ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-30, 17:09

Björn alvar

Nykomling
Björn alvar är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Smile Valuta
Dollarkursen är på väg upp! Jag undrar om det går lika bra att ta med euro istället? Fungerar euro lika bra? Frågan kanske skall gå till Rulle, som nog är mer insatt i växling.Jag och min sambo kommer ned till IM 17 november.
Hemsidan? väntar fortfarande med spänning
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 21:18

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Frågan gick till Rulle och här är jag för att svara!!!
Jodå USD har gått upp även här i kurs i förhålande till BsF, som annars inte påverkas så mycket av just den faktorn HÄR. Det som gör att kursen går upp och ner här, är mera pga/tack vare, insatser från regeringen och det stora statliga bolagen som har en massa dollar. Det kallas bonus, när de då släpper ibalnd upp till 5-6-6 miljarder USD på ett bräde, som folk och företag får växla till officiell kurs och då så sjunker sjävklart efterfrågan på den svarta, eller som det så fint kallas, den parallella marknaden. Kursen för USD har länge legat runt 2600-3000 Bs/USD eller 2,8-3,0 BsF/USD, nu så har den i vart fall tillfälligtvis stigit till 3 330 om man växlar stora sedlar, dvs 50 och 100 dollar sedlar.
Generellt sett så är det alltid bäst för oss svenskar som ändå måste KÖPA valutan att köpa USD. De som har EUR naturligt kan det ibland vara lika gott å ta med sig dem, men ibland så är det till och med lönsamt för dem att växla till USD.

Hemsidan! Ja, jag med, väntar med spänning! Nu så har jag i vart fall fått fatt i killen som håller på med den, så nu ligger lite bollen hos mig,som skall skicka den nya menyn och lite annat, för nu så har det ju gott en hel del tid, så nu så håller Vi på med byte av menyn och lite uppdatering av priserna. men hoppet finns! :-)

Hoppas mitt svar var till någon nytta & glädje. Annars så kan du alltid återkomma via forumet eller direkt till mig via mail, eller om det är något annat som du/Ni undrar över.

Varma (oh-ja) och soliga (snacka om!) hälsningar från Playa el Agua - Isla Margarita! / Rulle på "Sjuan"
Senast redigerad av margarita den 2008-09-02 klockan 21:23.
Svara med citat

Gammal 2008-09-03, 12:32

Björn alvar

Nykomling
Björn alvar är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Smile Valutasvar
Tack för svaret!
Såg i dagens tidning att Forex säljer dollar för 6.63.Men det kan jag förstå att det kanske jämnar ut sig när jag växlar till Bf,Dollarkursen går väl upp även på IM. Snart är det november, och jag längtar efter en trerätters-middag på stranden. MVH. Sonja Björn
Svara med citat

Gammal 2008-09-04, 13:56

Åke

Medlem
Åke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Wink Mat på sjuan
Citat:
Ursprungligen postat av Björn alvar Visa inlägg

Tack för svaret!
Såg i dagens tidning att Forex säljer dollar för 6.63.Men det kan jag förstå att det kanske jämnar ut sig när jag växlar till Bf,Dollarkursen går väl upp även på IM. Snart är det november, och jag längtar efter en trerätters-middag på stranden. MVH. Sonja Björn
Ska du till Rulle o äta? ? Du måste prova pasta rulle(finns det inte på menun så säg till att du vill ha det, dom fixar det),köttbullar med mos och inte minst oxfilen(provade oxfile på andra ställen men inte lika god).Så jävla gott. Och så pratar dom svenska .....

Ha en trevlig semester
Bifogade bilder
Filtyp: jpg P1010069.jpg (224.9 KB, 13 visningar)
Senast redigerad av Åke den 2008-09-04 klockan 14:03.
Svara med citat

Gammal 2008-09-04, 14:19

margarita

Globetrotter
margarita är inte uppkopplad
margaritas avatar

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till margarita
Standard
Hallå i Forumet!

Pasta Rulle fick Vi till sist sätta upp på den fasta menyn och har sålts i mängder, så trots ny meny nu vilken dag som helst, så kommer den att finnas kvar. Självklart så blir även köttbullarna kvar på menyn och oxfilé kommer Vi alltid att ha, i lite olika former. På den kommande menyn så kommer Vi att ha kvar pepparsås, Tropical sås och sedan så kommer det en ny med Amaretto sås och en specialare som heter Agres.

Ni är alla välkomna in för att prova när Ni är här! Väl mött, med bullar av kött! / Rulle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8