,vi har också läst i forumet att maten är si så där på hotellet.
Ja tack vi vill gärna ha kartor (grafisk & sattelit) över området och dina foton från
Los Roches, vi hör av oss till din mail senare.

Höst hälsningar från Tornedalen
Svara med citat

Gammal 2008-09-29, 13:02

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hallå Torendalen!

De e bara att höra av sig det. Jag svara normalt sett inom 24 timmar, oftast snabbare.

Varma & soliga morgonhälsningar. Klockan e 6.30 och solen är redan halvvägs upp på en klarblå himmel och skiner redan varm och stark. Vi hörs! / Rulle
Svara med citat

Gammal 2008-10-05, 11:32

Gäst

Standard
Ska eventuellt åka till isla margarita och playa el aqua, vilket av dessa hotell rekomenderas Hesperia Playa El Agua Hotel ,Hotell Costa Linda,Hotell Coral Caribe? tar gärna emot fler tips.

Lena
Svara med citat

Gammal 2008-10-05, 19:19

margarita

Globetrotter
margaritas avatar

Standard
Hej Lena

Jag har ju bara bott på Hesperia, men jag hör ju mycket från vänner, göster och folk som jag får kontakt med via mail eller Reseforum...och med all den infromationen som utgångspunkt så skulle vilja rekomendera dem i följande ordning; Coral Caribe, Costa Linda och sist Hesperia. Jag menar att de flesta som är mindre nöjda med sina hotell här är de som har valt all inklusive. Så då måste man ju rekomendera de som bara är hotell med frukost först och främs, å då inte bara för att jag råkar ha en restaurang här! :-) Ett annat bra hotell här är Coco Paraiso.

Varma & soliga hälsningar från Playa el Agua - Isla Maragrita! / Rulle - Restaurant 7th Heaven
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8